رئیس‌جمهور سابق آمریکا در پرونده پرداخت حق‌السکوت به بازیگر فیلم‌های غیراخلاقی که با او رابطه داشت، مجرم شناخته شد. اما این محکومیت می تواند مانع از ریاست‌جمهوری او شود؟

هو کردن ترامپ

به گزارش همشهری آنلاین، روز گذشته هیئت منصفه دادگاهی در نیویورک دونالد ترامپ در پرونده پرداخت «حق‌السکوت» به یک بازیگر پورن در تمامی ۳۴ مورد اتهامی او را مجرم شناخت. اما یکی از سوالات اساسی که در طول دو ماه برگزاری دادگاه ترامپ در نیویورک این بود که آیا در صورت گناهکار شناخته شدن ترامپ در دادگاه، او همچنان می‌تواند نامزد انتخابات ریاست جمهوری نوامبر امسال شود یا خیر؟

الجزیره درباره این حکم نوشت: به رغم اینکه محکومین جنایی، امکان رای دهی در امریکا ندارند، اما این محکومیت قانونا نمی تواند مانع از رفتن ترامپ به کاخ سفید شود. بعلاوه، او هنوز امکان تجدید نظر دارد، اما حتی اگر تجدیدنظر او پیش از انتخابات رد شود و به زندان برود، بازهم می تواند رییس جمهور شود. نکته دیگر اما این است که ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات، نمی تواند خود را عفو کند.

یک مقام قضایی سابق امریکا نیز در گفتگو با الجزیره بیان کرد: باتوجه به اینکه این ماجرا بی سابقه است، واقعا نمی دانم اگر از سویی، تجدید نظر ترامپ رد شود که در آن صورت باید راهی زندان شود، و از سوی دیگر همزمان او رئیس جمهور باشد، چه اتفاقی می افتد؛ چون نمونه اینگونه نداشته ایم.

کد خبر 856844
منبع: فرهیختگان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آمریکا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۰۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۴
    0 0
    وآو ، رئیس جمهوری در زندان ؟؟؟؟ !!!!