چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۴۴
۰ نفر

به گفته همسر رهبر سابق داعش، شکنجه‌های جنسی بغدادی در زندان آمریکایی‌ها او را به افراط‎گرایی سوق داده است.

بغدادي

گروه دیپلماتیک - همهشری آنلاین: بیوه رهبر سابق گروه تروریستی داعش ادعا کرده شکنجه‌های جنسی ابوبکر بغدادی در زندان آمریکایی‌ها در عراق و آسیب‌های روانی ناشی از آن، او را به افراط‎گرایی سوق داده است.

ام الحدیفه همسر ابوبکر بغدادی که در عملیات نظامی آمریکا در اکتبر ۲۰۱۹ کشته شد، در مصاحبه‌ای با بی ‎بی سی گفته شوهرش پیش از گذراندن دوران حبس در کمپ بوکا در عراق در سال ۲۰۰۴ میلادی اعتقادات مذهبی داشت اما افراطی نبود. ابوبکر بغدادی در سال 2004 به اتهام تلاش برای تاسیس یک گروه شبه نظامی برای مبارزه با نیروهای اشغالگر آمریکایی در این کشور دستگیر شد.

کمپ بوکا یک شاخه نظامی متعلق به آمریکا در نزدیکی بندر ام‌القصر در کشور عراق و در نزدیکی مرز کویت است.

به‌گفته ام الحدیفه، دوران یک ساله حبس در زندان آمریکایی‌ها در عراق از او یک افراط‌گرا ساخت و او را به رهبر گروهی تبدیل کرد که در دنیا به اسم داعش شناخته می‎شود. همسر بغدادی گفته که او پس از آزادی مشکلات روانی داشته و در اغلب موارد بسیار خشمگین و عصبانی بوده است.

تارنمای میدل‌ایست مونیتور نوشته، تقریباً 5 سال پس از کشته شدن بغدادی ام الحدیفه همچنان در زندانی در بغداد پایتخت عراق نگهداری می‎شود. او مظنون به همکاری با گروه داعش در ربودن و سوءاستفاده از زنان و دختران از سوی این گروه تروریستی است.

برخی از قربانیانی که از سوی این گروه تروریستی مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند در دادگاه شهادت داده‌اند که ام الحدیفه در ربودن و سوءاستفاده از زنان و دختران نقش داشته است. بیوه بغدادی با این حال ضمن انکار تمامی اتهامات اصرار دارد که حتی تلاش کرده از قلمرو داعش فرار کند اما توسط اعضای این گروه در بازرسی ها متوقف و به خانه بازگردانده شده است.

ام الحدیفه ضمن محکوم کردن جنایت‎های داعش، گفته به اعتقادش این گروه از خطوط قرمز بشریت عبور کرده و به همین دلیل، او از وحشیگری این گروه به ویژه علیه جامعه ایزدی‌های عراق احساس شرم می‌کند.

ام الحدیفه همچنین ادعا کرده که در چند مورد بر سر قتل‌عام مردم بی‌گناه با ابوبکر بغدادی مخالفت کرده و تبعات این مخالفت را نیز تحمل کرده است.

کد خبر 858942

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • م IR ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    نقش حیفا آن دختر اسراییلی در تربیت البغدادی را هم بنویسید