علی سامره سرپرست سابق باشگاه استقلال مصاحبه تندی علیه جواد نکونام انجام داد.

علی سامره

به گزارش همشهری آنلاین علی سامره، مهاجم اسبق استقلال و تیم ملی، سرپرست سابق تیم استقلال در فصلی که گذشت بود. او که توسط حجت کریمی سرپرست سابق باشگاه استقلال به سمت مدیریت تیم انتخاب شد، پس از تغییرات مدیریتی هم در استقلال ماند و یک نیم فصل سرپرستی تیم را در دورانی که علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال بود را برعهده داشت. او از کسانی بود که از همان روزهای اول با اینکه با نکونام رفاقت دیرین و قدیمی داشت، اما با سرمربی استقلال به مشکل خورد. در نهایت در نیم فصل از استقلال جدا شد و تا همین امروز سکوت کرده بود و از دلایل جدایی اش نمی گفت.

گفت و گو با او، کار راحتی نبود چرا که سامره راضی نمی شد صحبت کند اما قهرمان نشدن استقلال، اما باعث شد او سکوتش را در گفت و گو با فوتبالی بشکند. صحبتهای سامره که نیم فصل سرپرست استقلال بود، می تواند بسیاری از نقاط تاریک روزهای سرمربیگری نکونام در استقلال را روشن کند. جالب این است که او هم مثل وریا غفوری، کاپیتان سابق استقلال، مخالف ادامه کار نکونام در استقلال است و مثل دیگر پیشکسوتان استقلال، از روند تیمی و تاکتیکی و مدیریتی جواد نکونام ناراضی است.

آقای علی سامره سوال اول درباره دلیل اصلی یا دلایل قهرمان نشدن استقلال در لیگ برتر فصلی که تازه به پایان رسید است. به عنوان کسی که به عنوان سرپرست و مدیرتیم نزدیک بازیکنان و کادرفنی بودید و یک نیم فصل و البته پیش فصل با تیم زندگی کردید، دلیل اصلی قهرمان نشدن استقلال را چه می دانید؟

حقیقت این است که مدیریت استقلال، تیم خوبی را در اول فصل بست. در واقع تیم نسبت به فصل گذشته اش، در دو یا سه پست تغییرات داشت و در کل از تیم فصل قبل فقط چهار بازیکن به نام های عارف غلامی، سیلوا، محمد محبی و مهدی قایدی جدا شدند. در نقل و انتقالات آرمین سهرابیان جانشین سیلوا شد و عارف غلامی با نظر کادر فنی تیم را ترک کرد تا ایمان سلیمی جانشین او شود. همچنین مهرداد محمدی جانشین مهدی قایدی شد و بلانکو هم با توجه به تغییر سبک بازی تیم جانشین محبی شد. اسکلت تیم از سال‌های گذشته حفظ شده بود. تیمی که سال گذشته اش مدعی قهرمانی در دو جام بود. در فینال جام حذفی حضور داشت و البته تا هفته های پایانی لیگ برتر هم مدعی قهرمان بود و اگر در دوران ساپینتو، در بازی مقابل نساجی، مساوی نمی کرد، شاید قهرمان هم می شد. من می خواهم بگویم در شهرآورد برگشت که استقلال می توانست پیروز میدان باشد آن هم در روز غیبت دو بازیکن دفاعی یعنی گولسیانی و کنعانی، استقلال برای بردن تلاش نمی کرد و می شود گفت از دقیقه 20 تا پایان بازی، نبض بازی در اختیار پرسپولیس بود. بر خلاف نظر کادرفنی و آقای جواد نکونام، استقلال از ابتدای فصل چهره یک مدعی را داشت. آنچه در تیم تغییر کرد نگرش کادرفنی و به دنبال آن سبک بازی تیم بود که از یک فوتبال تهاجمی در دوران ساپینتو به یک فوتبال تدافعی و محتاطانه تغییر پیدا کرد که مورد پسند هواداران استقلال نبود. استقلال در زمان سرمربیگری ساپینتو بسیار هجومی بازی می کرد و تماشاگران لذت می بردند اما تیم جواد نکونام محتاطانه و دفاعی به میدان می رفت. ما اگر بخواهیم فنی ببینیم، فارغ از موارد حاشیه ای در طول فصل، طبیعی است مهم ترین دلیل قهرمان نشدن تیم در دو جام حذفی و لیگ برتر، اشتباهات کادرفنی و شخص جواد نکونام است. استقلال در تاریخ همیشه تیمی بوده که هجومی بازی کرده و تماشاگرانش را به وجد آورده و با همین سبک و سیاق، 9 بار قهرمان لیگهای سراسری و 7 بار قهرمان جام حذفی و دو بار قهرمان آسیا شده است.

البته جواد نکونام درباره بسته شدن تیم همیشه به باشگاه و مدیرانش انتقاد می کرد...

ببینید، باشگاه استقلال با وجود بسیاری مشکلات و تغییرات که در ذات فوتبال ایران است تیم را بست و با انبوهی از مشکلات و بدهی های بجای مانده از قبل تیم را آماده مسابقات کرد و استقلال تا قبل از پایان هفته بیست و هشتم و بازی استقلال مقابل نساجی در قائمشهر صدرنشین جدول بود. باشگاه استقلال وارث قراردادهای سنگین فصل قبلش هم بود. بازیکنان در فصلی که تیم سه مدیرعامل داشت، 35 درصد هم نگرفته بودند. وقتی علی خطیر آمد، باشگاه نزدیک به 900 میلیارد تومان بدهی داشت. استقلال از آسیا حذف شده بود و مجوز حرفه ای نگرفته بود. تیم رقیب سه گانه لیگ و حذفی و سوپرجام را گرفته بود. دو دربی پشت سر هم را استقلال باخته بود.سه مدیرعامل و سرپرست عوض شده بود. خزانه خالی بود و واقعا وضعیت بحرانی در باشگاه حاکم بود. اما در نقل و انتقالات اول فصل و حتی نیم فصل باشگاه خوب عمل کرد. علی خطیر، حدود 400 میلیارد تومان پول برای باشگاه و تیم آورد. سقف قرارداد را رعایت کرد. در واقع 325 میلیارد تومان فصل گذشته را پر کرد و حدود 70 میلیارد تومان هم باشگاه سود کرد که پس از انقلاب یک کار تاریخی بود. اینها واقعیت است که افکار عمومی و هواداران باید بدانند. مجوز حرفه ای گرفته شد. بهترین امکانات لوجستیکی از اسپانسر پروازی تا بهترین هتل و دو زمین تمرین کمپ ناصرحجازی و پژوهشکده نفت برای تیم فراهم بود. بهترین صبحانه و ناهار برای تیم سرو می شد. عملیات عمرانی کمپ حجازی از سر گرفته شده بود و کمپ به بهترین وسایل بدنسازی تجهیز شده بود. همه چیز برای قهرمانی استقلال فراهم بود اما کادرفنی و خود جواد نکونام این قهرمانی را با کارهایی که در طول فصل کردند از استقلال گرفتند.

بزرگترین اشتباه نکونام که قهرمانی را از دست داد چه بود؟ درگیری با مدیریت یا تساوی هایی که می توانست برد باشد...

بگذارید من اول مسایل فنی را بگویم. بعد به مدیریت برسیم. اگر بخواهم واضح و شفاف اشاره کنم باید یک مثال بزنم. در یک رانندگی، قرار نیست که یک راننده ناشی ده خطا انجام دهد؛ یک اشتباه کافی است تا ماشین به ته دره برود. در مقابل راننده کاربلد در پیچ های سخت باید بی اشتباه باشد. من گفتم فنی بخواهم حرف بزنم نکونام در دیدار با نساجی لغزش بزرگی داشت و استقلال را از مسیر قهرمانی خارج کرد. یک مربی بزرگ در بزنگاهها اشتباه نمی کند و با یک فرمول و استراتژی بازی را به اصطلاح در می آورد. بعد از نتیجه نیمه اول دیدار پرسپولیس و استقلال خوزستان، نکونام باید با روحیه بهتر تیم را برای نیمه دوم و ثبت تنها یک گل راهی زمین می کرد اما این اتفاق رخ نداد. نکونام نشان داد کم تجربه است. این بی تجربگی و کم تجربگی نکونام باعث شد تا استقلال قهرمانی را از دست بدهد و کادرفنی مهم ترین مقصر در این اتفاق است. حالا قبلش هم جام حذفی در رفسنجان و با گل منتظر محمد از دست رفت. همان منتظر محمدی که خود نکونام اول فصل نخواستش. باشگاه با سعید مهری فسخ کرد، اما نکونام به خاطر لجبازی منتظر محمد را نخواست و مجبور شدیم مهری را برگردانیم و بیچاره قراردادش هم تا نیم فصل 160 میلیون تومان ماند و وقتی دید کم کردن قراردادهای دیگران، نمی تواند به قرارداد او اضافه کند، ایران را ترک کرد و به قبرس رفت. تازه نه تحویلش می گرفتند و نه چندان به او بازی می دادند. بعد هم که رفت آقای نکونام طوری اعتراض می کرد که وقتی مهری در تیم بود، انگار هر بازی 90 دقیقه به او بازی می داد. در حالت کلی می خواهم بگویم غرور، خودبینی و لجبازی، قهرمانی را از استقلال گرفت.

وریا غفوری دو روز پیش گفت بهتر نکونام از استقلال جدا شود، شما هم چنین نظری دارید؟

بله من هم چنین نظری دارم. جواد نکونام سه جام از دست داده و شایستگی نشستن روی نیمکت استقلال را ندارد. حتی اگر من هم نگویم، عملکرد فنی و مدیریتی ایشان در استقلال این را نشان می دهد. نظرات هواداران واقعی و دلسوزان هم همین است.

درباره وضعیت مدیریتی استقلال گفتید که مدیریت برکنارشده 400 میلیارد تومان پول آورده و با مقایسه ای که کردید، گفتید استقلال امسال از نظر مالی و پشتیبانی نسبت به سال‌های گذشته وضعیت مناسبتری داشته است. وضعیت پاداش ها و پرداخت ها در استقلال چطور بود؟

بازیکنان و کادر فنی می توانند گواهی بدهند. بسیاری از بازیکنان و جواد نکونام نزدیک به 75 تا 80 درصد دریافتی داشته اند. اما فصل قبلش به 35 درصد گرفته بودند و برخی به زور تا 50 درصد گرفته بودند. در پایان فصل هم به 50 درصد نرسیده بودند. پاداش ها هم پس از هر بازی در یک زمانبندی خاص پرداخت می شد. استقلال پس ازسالی که پول بورس داخل باشگاه آمد و بعدش گفته شد 700 میلیارد تومان انحراف مالی پیش آمده که نمی دانم چقدر درست است، به غیر از پول بورس، فقط 60 میلیارد تومان در دو سال و نیم درآمدزایی کرده بود. اما باشگاه در دوران علی خطیر،مدیری که برکنار شد، نزدیک به 400 میلیارد تومان در چند ماه درآمدزایی کرد. برند باشگاه پس از شکست در دو دربی، از دست دادن سه جام و حذف از آسیا و بدهی های 900 میلیارد تومانی، مطمئنا ضربه خورده بود اما دیدید که چندین و چند اسپانسر به استقلال آمدند و قرارداد بستند.

بین علی خطیر و جواد نکونام، اختلاف های زیادی وجود داشت و چندین بار هم افراد مختلف دو نفر را آشتی دادند و آشتی کنان راه انداخت اما در نهایت باز هم اختلاف ها حل و فصل نشد. آیا این اختلاف ها بین مدیریت و جوادنکونام و کادرفنی قابل مدیریت نبود؟

اتفاقا خودم از کسانی بودم که دو بار خطیر و نکونام را آشتی دادم. در مورد اختلافات باید بگویم که با توجه به تجربه و حضور من در ابتدای فصل، این اختلافات حل شدنی و قابل مدیریت نبود چون ماجراهایی که نکونام مطرح می کرد و به کادرفنی و بازیکنان القا می کرد، بیشتر ساختگی و شبیه بهانه بود. باور کنید فکر می کنم اگر یکی از اقوام سرمربی هم به عنوان مدیرعامل انتخاب می شد، این بحثها تکرار می شد. متاسفانه جواد نکونام به این سبک اعتراضی و مطالبه گری عادت کرده و حتی در باشگاه فولاد خوزستان هم شاهد این گونه رفتارها بودیم که در نهایت منجر به جدایی و ترک اردوی فولاد خوزستان در شب بازی با الهلال عربستان، توسط جواد نکونام شد که بسیار کار عجیب و غریبی بود و به برند خود جواد نکونام هم ضربه بدی زد. من شاهد بودم که کادر مدیریتی باشگاه استقلال در چند مرحله چطور از تیم و کادرفنی حمایت کرد. هیچ باشگاهی بی مشکل نیست و استقلال هم مشکلات خود را داشت اما مشکلاتی که جواد نکونام مطرح می کرد بیشتر به شکل بهانه بود تا در روزهای سخت، راه فرار و دستاویزش باشد. دیدیم که بعد از تساوی در قائمشهر، این مسائل مجدد مطرح شد. متاسفانه کادرفنی خودش را به خواب زده بود و قابل اصلاح و مدیریت نبود. واقعا آن ضرب المثل درست است. کسی که خودش را به خواب زده را نمی شود بیدار کرد. حتی بزرگان، پیشکسوتان و دلسوزان باشگاه استقلال هم برای فروکش کردن و حل کردن اختلافات پیش قدم شدند که همگی به یک هفته نمی رسید که ناکام می شدند.

شما در لیگ برتر ایتالیا سری آ یا همان کالچو، که سطح اول فوتبال جهان هم هست، بازی کرده اید و تجربه حضور در این سطح بالا را دارید. چرا تجربه اروپایی نکونام به کمک حل مشکلات نیامد؟

بگذارید به شما یک نکته را بگویم. نمی شود وقتی به نفعمان است از حضور در فوتبال اروپا وام بگیریم و اگر به نفعمان نبود به سمت تعصب و فوتبال ایران برویم. جواد نکونام لژیونر با سابقه و با ارزش فوتبال ایران بوده و فضای لالیگای اسپانیا را درک کرده اما منصفانه باید سوال کرد، آیا در لالیگا سرمربی علیه مدیرعامل مصاحبه و موضع گیری می کند؟ آیا در لالیگا برای مقابله با حریف، زمین چمن را کوچک و بزرگ می کنند؟ آیا در لالیگا آموزش داده اند تا در فضای مجازی و سکوها با شیوه های ویژه ای، هماهنگی و راهبری انجام شود که به وقت نیاز علیه رقیبان و کادر مدیریتی شعار بدهند؟ طبیعتا این نیست و نمی شود ظاهر لالیگایی داشته باشیم و در عمل به روشهای ناپسند عمل کنیم. ممکن است هواداران در مقطعی کوتاه متوجه نشوند و حتی با شما هماهنگ شوند. اما در نهایت متوجه می شوند. هواداران استقلال امسال دیر متوجه شدند که سمت درست کدام است. در واقع پس از ماجرای از دست رفتن اورونوف متوجه شدند که چه خبر است اما باز هم به خاطر قهرمان شدن استقلال، سکوت کردند. هواداران در نیم فصل کم کم متوجه شدند که در داخل باشگاه و تیم چه خبر است. نکونام فوتبال ایران را می شناسد و می داند استقلال و پرسپولیس مشکلات خاص خود را دارند و باید برای حل مشکلات صبر داشت. من به یاد ندارم در بیست سال گذشته یک سرمربی دیگر مثل نکونام با این حجم علیه باشگاه فعالیت اعتراضی کرده باشد. آن هم با توجه به اینکه در این فصل، به خوبی از تیم پشتیبانی شد و پرداختها و پاداش ها، به موقع به کادرفنی و بازیکنان، داده شد.

ارقام پاداش ها چطور بود؟

باور کنید در فصلی که گذشت استقلال بیشترین رقم پاداش را داشت. حداقل رقم پاداش 25 میلیون تومان بود. پاداش 50 میلیون تومانی هم داشتیم. همانطور که گفتم زمین چمن تمرینی باشگاه چه در کمپ حجازی و چه در پژوهشکده نفت امسال وضعیت خوبی داشت و بازیکنان خارجی همواره در اختیار تیم بودند و نوتیس هایشان به موقع پرداخت می شد. حتی گاهی اوقات مدیرعامل از جیبش پول نوتیس های بازیکنان را می داد. هزینه های دادگاه کاس را هم گاها از جیب مدیرعامل پرداخت می شد. کدام مدیرعامل استقلال اینطور از جیبش برای اینکه پنجره تیم بسته نشود یا بازیکن قهر نکند هزینه کرده است؟ اینها واقعیت است و هوادار از آنها خبر ندارد و با تحریک های سمی، می آمد جلوی باشگاه و علیه مدیرعامل و مدیران باشگاه شعار می داد. در حالیکه هر فصل بازیکنان و مربیان خارجی قهر می کردند که نمونه تاریخی اش استراماچونی. یا همین سیلوا و آمانوف و دیاباته و حتی همین یامگا. در هیچ دوره ای در سالهای گذشته به گواه مدیران و کارمندان باشگاه استقلال و حتی بازیکنان، هیچ وقت مسافرتها با پرواز چارتر و مرتب نبود، با این حال متاسفانه بیشترین اعتراضات را داشتیم.

منظور شما این است که اعتراض ها هدفمند بوده است؟

بله، دلیل هم دارم. انتقادها و اعتراض ها از کی شروع شد؟ از همان روز اول همکاری آقای نکونام با باشگاه. اصلا ای کاش این انتقادات بعد از نیم فصل شروع می شد و از روز اول نبود. چون وقتی از روز اول شاهد اعتراض هستیم، یعنی موضوع کمبودها نیست و بیشتر بحث بهانه جویی و کینه شخصی است. استقلال از این موضوع خیلی لطمه خورد.

در لیگی مثل ایتالیا که فرهنگ مردمش مثل مردم ماست، این مشکلات اگر به وجود بیاید، چطور حل می شود؟

در همه جای دنیا مشکلات هست، اما هیچ جا نمی بینیم بازیکنان علیه مدیرعامل برای مصاحبه تحریک شوند. هیچ گاه یک مربی به خودش اجازه نمی دهد تیم خود را با مصاحبه تخریب کند اما در فصلی که گذشت، در استقلال نه تنها سرمربی بلکه کادرفنی که قراردادهای مناسب و خوبی هم داشتند، مرتب علیه مدیریت باشگاه مصاحبه می کردند و با صحبت علیه فدراسیون فوتبال، فضای یک جنگ نابرابر را ایجاد کردند و تمرکز تیم، سرمربی و بازیکنان بر هم می خورد. هر چند اگر استقلال برابر نساجی نتیجه هم می گرفت، بهانه ها و مصاحبه ها تمام نمی شد. این نکته هم مهم است. نمی شود 28 هفته یک تیم صدرنشین باشد و مدیریت نقش و سهمی نداشته باشد اما پس از تساوی در قائمشهر، شرایط تغییر کند. آقای نکونام بعد از برکناری علی خطیر اعلام کرد که تمرکز خود را روی کار فنی می گذارد اما دیدیم که این موضوع اثر معکوس داشت و قهرمانی از دست رفت. متاسفانه در هیچ جای دنیا مشکلات با برقرار کردن روابط ویژه با لیدرها و فضای مجازی حل نمی شود. حتی در صفحات مجازی و لیدرهای باشگاه، فضای دو قطبی را می دیدیم که در هیچ جای دنیا نمی بینیم. مسی از بارسلونا، امباپه از پاریسن ژرمن، رونالدو از رئال مادرید و غیره جدا شدند اما این حجم از تخریب برای مدیریت باشگاه رخ نداد. قطعا اگر باشگاه استقلال روی اصول حرکت می کرد، افراد غیرمرتبط با باشگاه و تیم، در رختکن تیم و اردوها حاضر نمی شدند.

دلایل دیگر چه بود؟

بی احترامی به شخص بنده و پست مدیریتی باشگاه استقلال به عنوان سرپرست. من به خاطر خودم هم استعفا ندادم به خاطر بی احترامی به جایگاه سرپرستی استقلال استعفا کردم و شرط گذاشتم که ایشان بابت این بی احترامی عذرخواهی کند که نکرد. هر چند آدمهای بزرگ، از اشتباهاتشان درس می گیرند و عذرخواهی می کنند و بی دلیل، بزرگ نمی شوند. مطمئنا عذرخواهی آدم را کوچک نمی کند. این حجم از بی انضباطی را من در فوتبال ایران ندیدم و چنین شرایطی در کالچو کاملا نادر است و نمی دانم چگونه با تجربه لالیگایی، این اتفاق رخ می داد. این بی نظمی ها و شلوغی ها باعث شد تمرکز سرمربی بر هم بخورد و وقتی دیدم نمی توانم این فضا را کنترل و اصلاح کنم، برای حفظ تمرکز سرمربی جدا شدم. همان زمان به مدیریت و نکونام این موضوعات را تذکر دادم و در نهایت جدا شدم. من درباره کادررسانه ای رسمی و غیررسمی سرمربی هم باید بگویم، ضعیف ترین کارکرد را داشتند. به جای کنترل فضای مجازی علیه باشگاه، کارهای دیگری می کردند. اول فکر می کردم این شش هفت نفر که بیش از دو میلیارد تومان قرارداد داشتند برای کنترل فضای مجازی آمده اند، اما دیدم خط و ربط فکر آنها با آن کانالها و صفحات که مدیریت باشگاه را تخریب می کنند در یک راستاست.

کد خبر 857886

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 66
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 30
  • بهرام IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    آقای سامره برو کشک بساب! آقای نکونام تیم را قهرمان کرده! حریف تنها با اختلاف یک امتیاز و در بازی آخرش به لطف گل آفساید قهرمان شد..خواهشن تو بازی دشمن بازی نکن! چرا این آقای خطیر مزدور باند مافیا در نیم فصل دوم بازیکنان مورد نظر سرمربی را جذب نکرد! دلیل قهرمان نشدن استقلال جدای از اشتباه داوری کسی جز خطیر نبود
    • ناشناس IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      51 8
      شما متن مصاحبه را با دقت و تمام بخون و بعد اظهار فضل کن
    • خسرو IR ۱۰:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      29 9
      آره قهرمان کرده !! کدوم تیم راقهرمان کرده ؟ ششتقلال را ؟؟ 😂😂😂😂
    • داود IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      14 3
      قهرمان کرده، اما جام نگرفته، تبریک هم بهش گفتن، اما کسی نگفته، کلا همه چی در توهم میگذرد. هنوز نمیدونی لیگ مجموع امتیازات حساب میشه مثل حذفی نیست. در طول 27هفته 14اشتباه تاثیر گذارداوری نبود بجای صدر سوم بودی. وقتی بابا برای بچه هفت ساله گوشی بخره همین میشه.
  • علی IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    15 73
    عادت کردیم وقتی پستی از دست می دهیم افشاگری کنیم توام اگه دلت برا استقلال می سوخت همون مقطع این حرفا رو میزدی
    • محمد IR ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      24 12
      ببین وقتی کدام تکرار میکنید گل افساید یعنی تا ... داره میسوزه پس لطفا.......... درضمن اگه یه کوجولو فقط یه کوجولو فوتبال بفهمی که قطعا نمیفمی وگرنه اینجوری نمیگفتی با کمی دقت برو چند بازی استقلال رو نگاه کن بعد ازش تحلیل فنی دربیار هیچی نداره و اگر گلی زده میشه یا حرکتی قشنگ انجام میشه فقط نبوغ بازیکن هستش بازی سال استقلال کحا و امسال کجا البته نکونام خوبه فقط برای هوچی گری و ... بعد میگه دوره شعبان بی مخ تموم شده ...
  • IR ۲۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    12 64
    اگه شماها اجازه می دادین الان قهرمانی دست ما بود
    • صفقلی IR ۰۵:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      36 5
      آقا عضو هیات رئیسه شون اومده علنا میگه ما هفت و نیم میلیارد به هاشمی‌نسب دادیم قرار دادش رو نوشتیم ۵۰ تومن و مهری رو چهل میلیارد دادیم نوشتیم ۱۶۰ میلیون گند سکه و درهم های علی بیرانوند هم که در اومد چقدر رو دارید شما بابا حداقل بعد اینکه خانی عضو هیات مدیره تون اعتراف کرد دروغ نگید که ملت بیشتر نفهمند آخر همه کاره ها هستید همین مکتب و باشگاه کثیف شما این فوتبال رو فاسد کرد ...
  • علی IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    78 10
    نکونام واقعا در حد استقلال نیست . استقلال نه نتیجه گرفت نه زیبا بازی کرد . فقط اعتراض و اعتراض و اعتراض اخلاق و رفتار پهلوانی باید سرمشق استقلال باشد
  • آرین IR ۲۲:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    54 10
    نکونام باید بره فقط فرهاد مجیدی
  • پیمان IR ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    26 52
    بدبختی استقلال اینه که امثال سامره فقط به دنبال سهم خواهی و تسویه حساب های شخصی هستند و در بیان دلایل ناکامی تیم هیچ اشاره ای به فساد سازماندهی شده مافیای سرخ نکرده و در زمین رقیب بازی می کنند
  • اس اس US ۲۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    9 64
    متاسفم که شما پیشکسوت استقلالید...
    • IR ۱۴:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      2 2
      بزرگ بودن یه مربی اونم تو تیمی مثل اس اس به رزومه و تلاشش و تعصب واقیعت برا قهرمانی..کاش هوادارا ما مربیگری منصورخان می دیدن و این خود زود درباره نکونام یا صفر یا صد نظر نمیدادن ...اینجا استقلال بزرگ .. نه جای هر که ادعا بزرگ بودن رو فقط بازی میکنه
    • ناشناس IR ۲۱:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      1 1
      چرا متاسفی اگه این حرفها رو چند هفته قبل میزد حق با تو بود اما صبوری کرد که تیم به هم نپاشه نکونام از اول فصل با دشمن فرضی جنگید این دشمن فرضی برای چنین روزی بود که اگه قهرمان نشد بگه داشتم میجنگیدم کدوم مربی قبل نکونام جنگجویی کرد همه کار خودشونو میکردن
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    7 67
    هرکس بر علیه نکونام میگه به خاطر استقلال نیست بخاطر خودشه،،، ما همه میدونیم نکونام بازیکنانش تکمیل نبود چند ساله بعضی پست ها مخصوصا هافک استقلال بازیکن خوب نداره،،،لنگ چند ساله مربی ومدیر عوض نمیکنه ول هرسال استقلال از خودی میخوره وگروه فساد لنگ (داور،روزنامه نگار ومیثاقی وتوتونچی و.........)در کل نکونام وسمیعیی عشق هواداره
    • Aliamini1340 IR ۰۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      1 1
      پرسپولیس امسال نیم فصل اول یه مهاجم خوب نداشت چندتارباط هم دادن شما۶تامهاجم سپاهان هم بقیه مهاجمهارواحتکارکرده بودیدتیمتون بقول فوتبالیهابالانس بود؟؟؟!!! امامافقط به بازی خودمون فکرمیکردیم وفکرآنالیزداوری شما نبودیم
