همشهری آنلاین: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور از برگزاری نخستین مانور مشترک دریایی ایران و روسیه هفتم مرداد با شعار "خزر پاک و ایمن در گرو تعاملات منطقه‌ای" در دریای خزر خبر داد

به گزارش واحد مرکزی خبر، علی طاهری مطلق در جمع خبرنگاران گفت:‌ دراین مانور یک روزه که در بندرانزلی برگزار می شود ، کشورهای حاشیه دریای خزر و سازمانهای بین المللی دریانوردی نیز به عنوان ناظر حضور دارند.

معاون وزیر راه و ترابری هدف از برگزاری این مانور منطقه ای را "تمرین اجرای کنوانسیون های بین المللی تجسس و نجات دریایی و پیشگیری و مقابله با آلودگی های دریایی ، نفتی و زیست محیطی" اعلام کرد.

طاهری مطلق افزود: در این مانور مشترک از 30 فروند شناور پیشرفته و 2 فروند بالگرد تجسس و نجات دریایی کشورمان به همراه سایر تجهیزات مورد نیاز استفاده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: کشور روسیه نیز با امکانات پیشرفته مقابله با آلودگی های نفتی در این مانور مشارکت خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه در این مانور دریایی ، 15 ارگان دولتی و غیردولتی کشورمان شرکت خواهند داشت تصریح کرد : در این مانور انواع تمرین های عملیاتی برای کسب آمادگی دریانوردان دو کشور برای مقابله با آلودگی های دریایی و همچنین ارتقاء توان عملیات تجسس و نجات برگزار می شود.

کد خبر 85752

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز