مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران گفت: بررسی‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، حاکی از کمبود گردش‌های ترافیکی در ۹۸ تقاطع بزرگراهی است.

پروژه نواب- تندگویان

به گزارش همشهری آنلاین؛ محمدصادق خیرخواه درباره آخرین وضعیت مطالعات و طراحی اصلاح تقاطع‌های معابر تهران گفت: بررسی‌های معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، حاکی از کمبود گردش‌های ترافیکی در ۹۸ تقاطع بزرگراهی است. این نواقص بالغ بر ۷۳۰ کیلومتر پیمایش اضافی را به سفرهای درون شهری پایتخت‌نشینان تحمیل می‌کرد، البته حالا و در نتیجه اقدامات انجام شده طی دوره ششم مدیریت شهری، بیش از ۱۴۰ کیلومتر از این پیمایش‌های اضافی برطرف شده است.

خیرخواه با بیان اینکه از ابتدای سال جاری ۴ پروژه راهگشای عمرانی تحویل شهروندان شده گفت: در شرایطی که کمتر از ۳ ماه از سال ۱۴۰۳ سپری شده، طول سفرهای درون شهری شهروندان بر اثر افتتاح پروژه‌های عمرانی به میزان ۱۷ کیلومتر کاهش یافته و این در حالی است که بالغ بر ۳۰ پروژه مختلف عمرانی در ۴ گوشه پایتخت به منظور «احداث و تکمیل تقاطع‌های تهران» فعال است.

او کاهش پیمایش اضافی، صرفه‌جویی در مصرف سوخت، کاهش ترافیک و کنترل آلودگی هوا را از مهم‌ترین آثار تکمیل تقاطع‌های ناقص برشمرد و بر ایجاد رضایت شهروندان در پی بهبود دسترسی‌های درون شهری به عنوان یک شاخص بسیار مهم تأکید کرد.

مدیرعامل سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران با اعلام اینکه تاکنون طراحی‌های مربوط به احداث و تکمیل ۸۰ تقاطع از مجموع ۹۸ تقاطع یادشده به اتمام رسیده، ابراز امیدواری کرد فرآیند مطالعات و طراحی تقاطع‌های باقی‌مانده تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

کد خبر 858321
منبع: خبرگزاری شهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha