مجموع امید گل سرخپوشان طی ۱۵بازی نیم‌فصل دوم ۲۸.۷۱ بوده است. آنها ۷۲۱۵پاس ردوبدل کردند و دقت این پاس‌ها ۸۹.۹درصد بوده است.

اوسمار

همشهری آنلاین- اوسمار ویرا در حالی پرسپولیس را ترک می‌کند که با عملکردی عالی در طول نیم‌فصل دوم، علاوه بر قهرمان کردن پرسپولیس بخش زیادی از رکوردهای لیگ برتر ایران را جابه‌جا کرده است. او با ۱۲برد، ۲مساوی و فقط یک باخت ۳۸امتیاز گرفت و در راه ثبت رکورد بهترین نیم‌فصل تاریخ لیگ برتر فقط یک رقیب داشت.

همین فصل گذشته تیم سپاهان با هدایت ژوزه مورایس در نیم‌فصل دوم به ۳۸امتیاز رسید و جالب اینکه با این امتیاز هم قهرمان نشد. در این فصل اوسمار ویرا به محض انتخاب به عنوان سرمربی پرسپولیس، این رکورد امتیازی را تکرار کرد و به جز این دو نفر هیچ سرمربی دیگری با هیچی تیمی موفق به ثبت این رکورد نشده است. این در حالی بود که پرسپولیس در نیم‌فصل اول از ۱۵بازی فقط ۳۰امتیاز گرفته بود و در نیم‌فصل دوم با کسب ۳۸امتیاز رشدی ۲۷درصدی را در امتیازگیری نشان داد.۲۶گل زده و ۸گل خورده حاصل کار خط حمله و دفاع پرسپولیسی‌ها در نیم‌فصل دوم بوده که عنوان بهترین خط حمله این نیم‌فصل را به آنها می‌بخشد.

پرسپولیسی که اوسمار ویرا ساخته بود در تمامی آیتم‌های هجومی گوی سبقت را از رقبا ربوده و به‌عنوان برترین تیم در این بخش معرفش شده است. مجموع امید گل سرخپوشان طی ۱۵بازی نیم‌فصل دوم ۲۸.۷۱ بوده است. آنها ۷۲۱۵پاس ردوبدل کردند و دقت این پاس‌ها ۸۹.۹درصد بوده است. در تمام این بخش‌ها پرسپولیس صاحب بهترین آمار نیم‌فصل دوم لیگ در میان تمامی تیم‌ها بوده است. مجموع ۲۰۵شوت از جمله ۶۹شوت داخل چارچوب و ۲۶گل، پرسپولیس را در تمام این زمینه‌ها رکورددار نیم‌فصل دوم می‌کند. ضمن اینکه ۶۳درصد مالکیت توپ باعث شده پرسپولیس همان طور که در زمان یحیی بالاترین مالکیت را داشت در دوران اوسمار هم از این لحاظ برترین تیم لیگ باشد. یحیی در نیم‌فصل اول به ذوب‌آهن، ملوان، صنعت‌نفت، سپاهان، استقلال، استقلال خوزستان و مس رفسنجان امتیاز داده بود که اوسمار ۵تیم از این ۷تیم را شکست داد و باخت به سپاهان را هم تبدیل به مساوی کرد. تنها نقطه تاریک کارنامه او شکست مقابل آلومینیوم بود که در اولین بازی رخ داد و البته بعدا به شکل دیگری در جام‌حذفی نیز تکرار شد.

کد خبر 858131

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    10 1
    داستان‌تکراری‌خداحافظی با مربی‌موفق در پرسپولیس
  • علی IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
    7 15
    تو فوتبالی که دیگه علناً مسئولان برگزاریش فسادشون مشخص شده و یکی یکی دارن بازداشت میشن، اشتباهات داوریش بیش از حد به سوده یک تیم خاصه و حتی گل قهرمانیش هم در شرایط سالم به ثمر نرسیده قهرمانی اون تیم رو هیچطوره نمیشه براش احترام قائل بود و این قهرمانی فیک باید ابطال بشه تا بی عدالتی و حق خوری ادامه نداشته باشه
    • @💙💙⭐️⭐️@ IR ۲۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
      6 12
      دقیقا پرسپولیس رو با بازیهای مهندسی شده قهرمان 《کردن》قهرمان نشد ک مربیش کارنامه موفق داشته باشه، موفقیت از ان مسئولینی بود ک بازیهارو براشون دراوردن.
    • پرسپولیس قهرمان IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      4 3
      وقتی سعی کردی برای رقیب حاشیه درست کنی با مظلوم نمایی و... اخلاق فوتبال رو نابود کردی اما آخر دستت به جام نرسید. چوب خدا صدا نداره حسود های هیچی ندار.
    • هادی IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
      5 3
      دیگه تو نمیخواد حرف از داوری و عدالت بزنی اون موقعی که تو دربی با وی ای آر براتون پنالتی معیشتی گرفتن بعد خداداد افشاریان از خوشحالی پرید بالا دیگه همه چیز مشخص شد از وقتی ام که دستگیر شده دیگه برای همه مثل روز روشنه که داوری به نفع کدوم تیم بوده شیشتقلالی یادت نره تو این فصل 22 امتیاز از ناداوری سود بردید پس دیگه حرف از عدالت و داوری نزن که دیگه حال همرو بهم میزنید با این چرت و پرتاتون
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۰
    4 1
    خسته نباشی مرد ما تا اخر عمر به یادتیم و دوست داریم ممنون که دل مارو شاد کردی همه ما دعا میکنیم که همسر محترمت بهبودی کامل پیدا کنه قلبت آروم بشه که قلب مارو شاد کردی