پورموسوی می‌گوید: باید برد برابر مس را فراموش کرده و فقط روی بازی با هوادار تمرکز کنیم.

سیروس پورموسوی

هشمهری آنلاین - امیرحسین اعظمی |استقلال خوزستان بعد از انجام یک بازی خوب مقابل پرسپولیس که البته با شکست شاگردان سیروس پورموسوی همراه بود، مس رفسنجان را برد تا امیدهایش برای ماندن در لیگ برتر بیشتر شود. حالا آنها در هفته آخر باید با هوادار روبه رو شوند، تیمی که شرایط خوبی ندارد ولی پورموسوی معتقد است که تیمش بازی راحتی در پیش نخواهد داشت. استقلال خوزستان در حال حاضر در رده پانزدهم جدول است و در یک قدمی سقوط است. این تیم هم باید خودش بازی آخر را ببرد و هم منتظر نتایج دیگر تیم‌های انتهای جدول باشد. پورموسوی در خصوص شانس ماندن تیمش در لیگ برتر و مسائل دیگر این تیم به سوالات همشهری پاسخ می‌دهد.

  • فکر می‌کردید بتوانید مس را شکست بدهید؟

اصلا بازی آسانی نبود و مس بعد از آمدن محرم نویدکیا به خوبی متحول شده است. آنها حتی برای این بازی پاداش تعیین کرده و مسئولان استانی هم قبل از این مسابقه در تمرینات مس حاضر شده بودند. ۳ امتیاز این بازی برای آنها اهمیت داشت و مس می‌خواست در آخرین مسابقه‌ای که در رفسنجان برگزار می‌کند، برنده شود. با این حال خدا را شکر که توانستیم در این بازی مهم ۳امتیاز را بگیریم تا امیدواری بیشتری برای بازی پایانی داشته باشیم.

  • هفته آخر با هوادار روبه‌رو می‌شوید که شرایط خوبی ندارد. به نظر می‌رسد کار چندان سختی نداشته باشید؟

من اصلا اینطور فکر نمی‌کنم. ما هم قبل از بازی با پرسپولیس ۴گل از نساجی خوردیم ولی در بازی با پرسپولیس نمایش خوبی داشتیم و مس را هم شکست دادیم. شرایط هر بازی فرق دارد و نباید تصور کنیم که بازی آسانی در پیش داریم. باید برد مقابل مس را فراموش و فقط روی بازی با هوادار تمرکز کنیم.

  • شما در حالی به قضاوت داور در بازی با پرسپولیس معترض بودید که اکثر تصمیمات کوپال ناظمی درست بود. همچنان فکر می‌کنید شکست شما به دلیل مسائل داوری بود؟

من زیاد دوست ندارم به این بازی برگردم، حرف‌هایم را قبلا زده‌ام. در مورد صحنه‌های داوری هم چند مورد را یادداشت کردم که بعدا در موردش صحبت می‌کنم. در بعضی صحنه‌ها واقعا به ضرر ما سوت زده شد.

  • اما کارشناسان داوری اکثر تصمیمات تیم داوری را تایید کردند.

آنها قابل احترام هستند ولی نظرهایشان به خاطر حمایت از داوران است. به عنوان مثال کارشناسان در مورد حرکت کنعانی‌زادگان گفتند که حداقل اخطار دارد. حداقل اخطا ر دارد یعنی چی؟ آیا نباید اخراج می‌شد؟ یا در مورد خطای علی نعمتی که برخی کارشناسان گفتند باید اخراج می‌شد. زیاد دوست ندارم به این بازی برگردم. هنوز هم می‌گویم اتفاقاتی رخ داد و آقای ناظمی در نیمه دوم تمرکز لازم را نداشت.

  • بعد از سقوط صنعت نفت، حالا شاید یک نماینده خوزستان هم سقوط کند. این برای شما ناراحت کننده نیست؟

فوتبال خوزستان از مسیر درست خودش خارج شده است. این مشکلات سال‌هاست که وجود دارد و نفت مسجد سلیمان هم سقوط کرد. وظیفه شورای ورزش در این استان چیست؟ آیا مدیران شهری و استانی نباید باشگاه‌های این استان را مورد حمایت قرار دهند؟ ما همین حالا در استقلال خوزستان مشکل زمین تمرین داریم و این یک چیز ابتدایی است. مشکلات در فوتبال خوزستان ریشه‌ای است که به موقع در موردش صحبت می‌کنم. اینکه فلان مقام مسئول بیاید و کنار زمین عکس بیندازد، به چه دردی می‌خورد. مسئولان باید به فوتبال استان و برطرف شدن مشکلات، نگاه ویژه داشته باشند.

  • استقلال خوزستان در لیگ برتر می‌ماند؟

بازی با هوادار آسان نیست ولی تلاش می‌کنیم نتیجه بگیریم و در لیگ بمانیم.

  • به نظر شما کدام تیم قهرمان لیگ می‌شود؟

هر دو مدعی عالی نتیجه گرفته‌اند و پیش‌بینی واقعا سخت است. هر تیمی کمتر اشتباه کند و تمرکز بیشتری داشته باشد قهرمان خواهد شد. من شانس هر دو تیم را برابر می‌دانم، هم استقلال و هم پرسپولیس، در هفته آخر با حریفان سرسختی روبه‌رو می‌شوند و کار آسانی ندارند.

  • شما فکر می‌کنید کدام تیم برای قهرمان شدن، شایسته‌تر است؟

هر تیم خصوصیات خودش را دارد. استقلال تیمی محکم و منسجم است که انسجام دفاعی خوبی دارد و پرسپولیس هم تیمی تهاجمی است که تنوع تاکتیکی دارد. هر مربی هم بر اساس تفکرات و داشته‌هایش، تاکتیک را انتخاب می‌کند.

  • آیا فصل بعد هم در استقلال خوزستان می‌مانید؟

آرزویم این است که بمانم.

  • آرزو؟

بله. شما نمی‌دانید من چقدر استقلال خوزستان را دوست دارم. از سال ۹۰ کنار این تیم بوده‌ام و با استقلال خوزستان زندگی می‌کنم. هیچ وقت هم در تیم‌های دیگر، دوست نداشتم مقابل این تیم قرار بگیرم.

کد خبر 856079

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha