گروه اقتصادی: سخنگوی طرح تحول اقتصادی از برگزاری جلسه مشترک کمیسیون ویژه طرح تحول مجلس با رئیس‌جمهوری در ساعت 10 امروز در نهاد ریاست‌جمهوری به‌منظور بررسی ابعاد لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها و نزدیک کردن نظرات دولت و مجلس به هم خبر داد

بررسی لایحه هدفمند کردن یارانه‌ها در کمیسیون ویژه مجلس هفته گذشته به پایان رسید. در عین حال دولت و مجلس درباره سازوکارهای هدفمند کردن یارانه‌ها اختلاف نظرهایی دارند که در نشست امروز برای رسیدن به اجماع مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

مهم‌ترین موارد مورد اختلاف دولت و مجلس، تعداد دهک‌های مستحق دریافت یارانه نقدی و دوره زمانی افزایش قیمت حامل‌های انرژی است. کمیسیون ویژه مجلس فقط با پرداخت نقدی یارانه‌ها به 2دهک پایین درآمدی جامعه موافقت کرده است.

نظر دولت در این باره پرداخت یارانه نقدی به 7دهک جامعه است. نقطه اختلافی دوم قیمت حامل‌ها برای سال اول است که در لایحه دولت برای آن رقم دقیقی تعیین نشده بود، اما تصمیم کمیسیون آن بود که برای سال اول افزایش قیمت ملایم‌تری نسبت به پیش‌بینی دولت صورت گیرد.

از سوی دیگر، یک عضو کمیسیون ویژه طرح تحول اقتصادی از احتمال تشکیل کارگروه مشترک دولت و مجلس برای رسیدن به اجماع نظر درباره لایحه هدفمندکردن یارانه‌ها در نشست امروز اعضای کمیسیون با رئیس‌جمهوری خبر داد.

محمدحسین فرهنگی اظهار داشت: از نظر کمیسیون مصوبات نهایی شده است و اگر جلسه رئیس‌جمهوری با کمیسیون به نتیجه‌ای برسد، ممکن است تغییراتی در مصوبات کمیسیون انجام شود در غیراین صورت کمیسیون همین مصوبه را به صحن علنی ارائه خواهد کرد.

وی تاکید کرد: به‌دلیل نظر مقام معظم رهبری مبنی بر تلاش برای اجماع نظر قوا در این مسئله، این احتمال وجود دارد که کمیسیون به‌نظرات دولت بیشتر توجه کند تا چنین اجماعی رخ دهد.

کد خبر 85772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز