یکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۶
۰ نفر

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: در این سه سال ۳.۵ میلیون درخت در سطح شهر کاشته شده و نشان می‌دهد شورا و شهرداری اهتمام جدی در این زمینه دارند.

سروری

به گزارش همشهری آنلاین؛ پرویز سروری در دویست و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه یکصد و پنجمین بوستان در طول این سه سال روز گذشته در منطقه ۱۰ افتتاح شد، اظهار کرد: با توجه به فقر فضای سبز، افتتاح بوستان شهدای خدمت می تواند اثرگذار باشد.

او افزود: در این سه سال ۳.۵ میلیون درخت در سطح شهر کاشته شده و نشان می دهد شورا و شهرداری اهتمام جدی در این زمینه دارد که در همین راستا تلاش شهرداری منطقه ۱۰ جای تقدیر دارد.

مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه بنده روز گذشته گفتم که بوستان شهدای خدمت حاصل جرائم قطع درختان است که این موضوع برای مردم غریبه بود، گفت: قرار بر این بود این جرائم تنها برای گسترش فضای سبز هزینه شود که بخشی از آن در منطقه ۱۰ صرف شد.

او افزود: در برخی نقاط سرانه ۲۴ مترمربع است، البته استاندارد سرانه ۱۶ مترمربع است اما در منطقه ۱۰ با احداث این بوستان، سرانه به ۲.۹ مترمربع رسید.

چمران تأکید کرد: سه ماه تا سه سال حبس تعزیری برای قطع درختان در قانون پیش بینی شده اما متأسفانه تاکنون در دادگاه ها این را ندیدیم که فردی مورد بازخواست این چنینی قرار بگیرد و زندانی شود که علاوه بر استفاده از جرائم برای گسترش فضای سبز می تواند به حفظ درختان کمک کند.

او ادامه داد: مرتباً پیامک هایی در مورد خشک شدن درختان برای ما ارسال می شود و شهرداری همانگونه که تا به حال تمام تلاش خود را برای حفظ درختان به کار گرفته اند باید برای جلوگیری از خشک شدن درختان نیز همت خود را به کار بگیرد.

کد خبر 858299
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha