شعله‌های آبی گاز طبیعی در دولت سیزدهم در ۹ شهر و ۱۳۰ روستای استان سیستان و بلوچستان روشن شد.

علمک گاز شهری

به گزارش همشهری آنلاین، آیین بهره‌برداری رسمی از گازرسانی به ۹ شهر علی‌اکبر، بنجار، محمدآباد، زهک، ادیمی، بزمان، اسماعیل‌آباد، خاش و زابل و ۱۳۰ روستا در استان سیستان و بلوچستان امروز (پنجشنبه، ۱۷ خرداد) با حضور جواد اوجی وزیر نفت و جمعی از مسئولان استانی و مدیران ارشد صنعت گاز در سیستان و بلوچستان و محمد مخبر سرپرست ریاست‌جمهوری به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد.

مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای تکمیل پروژه‌های گازرسانی به این ۹ شهر، ۵۴۸ میلیارد تومان بوده و ۱۶۷۲ کیلومتر شبکه‌گذاری نیز اجرایی شده است.

حدود ۵۰۰ میلیارد تومان نیز هزینه گازرسانی به ۱۳۰ روستا بوده که در مجموع این شهرها و روستاها، که ۷۰ هزار خانوار از گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

وزارت نفت و صنعت گاز در دولت سیزدهم همسو با اهداف راهبردی خود به‌منظور تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام و توجه به مناطق کم‌برخوردار کشور، پروژه‌های گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان را شتاب داد به طوری که اکنون در آستانه ۳ سالگی این دولت، گازرسانی به ۹ شهر و ۱۳۰ روستای این استان تکمیل شده است.

۱۳ شهر از مجموع ۵۵ شهر و ۱۴۴ روستا از مجموع ۳ هزار و ۲۸۰ روستای دارای قابلیت گازرسانی در سیستان و بلوچستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند که از این تعداد ۹ شهر و ۱۳۰ روستا در دولت سیزدهم گازرسانی شده‌اند. عملیات اجرایی گازرسانی به ۲۰ شهر و ۳۵۰ روستا نیز در حال اجراست.

از سویی درمجموع، ۵۵۸۶ کیلومتر شبکه گاز نیز در این استان اجرایی شده که ۲۳۱۵ کیلومتر آن در دولت کنونی انجام شده است.

کد خبر 857685
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیستان و بلوچستان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha