چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۵
۰ نفر

رییس گروه تسهیلات قرض الحسنه اداره اعتبارات بانک مرکزی از حضور ۲۳۰ هزار نفری مردم در صف دریافت وام قرض الحسنه ازدواج خبرداد و گفت: تعدادی از این افراد در سال گذشته ثبت نام کرده‌اند و در حال تکمیل مدارک هستند.

وام ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین، مریم باشی زاده رئیس گروه تسهیلات قرض‌الحسنه اداره اعتبارات بانک مرکزی اظهار کرد: از ابتدای سال جاری تا ۲۰ خردادماه مبلغ ۲۴۸ هزار میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیانی که در سامانه تسهیلات قرض‌الحسنه ازواج ثبت نام کرده‌اند، پرداخت شده؛ این تسهیلات به ۸۰ هزار نفر اعطا شده است و تعداد آمار افرادی که در صف انتظار هستند ۲۳۰ هزار نفر است که تعدادی از این افراد در سال گذشته ثبت نام کرده‌اند و در حال تکمیل مدارک هستند.

واردات بنزین با تهاتر

جلیل سالاری، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی با تاکید بر اینکه سه نرخی بودن بنزین بی اساس است ، گفت: واردات بنزین در قالب تهاتر و سوآپ داریم و در سال جاری هم منابعی برای آن درنظر گرفته شده است.

او با بیان اینکه افزایش جهشی مصرف بنزین کشور پس از کنترل کرونا امکان صادرات بنزین را از بین برد و اینکه در شرایط کرونا در سال ۱۳۹۹ با مصرف روزانه حدود ۷۰ میلیون لیتر بنزین و تولید حدود ۹۳ میلیون لیتر، امکان صادرات بنزین وجود داشت، اما با افزایش ۲۰ میلیون لیتری مصرف پس از کنترل کرونا، امکان صادرات بنزین عملا وجود نداشت، اظهار کرد: در سال ۱۳۹۹ اگر شرایط کرونا نبود، مصرف بنزین به ۱۰۵ میلیون لیتر می‌رسید و ۱۲ میلیون لیتر در روز ناترازی بنزین داشتیم، اما به‌خاطر کاهش مصرف بنزین به دلیل شیوع کرونا، امکان صادرات بنزین فراهم شد.

سالاری با تاکید بر اینکه چیزی به اسم بنزین پتروشیمی نداریم، بلکه استفاده از مولفه‌های پتروشیمی مثل ریفورمیت و MTBE را در تولید بنزین داریم که این ریفورمیت نیز همتراز ریفورمیت پالایشگاهی، کیفیت دارد و بر اساس استاندار است، گفت: مصرف بنزین کشور ۳ برابر استاندارد جهانی است و اگر ۱۰ درصد مصرف بنزین کاهش یابد امکان صادرات این سوخت فراهم می شود که درآمد قابل توجهی برای کشور خواهد داشت.

ابرچالش تغییر اقلیم ایران

مجتبی خیام نکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به اینکه با پیامدهای تغییرات اقلیم مواجهیم گفت: با توجه به این شرایط باید برای بخش کشاورزی از گیاهانی با ارقام مقاوم به کم آبی، شوری و تنش های محیطی استفاده کنیم.

نیازی به ۳۷ شرکت خودروساز نداریم

عباس علی‌آبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم افتتاح خط مونتاژ یک شرکت خودروسازی در آبیک گفت: ۳۷ شرکت خودروساز در کشور فعال است حال آنکه ما نیازی به این تعداد خودروساز نداریم بلکه باید تیراژ خودروسازی در ایران بالا برود نه اینکه هر شرکت ۱۰ هزار خودرو تولید کند.

صادرکنننده تخم مرغ شدیم

محمد علی نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی، گفت: از واردکننده به صادرکننده تبدیل شدیم امروز برای صادرات مرغ و تخم‌مرغ دیگر نیاز به مجوز وزارت جهاد کشاورزی نیست و صادرکنندگان با مراجعه به اتحادیه‌ها می‌توانند مجوز دریافت کنند.

او افزود: اطمینان می‌دهیم که در این سال خرید گندم بیش از سال ۱۴۰۲ انجام خواهد شد و ۱۰۰ درصد نیاز کشور از گندم تامین می‌شود ما دیگر نیازی به واردات گندم نداریم و این خودش صرفه‌جویی ارزی بزرگی دارد.

وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد اولویت اول ما خرید برنج شمال است واردات را مدیریت کردیم و حتی امروز اگر امکان وجود داشته باشد صادرات برنج را خواهیم داشت. به هیچ وجه اجازه نمی‌دهیم که واردات زیادی صورت گیرد که باعث آسیب به تولید شود.

قطع برق ادارات برق‌خوار

رامین پوریا از مدیران شرکت توزیع برق تهران بزرگ خبر داد:همزمان با قطع برق ۱۰ اداره پرمصرف پایتخت، ۳۵۰ گروه فنی و تخصصی با هدف ارزیابی میدانی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه صرفه‌جویی انرژی به ادارات شهر تهران، اعزام شدند.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ در حاشیه نشستی که با حضور جمعی از ارزیابان با هدف ارائه آموزش‌های تخصصی در زمینه روند و نحوه ارزیابی و شیوه ارائه گزارش عملکرد ادارات در ساختمان ستادی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ، برگزار شد با یادآوری مجدد الزام ادارات و نهادهای اجرایی به کاهش مصرف برق، مطابق با مصوبه هیات دولت گفت: بخش قابل‌ملاحظه‌ای از مصرف برق کلان‌شهر تهران، متعلق به پنج هزار اداره و بانک مستقر در پایتخت است و در صورت همکاری این دسته از مشترکان، ظرفیت کاهش مصرفی معادل با ۱۸۰ مگاوات در این حوزه وجود دارد.

نامه وزیر به وزیر

وزیر اقتصاد در نامه ای به وزیر جهاد کشاورزی ضمن تاکید بر لزوم رفع انحصار از مجوز صیادی اعلام کرد: سازمان شیلات از صدور مجوز برای 10 هزار و 500 صیاد فعال مورد تأیید، بدون دلیل موجهی امتناع کرده است.

احسان خاندوزی در این نامه یادآوری کرده سازمان شیلات به بهانه صیانت از منابع دریایی مانع رسمی و قانونی شدن صیادی ساحل‌نشینان نجیب جنوب شده است. این در حالی است که این سازمان برای بازگرداندن کشتی‌های صیادی ترال با ظرفیت صید صدها برابری نسبت به هر قایق صیادی به آب‌های خلیج فارس و دریای عمان پیگیری جدی و مستمر دارد.

او یادآوری کرده متأسفانه عملکرد فوق باعث شده بازار آلوده خرید و فروش مجوز قایق صیادی در سواحل جنوب که دولت سیزدهم در حال ریشه کنی آن بود، مجدداً احیا شود و گاهی نرخ آن به چند میلیارد تومان می‌رسد.

کد خبر 859078
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • Borzoo NO ۲۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    نفر آخری در صف باید چند سال منتظر وام و ضامن باشد ؟؟؟؟