سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از بارش باران و تگرگ و وزش باد شدید در ۵ استان خبر داد.

رگبار باران - بارش باران - باران شدید

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور درخصوص بارش‌های محلی شدید همراه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، گرد و خاک در برخی نقاط و بارش تگرگ در نقاط مستعد هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار امروز (شنبه) نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، شرق هرمزگان، نیمه شمالی آذربایجان غربی و شمال استان‌های اردبیل و آذربایجان شرقی و فردا (یکشنبه) نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی و اردبیل دچار مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جادهای کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت دیدن سازه‌های موقت و نیز محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌‎های اجرایی، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع توصیه‌های سازمان مذکور است.

کد خبر 858040

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha