سخنگوی وزارت امور خارجه بیانیه (نقشه راه) مشترک رؤسای‌جمهور آمریکا و فرانسه را که در بخشی از آن اتهامات بی‌اساس و غیرقابل قبول علیه جمهوری اسلامی ایران مطرح شده، محکوم کرد و آن را مردود دانست.

کنعانی

به گزارش همشهری آنلاین، ناصر کنعانی در یک موضع گیری رسانه ای در بعدازظهر روز دوشنبه، مفاد ضدایرانی این بیانیه را بی‌پایه و اساس و دارای اهداف و انگیزه‌های سیاسی و در ادامه سیاست‌های شکست‌خورده پیشین دانست.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی افزود: همان‌طور که بارها گفته‌ایم، جمهوری اسلامی ایران به همکاری فنی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب حقوق و تکالیف بین‌المللی و بر اساس معاهده عدم اشاعه و موافقتنامه پادمان پایبند است.

وی ادامه داد: نقش شناخته‌شده جمهوری اسلامی ایران در ایجاد و تحکیم ثبات و امنیت در منطقه و جهان و مبارزه با گروه‌های تروریستی در راستای تقویت امنیت بین‌المللی غیرقابل‌انکار است ،همچنین از ابتدای منازعه اوکراین تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن جمهوری اسلامی ایران مبتنی بر حمایت از حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف بوده است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: بسیار مضحک است که حامیان رژیم کودک‌کُش اسرائیل که حدود ۱۵ هزار کودک و هزاران زن فلسطینی را طی ۸ ماه قتل عام و سلاخی کرده و نیز سرکوب کنندگان دانشجویان و شهروندان معترض به جنایات جنگی رژیم اسرائیل، به خود اجازه می‌دهند که به دیگران درس اخلاق و حقوق بشر دهند.

کنعانی افزود: به رئیس‌جمهور فرانسه توصیه می‌کنیم در چارچوب اظهارات اخیرش مبنی بر ضرورت تلاش اروپا برای عدم دنباله‌روی از ایالات متحده آمریکا به‌ویژه در حوزه دفاعی و امنیتی، دنباله‌روی فرانسه از سیاست‌های خصمانه و ضدایرانی دولت آمریکا در قبال ایران را نیز اصلاح کند.

کد خبر 858839

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    استفاده رژیم صهیونیستی از سلاح‌های آمریکایی در حمله به مدرسه سازمان ملل، مدیرکل بی ادب آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دنبال متهم کردن ایران است شرم آور و تاسف بار است. اقدام غیر انسانی اسرائیل جنایتکار علیه فلسطین و غزه شرم آور است ارتش رژیم صهیونیستی از ۸ ماه پیش حملات ویرانگر خود را علیه مردم بی‌دفاع غزه ادامه می‌دهد که تاکنون بر اثر آن بیش از ۳۶ هزار فلسطینی شهید و بیش از ۸۳ هزار فلسطینی دیگر زخمی شده‌اند که طبق اعلام رسانه دولتی در نوار غزه، ۱۵ هزار و ۵۱۷ شهید، کودک هستند.
  • IR ۲۲:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان باید در مورد جنایات صهیونیست‌ها پاسخگو باشند دولت‌های آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان با توجه به حمایت علنی از جنایات جنگی صهیونیست‌ها در غزه باید پاسخگو باشند.
  • IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    برنامه هسته‌ای جمهوری اسلامی هیچ ارتباطی و ربطی به سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان ندارد و تاکنون هم نداشته است مذاکره با سه کشور انگلیس و فرانسه و آلمان اشتباه از سوی ایران بوده است.
  • IR ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۱
    0 0
    کسانی که خود را مدافع حقوق بشر می‌دانند بزرگ‌ترین شریک جُرم در نسل‌کشی مردم فلسطین هستند کسانی که خود را به عنوان دموکراسی‌های بزرگ معرفی می کنند و کسانی که از حقوق بشر دفاع می کنند امروز بزرگترین شریک جرم در نسل‌کشی مردم فلسطین هستند.