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    38 32
    نکونام برود به نفع استقلال است پارسال هم عده ای دلسوزانهگفتند نکونام به درد استقلال نمیخورد بالاخره هم نظریه انهادرست بود بادادوقال وهوچیگری ودعوا نمیشود قهرمان شد
    • جواد IR ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      9 1
      درست میگی تورو خدا از نکومال حمایت کنید هیچ مربی نمیتونه به اندازه نکومال پزسپولیسیها رو خوشحال کنه
  • IR ۲۳:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    36 24
    درود خدا بر دکتر محمود احمدی نژاد دشمن دزدان و غارتگران بیت المال مملکت
    • هادی IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      27 1
      پس بابک زنجانی و امثال او در زمان ننه قمر درست شدن ؟
  • فقط علی پروین و پرسپولیس IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    39 11
    اینم ما بودیم که گفتیم نکونال هوچی و جرزن است یا از خود استقلالی ها بود
  • سعید IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    25 31
    لطفاً شما هم مثل وریامشکلات شخصی روواردباشگاه نکنین،تیمی که تا دقیقه ۸۶پایانی لیگ برترقهرمان بود قابل احترامه
  • تشنه باش ودریاباش IR ۲۳:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۸
    20 16
    از اول فصل این نکات وایجادحاشیه وبطورکلی هرآنچه سامره گفت خیلی هامون تونظرات نوشتیم ولی چون پرسپولیسی بودیم ،هواداران کری خوانی برداشت میکردند اگه یکنفرازبطن باشگاه این نقدهاوحملات را مستندبه باندنکونام می‌کنه یعنی مقصر تمام مشکلات،ناکامی و درنتیجه ناراحتی عده ای هوادار باندمربی بودند واگه توپرسپولیس چنین شرایطی وجود داشت یقین داشته باشید هواداران منطقی ودلسوز ،منافع تیم محبوبشون رابرمنافع مربی و بازیکن محبوب شون ترجیح میدادند،انشاءالله هواداران منطقی ودلسوز رقیب هم منافع باشگاهشون رادرالویت قراربدندودنبال روی صفحات وابسته به لیدرهای جیره خوار نباشند
  • نادیا IR ۰۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    25 4
    جواد نکونام بسیار عصبی و تند خو است او باید اول یاد بگیرد که با همنوعانش چگونه رفتار کند ، و حرکات زشت باعث میشود که بازیکن دل به بازی ندهند ۳۹
  • یه ایرانی IR ۰۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    14 3
    لابدبازهم همه دروغ میگویندالله جوادنکونام بهرحال امیدوارم که مسئولان باشگاه ازخواب لیدارشوندونادیرنشده فکراساسی بحال این تیم بکنند انشاالله
  • اشکان پرسپولیسی US ۰۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    23 8
    اینم حرف حق کیسه کشا حالا فهمیدید توی ...تون چه خبره؟ فهمیدید نکومال رمال چکارها میکنه؟ پس قبول کنید پرسپولیس سرورتونه
  • علی IR ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    19 3
    جواد خودش را از کاریکه در مورد فولاد کرد شد یه فرد غیرقابل اعتماد و بدنام ...پیراهن باشگاه بزرگی مثل استقلال براش خیلی گشاده باید اخراج شود
  • ش سلیمانی IR ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    8 5
    کیسه ها خوب زیرآب همو می زنن یزره دلشون برای کیسه نمیسوزه فقط فکر خودشونن
  • US ۰۱:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    16 7
    تابحال فقط یک مربی خوب به استقلال آمده که نیمه کاره رها کرد و رفت و آنهم استراماچونی بود.نکونام و فرهاد مجیدی و اکثر پیشکسوتان استقلال برعکس پرسپولیسی ها شمع د دانش مربیگری ندارند برعکس پرسپولیس که یحیی و عبدی و .‌..دارند
    • حرف حق IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      3 11
      یحیی اگه مربی بود شهر خودرو رو نابود نمی‌کرد
    • تاجی IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      1 15
      عجبا یعنی شاه فرهاد را شما لنگی ها قبول ندارید قهرمانی پاک را بعد ازسالها به ایران آورد
  • امیر IR ۰۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    12 4
    آقای هاشمی نسب و امثالهم فقط برای .... مرعوب کردن مخالفان نکونام قرارداد میلیاردی بسته اند و هیچ کار فنی انجام نمیدهند
  • شاپور ساسان IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    13 3
    نکونام از خود راضی نچسب . لوس . و لجبازه ...
  • رسول IR ۰۲:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    20 4
    کاملا درسته نکونام تیم رو به هم ریخت،عرضه بردن نساجی رو نداشت،دنبال نتیجه استقلال خوزستان بود،از اول فصل فقط حاشیه درست کرد برای تیم،سابقه چندانی هم تو استقلال نداشت انقدر پر مدعا بود
  • یاسر US ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    17 4
    تمام مشکلات استقلال نکونام هاشمی نسب غلامپور هستن فقط حاشیه درست کردن 752
  • عادل صادق IR ۰۴:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    13 5
    تمام حرف های سامره درست بود ولی در زمان سرپرستی تحت تاثیر نکونام علیه پرسپولیس غیر منصفانه و هوچی گرانه حرف می‌زد...
  • نیکزاد IR ۰۴:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    15 3
    خیلی جالبه یک نفر پیدا میشه واقعیت حرف میزنه نمی خوایم قبول کنیم بهترین بازیکن امسال اورونوف شد ولی نکونام نخواست.همش از داوری گفت جدول سود و زیانم نشون داد استقلال سود کرده هم فوتبال برتر منتشر کرد و دیشبم شب های فوتبالی.فقط تو اخراج نکردن ۵بازی استقلال سود کرده مخصوصا حامدی فر.مگه میشه تو بازی نساجی دلتو خوش کنی که پرسپولیس ۳تا خورده آخه مگه دربی ایموند زاید رو ندیدی.تو بازی خودتو ببر قهرمان میشی
  • امیر DE ۰۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    15 4
    نکونام واقعا استقلال را خوار کرد با نوع تفکراتش و سبک بازی از زمین و زمان هم ایراد گرفت با فولاد هم همین کار رو کرد شب بازی با الهلال و بچه گانه تیم را رها کرد آخه این بچه گانه س همگی وقتی کار را رها کتی
  • IR ۰۶:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    11 2
    دقیقا" نکات اصلی عدم قهرمانی استقلال (.غرور بیش از اندازه نکونام بوده. بهانه گیری .اختلافهای داخلی را بیان کردند. لجبازی ) ایشان انگار از قاره دیگری آمده بودهیچکس را بغیرخودراقبول ندارند.
  • ولی اله US ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    4 13
    باسلام هرکسی خلاف نکونام حرف زده صراحتا میگم ... خورده چون می‌دانند نکونام میره برای فینال آسیا با لنگی هماهنگ هستند برای کوبیدن نکونام می‌دانند استقلال خصوصی شده قطعاً ستاره سوم را خواهد گرفت یک مشتی معلوم الحال و سهم خواه حالا که دیدند بوی کباب میاد ... میکنند ...
  • ایرانی US ۰۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    11 5
    ازاقاجواد انتظار بیشتر نباید داشته باشيم بااسترسای کنار زمین، با فنی نداره باغرور بیش ازحد. هاشمی نسب هم‌ واسه هوچی گری کنارخودش. بااین مربی استقلال قهرمان نمیشه فقط کار دفاعی بلده
  • یاسین IR ۰۸:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    9 2
    تنها كسي كه در اين برهه ي حساس به درد استقلال ميخوره رضا عنايتي بزرگ هستش. امسال تيم اميدو به المپيك رسوند .پيكانو از ته جدول نجات داد و كلا مربي با دانشي هست. از من گفتن بود .........
  • IR ۰۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    2 5
    هزینه های مصاحبه علیه نکونام اگه صرف خرید بازیکن می شد استقلال با اختلاف قهرمان می شد
  • پرسپولیس سرورتونه IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    6 3
    اینم از جام شرافته کیسه
  • ... IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    7 0
    سامره راست میگه نکونام وکادر پر حاشیه ای که داشت فقط فکر جنجال .درگیری .هوچی‌گری. اتهام زنی به داوران و.......بودند وتو حساب کن در تیمی که به همدیگر مخصوصآ مدیرعامل کاسه و بشقاب پرتاب می کردند وفعآ باید انتظار قهرمانی داشت!!!در کل باید نکونام وکادر ضعیفش وسمیعی عوض شوند تا آرامش به استقلال برگردد
  • اشکان IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    8 0
    علم ثابت کرده که بازیکن بزرگ نمیتونه مربی بزرگی باشه اینکه دست به سینه میزنه من در لالیگا توپ زدم این ازغرور وتکبر بازیکن هست بارها وبارها این جمله راتکرارکرده
  • محمدرضا IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    8 0
    بعنوان یه پرسپولیسی میگم نکونام باید بمونه و همین فرمون بره جلو ، ما شدیداً ازش حمایت می کنیم بشرط اینکه بیشتر و بیشتر هوچیگری کنه ، زمین رو کوچیک کنه ، دعوا راه بنداز ه ، هاشمی نسب 50 میلیونی هم حتما باشه ، جام شرافت رو هم هرسال بهش بدن.
  • حسین یعقوبی IR ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    2 7
    اسم خودتوپیشکسوت نزارهمین شماها استقلال به این روزانداختین دمش گرم نکونام که به امثال شماهاباج نداد
  • Nm IR ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    4 0
    نکونام اگر مربی بزرگی بود مثل قلعه نویی ‌همیشه شجاعانه بازی می ‌کرد. بهتر ین دفاع رو حمله می د ونست و اینقدر ترسو نبود ‌ از فوتبال اروپا فقط رمل. شانس. اعتقاد به رنگ پیراهن رو یاد گرفته . با هوچی گری و ... جای خودش رو تیم استقلال محکم کرد ‌...
  • علیرضا IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 5
    باسلام این عزیزان همگی خود فوتبالیست بودند و یقیناً داشته های تیم را میدانند و آقای نکونام باتوجه به داشته هایش ترکیب میجید دانلود قائدی و محبی و مصدومیت میرزایی و... چه انتظاری از خوب بازی کردن و نتیجه گرفتن دارید !؟ همینکه استقلال پنجم نشد از آقا جواد ممنونیم.به نظر می‌رسد این عزیزان مثلاً منتقد خطی برخورد میکنند. امثال باتوجه به وضعیت موجود میشود تیم بهتری بست حال اگر آقای نکونام مانند قبل بازی کرد بله جای انتقاد وجود دارد.
  • IR ۱۲:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    7 0
    ماپرسپولبسیهای اصیل وازگردانندگان استقلال انتظارداریم همین تیم فنی رامتشکل از نکونام وغلامپور هاشمی نسب را حفظ کنند تا تماشاگراناگرقوتبال هم نمی بینند حداقل فیلم بازی کردنهای مضحک اینان راتماشاکنند
  • IR ۱۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    4 0
    نکونام اگر دنبال هنرپیشگی میرفت خیلی موفقتر از مربیگری فوتبال میشد مخصوصا باپیراهن مشکی
  • ناشناس US ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    5 1
    خیلی دور بر داشتی آقای نکونام کی پشتته که هر چی میخوای میگی احساس امنیت میکنی ..البته چیز بعیدی نیست .تو در حد استقلال نیستی برو نون حلال بخور با زد وبند شدی سر مربی ..مثل آقای قلعه نوعی که شد سر مربی تیم ملی هر دوتون چه به روز این تیم ها آوردید..خیلی بی اخلاقی ..به چه چیزیت مینازی نمیدونم
  • IR ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    1 2
    درود بر جواد نکونام لالیگای! امسال تیم استقلال را قهرمان آسیا کنید و شما این توانایی را دارید.درود بر شرفت.
  • فرخ IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    5 0
    نکونام اگر مربی حرفه ای بود فولاد را دران شرایط ول نمیکرد واقعا در حد استقلال نیست باید بره دسته یک امثال نکو نام باعث شدند این همه تحقیر بشیم مگه میشه مگه داریم تیمی که کلا در صدر جدول بوده اینجوری جام از دست بده .گل افساید چمن خراب داور فلان اینها همه بهانه برای بی ارزگی خودشونه
  • Sharukh CZ ۱۷:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    آقای سامره تو کل زندگیت یه حرف درست زدی.اونم همین بوده نکونام خداوکیل در حد استقلال نبوده و هر تیمی را گرفته نتایجش معلومه په بلایی سر اون تیم ها اومده جالبه 28 هفته صدر جدول بود همه چی اوکی بود وقتی بخاطر هوچیگری و اینکه تمام حواسش به تیم پرسپولیس بود نه استقلال صدر جدول رو داده به پرسپولیس همه چی یکدفعه عوض شد و سیاه کاری و سیاه نمائی و عوامفریبی شروع شد نمی‌خوان استقلال قهرمان بشه هیچ نمیگه ما با کارهای نسنجیده باعث شدیم صدرو و جام قهرمانی رو از دست بدیم
  • بابک نوری IR ۱۸:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    نکونام هم مشکل شخصیت دارد و هم سبک بازی. این سبک بازی به درد استقلال نمی خوره ، حتی اگر تیم قهرمان میشد. استقلال حتی با کمبود بازیکن ،همیشه شخصیت قهرمانی دارد و باید یک سیستم هجومی داشته باشه اتفاقاً دلیل صدرنشینی تیم ، دست نخورده ماندن ترکیب کلی تیم بود. اورونوف هم اگه اضافه میشد به دلیل سیستم بازی تیم کاری نمیتونست بکنه
  • امیرحسین IR ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    برو خدات و شکر کن جدا شدی وگرنه توهم و گرفته بودی، هواداران استقلال اگه میخوان ویروسی که از ج-ن گرفتند علاج بشه، بدون منفی بافی علیه پرسپولیس حرفهای سامره رو بخونند. فقط هم نخونند، یه 2x2 هم بکنند، وگرنه این توهم تا ابدالدهر باهاشون میماند.
  • علی اس IR ۱۹:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    جواد لالیگایی.....جواد لالیگایی
  • رسول... IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    من پرسپولیسیم و بااینکه از خدامه نکونام بمونه چون حاشیه داره و سال بعدم بخاطر همین حاشیه ها هیچی نمیاره اما خدایی استقلال رقیب قابل احترامیه و امثال نکونام اصلا برازنده ی نیمکتی که ناصرحجازی و پورحیدری مینشسته نیستن استقلال مربی با دانش نیاز داره نکونام اصلا تاکتیک نداشت و نداره
  • بهنام IR ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    استاد ناخلف آقای نکونام متاسفانه آقای کی‌روش است که در همان زمان با بهترین بازیکن و امکانات صحبت میکرد. افسوس از کاپیتان چشمی و حسینی و دیگران که واقعا برای این تیم زحمت کشیدند.
  • حجت IR ۲۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    0 0
    هم نظر با سامره
  • قاسم US ۰۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    0 0
    آقای علی سامره ، استقلالی باسابقه و تجربه ، مصاحبه ی شما حیرت آور است چون حتی در یک جمله هم دست از حمله شخصی برعلیه سرمربی تیم استقلال نکشیدید . چرا بازیکن نگرفتند .؟ مقصر نکونام است چرا قهرمان نشدند ؟ مقصر نکونام است چرا درگیری وجود داشت ؟ مقصر شخص نکونام است چرا تیم پنج تا بازیکن برای تعویض روی نیمکت نداشت ؟ مقصر نکونام است چون مدیرعامل باید سقف را رعایت میکرد چرا بازیکنان بخشی از طلب خود را گرفتند ؟ مدیریت لطف کرد چرا دو دوره استقلال حق شرکت در آسیا را قبل از نکونام نداشت ؟ مقصر این هم احتمالا نکونام است . آیا هواداران در تهران و ما در شهرستان ها که اول فصل و در نیم فصل فریاد زدیم تیم بازیکن کافی ندارد و مدیرعامل چون خود تدوینگر قانون سقف بودجه بود و می‌خواست رعایت کند و بازیکن کافی نگرفت ، مقصر نکونام است ؟ من قبل از اینکه جنابعالی و جواد نکونام بدنیا بیایید هوادار تاج و استقلال بوده و هستم یعنی از سیزده ، چهارده سالگی و از سال ۱۳۵۲ و ازینرو همواره هوادار تیم استقلال بودم و هیچگاه هیچ مربی یا بازیکنی برایم از استقلال مهم تر نبودند و از جمله جواد نکونام ، سمت حق بایستید!
  • Amin IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    1 0
    خاهشا لنگی ها اینجا نظر ندن،برن راجع تیم خودشونو قهرمانیای فله ای که بهشون میدن بحث کنن، همین ک نکونام کاری کرده که انقد لنگیا سوختن و ازش متنفرن یعنی عملکردش خوب بوده
  • آبی آبی IR ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    0 0
    همه دلسوزن...ولی درنهایت جدا از هم
  • ۵۹ IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    اتفاقا نکونام با هیچ خوب نتیجه گرفت و ما راضی هستیم