سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی از جاری شدن روان‌آب، طغیان رودخانه‌ها، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی و سقوط سنگ در جاده‌ها و نیز خسارت دیدن سازه‌ها و محصولات کشاورزی خبر داد.

رگبار باران - بارش باران - باران شدید

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور درخصوص تشدید فعالیت سامانه بارشی همراه با رگبار باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، برخی نقاط گرد و خاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ هشدار نارنجی صادر کرد.

بر اساس این هشدار از امروز (دوشنبه) تا فردا (سه‌شنبه) نیمه شمالی آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، نیمه جنوبی اردبیل، شمال و شرق زنجان و ارتفاعات استان‌های مازندران و البرز دچاره مخاطره جوی خواهند شد.

بر اثر این مخاطره جوی جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جادهای کوهستانی و گردنه‌ها، رخداد تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی پیش‌بینی شده است.

احتیاط در سفرهای بین شهری، عدم اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از فعالیت‌های کوه‌نوردی، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، آمادگی راهداری و سایر دستگاه‌‎های اجرایی، خودداری از محلول پاشی و سم پاشی باغات و مزارع توصیه‌های سازمان مذکور است.

کد خبر 858634

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha