قالیباف، کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری گفت که کار کارشناسی دقیق خوبی در تنظیم لایحه برنامه هفتم شد و هماهنگی بین مجلس و دولت برقرار بود.

قالیباف /  کاندیدا  / ریاست جمهوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، محمدباقر قالیباف سه‌شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ در برنامه «گفت‌وگوی ویژه خبری» در توضیح مراحل تصویب برنامه هفتم توسعه گفت: ابتدای شروع دولت سیزدهم دولت شهید رئیسی با انتهای برنامه هفتم بود که تصمیم گرفته شد برنامه ششم به مدت دو سال تمدید شود.

وی ادامه داد: برای برنامه هفتم در مجلس یازدهم و دولت سیزدهم وقت گذاشته شد و کار کارشناسی دقیق خوبی در تنظیم لایحه شد و هماهنگی بین مجلس و دولت بود.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما بود که بر نامه هفتم ضعف‌ها و اشکالات گذشته را نداشته باشد و این برنامه از ویژگی‌های منحصر به فردی برخوردار است.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری یکی از موضوعات مهم که مردم از آن نگران هستند را موضوع گرانی دانست و ادامه داد: گرانی ریشه در ناترازی بانکی و سیاست‌های پولی و بانکی دارد. برنامه هفتم این نگاه تنظیم شده و این برنامه نتیجه کار مشترک بین دولت و مجلس بود.

وی اضافه کرد: رویکرد ما مساله‌محوری بود که در برنامه‌ریزی جامع ، هرچه آرزو دارند می‌نویسند، بدون توجه که ظرفیت‌های کشور امکان دارد یا خیر؛ ما در برنامه هفتم مساله محوری را مبنای کار قرار دادیم با توجه به محور خانواده.

وی گفت: یکی از نقاط متمایز برنامه هفتم این بود که یا رویکرد مساله‌محوری جلو رفت.

قالیباف با تاکید بر این‌که «باید قانون دقیق و روشن باشد و قابلیت اجرایی داشته باشد و بعد اجرای قانون مهم است»، افزود: در اجرای قانون با دولت این کار را پیش بردیم.

وی درباره نقاط متمایز برنامه هفتم نسبت به سایر برنامه‌ها هم گفت: برنامه هفتم توسعه سندی ۵ ساله است که کار مشترک مجلس و دولت شهید رییسی است. یکی از ضروریاتی که احساس کردم حضور پیدا کرده و عافیت‌طلبی را کنار گذارم، برای اجرای برنامه است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای دقیق برنامه هفتم توسعه اظهار کرد: در ماده ۱۱۸ برنامه هفتم، تشکیل شورای راهبری پیش بینی شد تا برنامه کنترل پذیر باشد و معطوف به هدف حرکت کند و بازگشت‌پذیری داشته باشد بدان معنا اگر سالانه مشکلاتی دیده شد آن موارد را در بودجه‌های سالانه اصلاح کرد.

برنامه هفتم میثاق ملی همه ما خواهد بود

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری با بیان این‌که «برنامه هفتم رفتار سیستمی و مدیریت قوی می‌خواهد» گفت: برنامه هفتم میثاق ملی همه ما خواهد بود؛ هر کسی که رئیس‌جمهور شود باید برنامه هفتم را برای اجرا دنبال کند.

وی یادآور شد: رشد نقدینگی در دهه نود ۲۶ برابر اما رشد اقتصادی کمتر از یک درصد بود که مشکلاتی ایجاد کرد. آن زمان دولت وقت معتقد بود که ضرورتی برای تصویب برنامه در مجلس نیست و دولت خودش تصویب و اجرا می‌کند؛ لذا ما مصر به اجرای برنامه هفتم هستیم تا از مسابقه پیشرفت در مقایسه با بقیه کشورها عقب نمانده و مسیر را طی کنیم.

با برنامه هفتم توسعه زندگی کردم

وی با بیان این‌که با برنامه هفتم توسعه زندگی کرده است، گفت: قریب به ۱۲۰ ساعت در صحن مجلس و چندین هفته در کمیسیون تلفیق بحث شده و صدها جلسه بین دولت و مجلس بود؛ لذا امیدواریم با اجرای دقیق برنامه هفتم بتوان مشکلات حل و فصل کرد.

قالیباف ادامه داد: بودجه و برنامه مرتبط با زندگی مردم است؛ لذا باید برنامه هفتم توسعه تغییری در زندگی مردم و معیشت آن‌ها و رشد و توسعه ایجاد کند؛ لذا باید این برنامه چشم‌انداز داده و قابل پیش‌بینی باشد تا سرمایه‌گذار و مردم کارمند بتوانند برای زندگی خود برنامه‌ریزی کنند. لذا برنامه هفتم نقشه راه ماست و گام به گام با قدرت برنامه را اجرا می‌کنیم. مردم مطمئن باشند که پایان برنامه ثبات اقتصادی و مهار تورم در کشور است.

وی درباره راهکارش برای افزایش بهره‌وری در کشور هم گفت: ما شاخص‌ها را براساس سیاست‌های کلان اعلامی مقام معظم رهبری دنبال کردیم که در طول اجرای برنامه هفتم به متوسط ۸ درصد برسیم با این توضیح که در دهه گذشته متوسط رشد کمتر از یک درصد بوده است.

وی با بیان این‌که «برای رشد اقتصادی به بهره‌وری و سرمایه‌گذاری نیاز است»، گفت: موضوع بهره‌وری مهمتر از سرمایه‌گذاری است چون در بهره‌وری فرصت‌هایی داریم که از آن فرصت‌ها سرمایه‌گذاری شکل می‌گیرد؛ در همین راستا ماده ۱۱۱ قانون برنامه متمرکز بر بهره‌وری است.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: در برنامه هفتم شاخص‌های بهره‌وری را در تمام بخش‌ها دنبال کرده و نقش ملی و استانی روشن شده است. همچنین تفکیک کار بین ملی و استانی یعنی تمرکز زدایی صورت گرفته است در نهایت فرقی بین تولی‌گری و تصدی گری قائل شده است.

وی با بیان این‌که «انگیزه نیروها در سیستم بخش دولتی و رفتار و انگیزه برای کار مهم است»، افزود: در یک اتاق دو فرد کار می‌کنند شاید یک نفر تحصیلات و تخصصش بالاتر باشد، اما به دلیل قردادای و پیمانی بودن دریافتی کمتر دارد و امینت شفلی ندارد و کسی که رسمی شده با داشتن امنیت شغلی شاید انگیزه کار نداشته باشد؛ البته درباره همه این موارد در برنامه هفتم چاره اندیشی شده است.

دولت با ۷ درصد سهم در ایران خودرو هیات مدیره و مدیرعامل عوض می‌کند

قالیباف نحوه مدیریت و مداخلات دولت را در بهره وری مهم دانست و گفت: مثلا در بازار خودرو، سهم دولت در ایران خودرو حدود ۷ درصد است اما با این میزان سهم، دولت صدرصد در سیاست گذاری و تصمیم گیری و قیمت‌گذاری است، نتیجه آن را می‌توان در دیون باقی مانده دید بعد دولت مجبور به دخالت در قیمت گذاری و دادن رانت و جبران هزینه‌ها می شود. دولت با ۷ درصد سهم هیات مدیره و مدیرعامل عوض می‌کند. برای اینکار از پول بخش دولت و منافع عمومی در خودرو می‌گذارد بعد خودرو تولید می‌کند و بعد دولت و بخش خصوص و تولیدکننده و مردم ناراضی هستند.

وی با اشاره به موضوع انرژی گفت: امروز قریب به ۵۰ درصد انرژی ما قبل از ورود به مصرف، هدر می‌شود. یعنی بخشی اتلاف در نیروگاه‌ها شده و بخشی در گازهای مشعل سوخته رفته و بخشی قاچاق می‌شود. وضعیت مثل خانه‌ای است که کنتور آب نشتی دارد و بعد به دنبال کمبود مصرف آب در خانه هستیم حال این‌که باید چاره‌ای برای لوله نشتی پیدا شود.

وی با بیان این‌که «این مشکل در معدن و حوزه پتروشیمی وجود دارد»، افزود: از حجم ۹.۵ میلیون بشکه مجموعه نفت و گاز تولید در کشور فقط ۷.۵ درصد در پتروشیمی‌ها می‌آید که قریب به ۲۰ میلیارد است؛ وقتی از بهره‌وری حرف می‌زنیم یک بخش چابکی دولت و بخشی روندهایی است که باید اصلاح شود.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اضافه کرد: سهم دولت در معادن با تلاش دو سال گذشته مجلس یازدهم ۴۴ همت شده ولی ۴۴ همت یارانه گازوئیل به معادن داده می‌شود؛ لذا دولت عملا بهره‌وری از معادن ندارد.

سازمان ملی زمین و مسکن یک میلیون هکتار زمین در اختیار دارد

وی درباره وضعیت مسکن نیز گفت: قوانین جهش تولید مسکن مربوط به اجاره‌بها و مالیات و در میان مدت قانون اجاره بها و مالیات بر خانه‌های خالی تصویب شده است، اما سهم قابل توجهی از هزینه مسکن مربوط به قیمت زمین است.

وی توضیح داد: سازمان ملی زمین و مسکن یک میلیون هکتار زمین در اختیار دارد؛ کل مسکن ۹ هزار هکتار زمین داشته و اینجا حرف از یک میلیون هکتار زمین است. در برنامه هفتم مصوب شد که دو صدم درصد از مساحت کل کشور یعنی ۳۳۰ هکتار به زمین اختصاص داده شود که این به معنای بهره‌وری است؛ برای رسیدن به ۸ درصد رشداقتصادی باید سه درصد از ۸ درصد را با بهره‌وری دنبال کنیم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره برنامه اش برای تحقق برنامه هفتم درباره مسکن گفت: باید یه سمتی رفت که یک اگر یک کارمند و کارگر تمام درآمدش را برای مسکن بگذارد، باید بتواند بعد از ۷.۵ سال مسکن تهیه کند. اکنون این شاخص در کشور حدود ۱۴ سال است که باید آن را به نصف کاهش داد لذا باید مسکن را ارزان تر تمام کرد و استفاده درست از زمین ها داشت.

وی یادآور شد: بخش قابل توجهی از یک میلیون همتار زمین در اختیار سازمان ملی زمین و مسکن مربوط یه زمین هایی است که در داخل محدوده شهر و روستا است و استفاده بهینه‌ از آن نمی شود. در برنامه هفتم پیش بینی شده که حداقل ۱۵ درصد در حوزه صنعتی شدن رشد داشته باشیم.

وی درباره اقدامت لارم در حوزه سرمایه‌گذاری گفت: در برنامه هفتم به اصلاح نظام بانکی توجه شد؛ بعد از ۵۰ سال قانون جدید بانک مرکزی ابلاغ شد و اکنون قانون جدیدی در بانک مرکزی حاکم است.

ناترازی بانک ها یکی از موضوعات ما در کشور است

قالیباف با بیان این‌که «ناترازی بانک ها یکی از موضوعات ما در کشور است»، افزود: خساراتی که موسسات بانکی به کشور و مردم وارد کردند به دلیل ناترازی بانک‌ها است که بانک مرکزی باید این ناترازی را کنترل می‌کرد. امروز بانک مرکزی برای این موضوع قدرت لازم دارد. همه دادگاه‌های قضایی در حوزه بدوی و تجدید نظر و شوراهای اختصاصی حتی در شهرستان‌های بزرگ و مرکز فقط پرونده‌های بانکی را رسیدگی می‌کند تا جلوی ناترازی و در نهایت رشد نقدینگی را بگیرد.

وی با تاکید بر لزوم تعیین نرخ بهره گفت: تولید با نرخ بهره بانکی ۳۰ درصد - که در واقعیت ۳۷ درصد است - شکل نمی‌گیرد. این شامل بازار سرمایه هم می‌شود.

وی با بیان این‌که «در حوزه پرداخت تسهیلات به خصوص تولید مشکلات داریم»، گفت: اگر رشد نقدینگی به سمت تولید و هدفمند باشد در نقدینگی دچار مشکل نمی‌شویم.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اهرم کردن منابع در اختیار تولید را مهم خواند و با یادآوری زمان شهرداریش در تهران گفت: آن زمان دولت به هر دلیلی همکاری با شهرداری نداشت اما من از اهرم کردن ظرفیت‌های شهرداری سرمایه تامین کردم و شاهد ساخت ۲۰۰ کیلومتر ریل مترو و حفاری مترو و ایستگاه تهران بودیم. ظرفیت دولت با شهرداری قابل قیاس نیست.

زنجیر به پای تولید بسته‌ایم

قالیباف با بیان این‌که «زنجیر به پای تولید بسته‌ایم» گفت: در حوزه مربوط به بیمه نهاد مستقل برای حوزه دادرسی بیمه پیش بینی شده است ودر حوزه مالیات هم دستگاه بخش دولتی تعیین تکلیف می‌کند؛ لذا تلاش شده تا از این مسیر زمینه را برای امنیت سرمایه‌گذاری ایجاد کنیم. اگر این موارد در تولید و زیرساخت‌ها اجرایی شود دیگر لازم نیست قیمت‌ها دستوری کنترل شود.

وی ادامه داد: مداخله دولت باید جایی باشد که قیمت تمام شده را در چرخه تولید کنترل کند نه این‌که در حوزه بانکی سود ۳۰ درصد دهد اما تولید کننده حتی ۱۰ درصد سود نمی‌برد. این یعنی چرخه دچار اشکال است.

باید زنجیره تولید و بازار سرمایه را درست کنیم

وی اظهار کرد: باید زنجیره تولید و بازار سرمایه را درست کنیم؛ وقتی دولت در بازار سرمایه دست می‌برد و دستوری از شرکت‌های بزرگ پول برمی‌دارد، چطور بازار سرمایه خواهد از سرمایه‌های خرد جذب سرمایه کند. در نتیجه بخش خصوصی و صندوق‌های سرمایه و پروژه‌ها شکل نمی‌گیرد؛ این ها در برنامه هفتم به طور دقیق برنامه‌ریزی شده و قابلیت اجرایی دارد.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری گفت در صورتی که توفیق خدمت پیدا کنم، به فضل الهی ثبات اقتصادی را در کشور و برای بازار کار و اشتغال و تولید و بازار سرمایه و اصلاح نظام پولی و بانکی انجام داده و پاسخگوی روند پیشرفت برنامه در هر فصل خواهیم بود.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره مالیات گفت: تمام تلاش ما در حوزه مالیات سامانه محوری است که پیگیر اجرای قانون بودیم؛بیش از یک دهه عقب ماندگی در مالیات داریم.

فرار مالیاتی زیادی داریم

وی با بیان این‌که «فرار مالیاتی زیادی داریم»، گفت: تقریبا ۱۲ میلیون نفر مورد مالیاتی داریم که حدود ۹ میلیون نفر پوشه‌ها را ارائه کرده‌اند و قریب ۵ میلیون نفر مالیات شامل آن ها نمی‌شود و سقف معافیت مالیاتی برای آن ها گذاشته شده که نمونه آن معافیت مالیاتی به تولیدکننده و برخی افراد است.

وی با اشاره به تصویب طرح مالیات بر عایدی سرمایه گفت: مالیات بر عایدی سرمایه شامل یک درصد مردم می‌شود یعنی کسانی که سفته‌بازی کرده و خرید و فروش زیاد ماشین کرده و به عبارت دقیق‌تر بدون زحمت و با رانت پول بدست می‌آورند که کنترل روی آن‌هاست تا فشار به تولید کننده و مردم عادی نیاید.

قالیباف درباره ثبات در قیمت ها و بحث مربوط به نرخ ارز هم گفت: در برنامه هفتم حفظ قدرت خرید خانوار مورد توجه قرار گرفته است. پیش‌بینی شده که افراد حداقل حقوق بگیر میزان حقوق شان در طول برنامه به اندازه تورم زیاد شود چون بعضا آن‌ها به زیرخط فقر و فقر مطلق می‌روند.

باید ارزش پول ملی را حفظ کرد

وی بیان کرد: هر چه قدر تورم کشور با تورم جهانی زیاد شود، ارزش پول ملی کاهش پیدا می‌کند. در این شرایط مردم به دنبال خرید ارز می‌روند که بازار را دچار مشکل می‌کند. همچنین ارز از کشور خارج می‌شود که باید به این نکات دقت شود. باید ارزش پول ملی را حفظ کرد.

وی درباره تحول در نظام اداری و اصلاح ساختار هم گفت: درباره هوشمندسازی سابقه راه‌اندازی سکوی ۱۱۰ در نیروی انتظامی و در شهرداری تهران و راه‌اندازی بیش از ۲۰۰ سامانه را داشتیم و در مجلس هم دنبال کردیم چون معتقدیم هوشمندسازی باعث صرفه‌جویی و ارتقای بهره‌وری و سرمایه‌گذاری می‌شود.

کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری درباره بحث مربوط به اتباع بیگانه گفت: در ماده ۸۶ برنامه هفتم پیش‌بینی برای اختصاص بودجه به مرزهای شرقی شده و این‌که در طول برنامه انسداد کامل رخ دهد. دریاره افراد غیرمجاز که در داخل کشور هستند نیز پیش‌بینی شده که طرد کامل صورت گیرد. افرادی که مجاز هستند می‌توانند بمانند.

کد خبر 859163

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 173
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 247
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    105 2
    اگر در مجلس نتوانستید قطعا در مقام ریاست قوه مجریه هم نخواهید توانست؟
    • IR ۱۰:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      قالیباف چهره ضد فساد، ساده زیست و بسیار مومن و انقلابی است و تابع مطلق ولایت فقیه. او امید همه ملت ایران است
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      87 67
      ای بابا این دوستمون میگه چهره ضد فساد کسی که به مردم میگه جنس داخلی بخرید سفر ترکیه و کانادا نرید خودش آن کار دیگر میکند
    • ما حواسمون هست IR ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      89 4
      شما اگر به فکر کارمند و کارگر بودید تو مجلس طرح افزایش سن بازنشستگی رو تصویب نمی کردید؟
    • IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      6 48
      این آقا کیه ،کارش درسته ،کاش اگر رئیس جمهور هم نشه لااقل رئیس مجلس بشه،هر کی هست خیلی خاکیه،
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      26 1
      این آقای قالیباف در ایران زندگی می کنند می دانند حقوق کارگر چند ؟؟؟؟؟؟؟ می دانند یک متر زمین چند؟؟؟؟؟؟؟؟ شما قیمت ها را 1 ماه ثابت نگه دار ما بهت رای می دیم خانه پیشکشت
    • DE ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      9 2
      دوران احمدی نژادبازمملکت نرمال بود،دوران روحانی خان،زنده یاد رئیسی هم گره های بزرگ نتونست حل بشه وهمچنان کشورباان هاروبرواست وتاکجاادامه خواهدداشت معلوم نیست
    • ایرانی IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      24 1
      فقط اینی که درباره قالیباف نوشته (( او امید همه ملت ایران است )) 🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣 داداشی ببین چقدر منفی دادن😂😂
  • علی IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    86 8
    والا بعد از 7/5 سال پس انداز ، پراید هم نمی تواند بخرد.
    • وطن IR ۱۹:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      12 0
      بعد از ۸ سال ریاست جمهوری تموم میشه، شاید بخاطر همین گفتن ۷/۵ سال
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    109 1
    جدی میفرمایید تا حلا کجا بودید مثل کسی صحبت میکنید که تازه زمام امور دست گرفته.
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      20 0
      دنبال رفع و فتخ امور ترکیه و کانادا
  • حسینی IR ۰۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    69 0
    بله جناب قالیباف امیدوارم که به فکر داروی حیاتی بیماران قلبی هم باشید وارفارین دارویی که در هیچ داروخانه ای پیدا نمی‌شود. پارسال هم در مجلس تذکر دادید اما بدون پیگیری
  • محجد US ۰۱:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    61 17
    با سلام آرزوی پیروزی برای دکتر پزشکیان دارم آقای قالیباف یک کارگر یا کارمند ماهی پول ۱۲ کیلو گوشت حقوق میگیره شما مجری قانون بودی ۴ساله کاری نکردی وعده دروغ نده فقط باید به دکتر پزَشکیان اعتماد کرد آدم باوفایی هست ایشان کسی هست که در دوران جوانی دراثر تصادف همسرش رو از دست میده الان ۴۰ساله زن نگرفته این یعتی وفاداری ..اصل وفاداری و پرهیز از دروغ برای رئیس کشور از اوجب واجبات است ایشان دنبال پول نبوده ونیست کسی است که ۵۰ساله ویزیت بدون یک ریال وووو
    • عبدالله IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      21 8
      بسم الله. دبیر بازنشسته ام سالها قبل افتخاری مدتی بازرس مراکز درمانی بودم هفت دختر کور و کچل داشته باشم به پزشک وپلیس و دلال بنگاهی نمی دهم اما عجب دلیلی برای شایستگی رئیس جمهور آوردی پزشکی زنش مرده زن نمیگیره!؟ ایشان و آقای قالیباف در مجلس نتوانستند یا نخواستن کاری بکنن در دولت که مجبور به اجرای تصمیمات مجلس هست مسلم کاری نمیکنن اینهاهر دو در جنگی زرگری طرفدار قیمت کالا بنزین دلار آزاد هستن کمر مستضعف را می شکنند.
  • اسد IR ۰۲:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    54 3
    آقای قالیباف از یخچال خالی بازنشستگان چه خبر دیگر خانه بازنشسته نیاز به یخچال هم ندارد.اگر انتخاب شدی کارت راحت است چون بازنشستگان دیگر امیدی ندارند
    • علی IR ۱۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      14 40
      سلام پزشکیان هم بدتر ایشان هست آقایان آمدند خزانه پری که آقای ریسی خالی تحویل گرفت وپرش کرد بگیرند ودوباره مملکت رابه نابودی بکشند بهترین کسی که میتونه راه آقای ریسی راادامه بده فقط فقط آقای جلیلی میتونه چون ازرهبرمون دستور میگیره مثل آقای ریسی خداوکیلی فکرکنید ورای بدهید عقلا فکر کنید نبا احساسات
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      5 0
      کدام خزانه ؟ خزانه ای که از جیب مردم پر شده؟ اینکه هنر نیست؟
    • CH ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      14 1
      رئیسی خزانه رو پر کرد؟! شما مگه کلیددار خزانه هستی که از خزانه خبر داری؟! مردم وضع اقتصادی خودشون رو نگاه میکنن...والا تورم و گرانی در دوره ایشان رکورد زد! همه دولت‌ها چهار سال اول‌شون خیلی بهتر از جناب رئیسی بود! حتی چهار سال اول روحانی هم اینجور تورم نداشتیم
  • IR ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    44 0
    به عمل کار برآید به سخنرانی و وعده پوچ نیست
  • عبدالرضا غیایی شاملو IR ۰۴:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    38 1
    بله این حرفای قشنگ رو ما مردم هم خودمون میدونیم شما بفرمایید که چرا و به چه دلیل شما مسئولین محترم بواسطه مدیریت تان در سطوح بالای کشور در این سال‌ها به گونه ای تصمیم گیری کرده اید که در کشور این انتظار برای خرید مسکن از هفت و نیم سال تبدیل شده به هفت و نیم قرن
  • IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    24 0
    مسکن ارزان قیمت و اشتغال و ازدواج جوانان از مشکلات اساسی جامعه امروز است اگر این سه عنصر حیاتی جامعه امروز حل شود رکود اقتصادی وفساد اخلاقی و پیری جامعه حل خواهدشد و امورفرهنگی جامعه هم بهبود خواهد یافت لذا برنامه ریزی برای زیرساخت شهرک سازی در تمام مراکز استانها و شهرستانهای با استعداد اشتغال زایی میتوان با ساخت انواع مسکن ارزان قیمت بهروزی وسعادت مندی جامعه را تضمین نمود
  • حسین IR ۰۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    47 1
    کارمندی اگر ماهی ۱۵میلیون بگیرد در ۸سال میشود حدود ۱ونیم میلیارد و اگر اب هم نخورد و فقط از هوا استفاده کند بعد ۸سال زمین هم نمیتواند بخرد چه رسد به خانه .برو این حرفها را جایی بزن که شما را نمیشناسند
  • IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    42 0
    این شعار رو در عمل ثابت کنید نه در شعار ! از بس گرانی و بی ارزشی پول ملی شدید است کارمند و کارگر چهره خود را با سیلی سرخ نگه میدارند طبق قانون افزایش باید نسبت به تورم باشد نه در حد 20%
  • کارگرگرسنه IR ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    31 0
    الان وقت وعدهاست یک کارگر چطوری بااین گرانی با این دستمزد در ۷/۵سال مسکن بشه خرید توخرید گوشت ماندیم فقط وعده و دروغ
  • رضا IR ۰۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    40 1
    راست میفرمایید هفده سال کارگری کردیم نزدیک به گدای کردن کنار خیابون افتادیم
    • IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      8 0
      اینا همش وعده پوچ بعد هفت ونیم سال فرغونم نمیشه خرید
  • چوپان IR ۰۶:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    27 0
    حرفاي قشنگ ميزني
  • ناشناس IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    36 1
    جناب قالیباف تو که راهکار بلدی چرا یه حرکتی به خودت نمی دی پس. تو که ریس مجلس بودی و هستی که چیزی از ریس جمهور کمتر نیست. یعنی حتماً باید واسه ریس جمهور انتخابت کنن که از این حرفا بزنی
  • احمد IR ۰۶:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    33 1
    با سلام ..ایشان که الان رییس مجلس هست چرا الان در مورد آن 7/5سال برای خانه دار شدن حرف میزند پس معلومه برای رای داره حرف میزند والا اگر دلش می‌سوخت الان هم مسئول بلند پایه هست کاری میکرد همش خالی بنده در بین اینها آقای پزشکیان حرف درست میگوید وسلام ..متشکرم
  • IR ۰۶:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    32 0
    برای شعارهای تو خالی
    • IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      4 0
      برای شرمندگی برای بی پولی برای حسرت یه زندگی معمولی
  • سیدناصر US ۰۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    27 1
    سلام تابحال رئیس مجلس بودی چراانجام ندادی اگر راست میگی شعارها عملی بشه تابحال هم مدیون۸۵ملیون هستیدمن معلم بازنشسته هستم درواقع معادل سال۵۶ باید۲۴۰ ملیون حقوق بگیرم
  • غلامرضا IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    32 1
    سلام آقای قالیباف مثل اینکه شما چند سال در قوه ای بود های که در راس امور است تلان چرا این حرف ها میزنی؟ قدرت خوبه ولی صداقت بهتر و ماندگار تر
  • مجتبی IR ۰۷:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    31 0
    مردم دیگه غریب نمیخورند.طیاین مدت کارگرانی که مسکن داشتند بدون مسکن شدن کسی از وعده‌ای دروغ دیگه فریب نمیخوره
  • IR ۰۷:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    32 1
    اینهمه سال رییس مجلس بوده قالیباف،کارگر و کارمند نتونستن خونه بخرن.
  • م IR ۰۷:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    34 1
    جوری اظهار نظر می کنید که اینگار از کشوری دیگر آمده اید و ایران را نمی شناسید
  • ابوالفضل از تبریز IR ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    31 0
    اولا که هر کارمند و کارگر ایرانی با این مدل تورم تا صد سال دیگه نمیتونه مسکن بخره.چون هرسال تورم بشتر از درآمد کارگر یا کارمنده.اون بالا هم شامپو رفع سفیدی مو رو خریدم و از آقای حیاطی بعیده چنین تبلیغاتی رو میکنه.اصلا اثر نداره و پولمو تا حالا ندادند.
  • IR ۰۷:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    30 1
    جناب قالیباف شما در مجلس گذشته یک طرح نام ببر که به نفع کار مند وکار گر انجام دادید که مجددا برای ادامه اش تلاش می کنید با حرف وشعتر های دروغ مردم فریب نمی خورند
  • عبدا IR ۰۸:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    32 0
    سلام این اقا فقط حرف میزنه
  • سید IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    29 0
    اقا مگر شما چهار سال رئیس مجلس نبودید
  • ج IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    28 1
    بیست ساله هم خودم هم پدرم کارگری میکنیم . فعلا که تو پول رهن خونه موندیم، از این وعده ها اول کار میدن که تو هفت سال کارگری خونه بخرید ولی بعدش هیچ… تنها کسانی که زیر فشار این کشور له میشن ما مردم عادی هستیم.وگرنه کدوم نماینده یا وزیر یا مشاور دولتی کارگری میکنه ؟؟؟ که بدونه با پول کارگری نه هفت سال بلکه هفتاد سال هم نمیشه خونه خرید.
  • من یک زن IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    28 0
    سلام آقای قالیباف شما تا الان توی فضا بودید می تونستید کاری انجام بدهید حالا شدید کاسه ی داغ تر از اش.
  • IR ۰۸:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    23 0
    ۷۵ سال میگد تو باغ رضوان بهش ميدند اما اگر زودتر از ۷۵ سال نمیرد
  • حسین IR ۰۸:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    23 2
    این رئیس مجلس که قدرت خرید خونه را به ۶۰ سال انتظار رسونده چه طوری میخواد به ۷۵ سال برگردونه شما نتونستین جلوی تورم را بگیرین ارزانی پیشکش
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    23 1
    شروع شد ،اقای قالیباف شما در شهرداری و مجلس چه گلی بخیر قشر کارگر و کارمند زدید که با ریاست جمهوری میخواهید ۷ساله خانه متری صد تومان به کارگر و کارمند برسد
  • IR ۰۸:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    24 1
    الان که به رای احتیاج داری یادت اومده که خیلی ها باید خونه داربشن اون موقع تا حالا خواب بودی؟؟چرا مردم راهالو حساب میکنید. با این وضعیت تا ۷۵ سال دیگه هم قشرکارگر بخصوص کارگر سر دکه خونه دارنمیشه ..
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    22 0
    یعنی حقوق ماهی ۸۳تومان برای کارگر بعنی افزایش هزار در صدبرای کارگر پس شما که اینقدر اهل مستضعفان هستید چرا طرفدار زندگی اشرافی هستید
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    13 0
    یعنی حقوق ماهی ۸۳تومان برای کارگر بعنی افزایش هزار در صدبرای کارگر پس شما که اینقدر اهل مستضعفان هستید چرا طرفدار زندگی اشرافی هستید
  • قاسم IR ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    23 1
    باشعارهای عوام فریبانه به شعور این ملت مظلوم وقهرمان وشهید پرور توهین نکنیم شماازاول انقلاب در کرسیهای متعددی حصور داشتی چرا پس ازپس انجام وظایف خود بر نیامدید مگر شما رئیس مجلس نبودی وآیا آنجا امکان خدمت نبود پس چرادوباره کاندید ریاست جمهوری شدید؟
  • مصطفی IR ۰۸:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    25 1
    وقتی حرفهای این مسئولین رو گوش میدم احساس می کنم من مسئول نظام بودم و نتونستم مدیریت کنم
    • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      1 0
      احسنت
  • امیر IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    18 0
    خدایش قشنگ گفته وتخصصی ولی بعدش تبدیل میشه به شعر
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    17 0
    آخی چه شعارهای زیبایی
  • محمد IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    22 2
    این آقا بیشترین صدمه به‌ کارگران را در مجلس با قانون جدید بازنشستگی زد.
  • عزیزی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    24 0
    خیلی شنیدیم از این حرفها
  • IR ۰۹:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    16 0
    بعد از ۷۵ سال هم نمی تونه صاحب خونه بشه
  • یاس IR ۰۹:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    21 1
    چی شده حالا بیدار شدی مگه رئیس قوه مقننه نبودی چه کردی
  • حسین IR ۰۹:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    22 1
    شما تا حالا کجا بودی مگه ایران نبودی
  • FR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    20 1
    سی ساله مسیولین فقط برای تبلیغات این حرف ها را میزنی
  • مادر IR ۰۹:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    14 4
    دوران احمدی نژاد اوضاع بهتر بود شعاردادن مشکلی رو حل نمیگند
  • علیرضا IR ۰۹:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    15 0
    البته منظور از هفت ونیم سال هفتادو پنج ساله ها، اشتباه بیان فرمودند.
  • بی نام IR ۰۹:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    18 0
    جناب قالی بافی الان تو مجلس چکار کردی برای خانه خریدن کارگران و کارمندان خونه ای که سه سال پیش با پانصد میلیون میشد خرید الان پول رهنش شده ششصد میلیون تو این سه سال چکار کردین تا وقتی مسکن دست بانک ها و دلال ها و بنیاد ها باشد نه رئیس جمهور می تونی کاری بکنه نه مجلس پس بهتره اینقدر شعار ندین
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    19 0
    باشه تو راست میگی .اینها همه شعاره
  • داود IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    16 1
    همان وعده های نخ نما.همه آقایان،شعارهای جالب ومردم پسند میدهند،مسکن درست میکنیم،بیکاری تمام میشود،رشداقتصادی چنان وچنین میشود،اما بعداز انتخاب،همه چی فراموش.
  • مهدی HU ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    14 1
    جک جدید است در شهر دزفول حدود ۲۲ سال کارگران و کارمندان تعاونی مسکن تشکیل دادند همه بازنشست شدند هنوز مجوز و کاربری مسکونی صادر نشده
  • ناصر US ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    14 0
    شما لطفا یک مسکن ۷۰ متری به من بدهید و هزینه روزانه را من برای شما ۱۵ سال کنم
  • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    4 29
    رییس جمهور ملت ما آقای قالیباف زحمت کش با تدبیر ایشان حرف وعملش برای ملت ما روی به پیشرفت می‌باشد درود خداوند برای آقای قالیباف محترم وبزرگواری
  • راستگو IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    13 0
    تجربه نشون داده اونایی که میگن باید باید هیچ کاری نمیکنند.راهکار بده عزیز دلم باید که به درد نمیخوره
  • امیر IR ۱۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    16 1
    شماسالیان زیادی راس قدرت بودید،خیلی کارها میشد انجام بدید،بااین فقروبدبختی کارگر توی اجاره مسکن هم مونده،حالا وعده خونه دار شدن بهشون میدید؟
  • IR ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    14 0
    جناب آقای دکتر قالیباف نوشتن روی کاغذ بدون عمل کردن دردی از درد ها دوا نمی‌کند مگه در دنیا کشورها ارز چند نرخی دارند کشور چین کمونيست هرکس دزدی کند اعدام میشه در ایران ترفیع درجه و مقام میگیره
  • عبدلی IR ۱۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    12 1
    ده ساله خودم و ۱۵ ساله همسرم داریم کار می‌کنیم یه پراید ۷۸ داریم و همچنان مستاجریم ....اونم نه تو یه شهر پر خرج مث تهران و کرج تو شهرستان رفسنجان با اون عظمت مسش که تازه همسرم کارگر شرکت مسه
  • Borzoo NO ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    17 0
    فرمودید 7.5 سال ؟؟؟ نکنه میخواهید دو دوره ریاست جمهوری را طی کنید..و نیم سال می ماند تا 8 سال شود و جنابعالی در این مدت چند میلیون نفر را صاحب مسکن کرده اید.
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    11 0
    تهیه مسکن با چه شرایطی و چه متراژ و چه مکانی
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    15 1
    با کدام پول؟ کارمند و کارگری که ۱۰ و ۱۲ تومن ماهانه حقوق میگیرد و هر سال ۲۰ درصد به حقوقش اضافه میشه اگه هیچی هم نخوره و گرسنه بماند در طول ۵۰ سال هم نمی تواند خونه بخره چه برسد به ۷ و نیم سال چون هرسال گرانی مسکن میلیاردی می تازد و حقوق کارمند و کارگر ۲ میلیون افزایش پیدا می‌کنه اگه به درد کارمند و کارگر می‌رسید تو ریاست مجلس می‌رسید و اینجور کارگر و کارمند بدون مسکن و با جهش قیمت ها رو به بدبختی نمی رفت
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    14 0
    چراچندسال تومجلس بودی کاری برای مستاجران نکردید.فقط فکرسیسمونی بودید
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    15 1
    متأسفانه دولتمردان هنوز به این باور نرسیدن که اگه مردم ازشون راضی باشند هیچ ابر قدرتی جرأت نگاه چب بهشون نداره حکومت کنید مشکلی نیست ولی مردمو راضی نگه دارید نه فقط خودتونو
  • US ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    16 0
    شاید هفتاد سال منطقی باشد.
  • ناشناس IR ۱۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    14 0
    همه شون در این زمان حرفای قشنگ میزنند ولی بعد از پیروزی بفکر... هستند
  • حاتمی IR ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    14 0
    این حرف هم مشابه حرف قدیمی آقای قالیباف که گفته بود یخچال خالی بازنشسته همان است
    • علی IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
      7 0
      فقط میتونم بگم عجب صبری خدا دارد
  • حمید IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    7 0
    آقای قالیباف فقط بفرما با قانون کار یک کارگر و خانواده اش به شرط این که هیچ نخوره .هیچ نپوشد. اجاره خونه و کرایه و ایاب و ذهاب پرداخت نکند .هیچ مریض نشود و .... .چند سال طول میکشه که صاحب خونه تو بدترین جای ممکن در کشور شود .البته مسکن آبرومند و استاندارد .اونوقت همه شعارهای رو قبول میکنیم
  • ایرانی IR ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    11 0
    فقط توروخدا هر کسی ریس جمهور شد اولویت اولش اخراج همه افاغنه باشد نگید این مجاز است یا غیر مجاز است همه افاغنه را بیرون کنید کل ایران را اشغال کردند
  • افشین ارجمندنیا IR ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    15 0
    آقای قالیباف فکر نمیکنید که دوره‌ی پوپولیسم تمام شده گوش مردم از این وعده‌ها پر است تا کنون هرکسی که آمده فقط وعده داده و ما عملی ندیدیم شما هیچ توضیحی در مورد خرید سیسمونی از ترکیه ندادید و هیچ کدام شما در مورد فرزندان خرج نشینان حرفی نمیزنید چطور انتظار دارید که مردم به شما اعتماد کنند
  • بنده IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    12 0
    آقای قالیباف اون موقع ک رئیس مجلس بودید ب فکر قشر کم توان نمی‌کردید ک مسکن بعد بیست سال ندارن الان ک رای از مردم میخواهین ب فکر افتادین...آفرین ب این هوشتون
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    12 0
    شما چهار سال رئیس مجلس بودی ، در این چهارسال زندگی مردم از کجا به کجا رسید ؟ خسته نباشی ، برو کنار یک نفر جدید بیاد شاید وضعیت بهتر بشه .
  • ناشناس IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    8 0
    آقای قالیباف لطفا" توضیح بده چرا نامه همسانسازی بازنشستگان کشوری را در زمان آقای روحانی بایگانی کردی که سپس دولت سیزدهم آنرا پس گرفت
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    10 0
    تو این چهار سال رییس مجلس همون یخچال بازنشسته هارو نتونستی پر کنی حالا به فکر خونه برای کارگرها شدی همون وعده های قبلی رو اجرا کن برای ما کافیه
  • IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    12 1
    خیلی مشتاق خدمت هسنین تو همون وظیفه ای که قسم خوردین حقتونو به ملت و شهدا ادا کنید حتما لازم نیست صندلی تونو جابه جا کنید
  • علی خوش روان CZ ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    8 0
    جناب قالیباف دقیقا قبل از ورود به محلس هم در خصوص مظلومیت بازنشستگان ویخچالهای خالیشان حرف زدید اما بعد از ورود عکس موضوع را عمل کردید حالا هم میفرمایید کارگروکارمند باید بتونه خونه بخره ؟!!!!؟!!!! مردم فراموشکار نیستند
  • میر IR ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    5 3
    خدا رحمت کند آقای رئیسی را هر کسی در راس امور قرار بگیرد وظیفه اش خدمت به مردم و کشور هست
  • ایرانی IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    8 0
    جنااااب قالیباف شما در راس مجلس چه کار مثبتی انجام دادین ؟؟؟؟؟ شما لطف کنید یه قانون بزارین اتباع به راحتی وارد کشور نشوند و برای این حجم طالبان فکر اساسی انجام دهید
  • IR ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    7 1
    مردم ایران بخاطر ندانم کاریتون ب آزمایشگاه تبدیل شده،کارگرتا اخرعمرش صاحب خونه نمیشه الکی شعار میدی
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    7 0
    من اگر رییس جمهور میشدم قول میدادم قبل از تمام شدن مدت ریاست همه مردم شغل ماشین وخانه وپس انداز داشته باشند اینکه کاری ندارد باور کنید
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    4 0
    درود بر شما این تیتر و صحبت جناب قالیباف ، حکایت از این دارد که روی دور دوم ریاست جمهوری شون حساب باز کردن ، که هشت سال نشده... همه صاحب منزل باشند....علی برکات الله...☺️
  • قنبر قلی اکبرپازا IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    7 0
    سلام باز انتخابات شد وعده های سر خرمن
  • محمد IR ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    5 0
    شما برادی تون موقعی ثابت میکردی که طرح افزابش سن بازنشستگی رو با همکاران محترم تون تصویب کردین...چرا ازظلم یک طرفه ایی که بیمه ها کردین حرفی نمیزنید...حرف بزن که چطور ناترازی های بی مدیریتی مالی رو میخواین از بیمه شده بیچاره تامین کنید ...مثلا مسلمانی و ادعا دینداری تون هم میشه...بسم حرف بزن
  • سید IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    4 0
    خدا شاهده جک گفتی، تو 7/5سال صاحب خونه؟؟؟؟
  • امید IR ۱۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    5 0
    والا ۷/۵ سال پس انداز که جوکه ولی بعد از ۷۵سال با این تورم اگر زوری بتوانیم یک قبر برای خودمان بخریم ....
  • غریبه IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    7 4
    به احترام بهترین رییس جمهور ایران سید محمد خاتمی... رای ما پزشکیان
  • ب م IR ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 9
    قالیباف دارای کارنامه قابل قبول هست هیچکدام از کاندیداها سمت اجرای قابل قبول ندارند در شهرداری و نیروی انتظامی و مجلس کارنامه کارنامه خوبی از خود بجا گذاشته هم تخصصی دار هم تعهد با دست خالی کارهای بزرگی زمانی‌که شهرداری بود انجام دولت احمدی نژاد و روحانی کمکی با ایشان در آن زمان نکردند
  • حسن IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    6 0
    شما شکم‌مردم سیر کن فعلا تا به بقیه اش ۴میلیون بازنشسته تامین اجتماعی را با تصمیم شما از همسان‌سازی وحذف بدهی دولت به سازمان کاری کردید کارستان
  • گ.ف IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    4 0
    کی گفته الان مردم بعداز۱۴ سال خونه دار میشن ایشون از هیچی خبر ندارن مردم تومخارج معمولی زندگی موندن خونه دار شدن شده رویا بعد۱۴۰سال هم نمیشه خونه خرید خوب این آقایی که ازدرد مردم خبرنداره جطورمبخوادرییس جمهورشه
  • سیدی IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    6 0
    اگه حقوق کارگر یا کارمند و ۱۵ میلیون تومان باشه و حدود هفت سال و نیم همه اش و پس انداز کنه میشه یک میلیارد و سیصدو پنجاه،همین الان این قیمت و کمتر مسکن موجوده.علم غیب میفرمایند آقای قالیباف.چای نبات خیلی خوبه
  • سید IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    5 0
    باید یه رئیس مجلس بعد از ۸ سال ریاست یه کم هم هوای جیب مردم را داشته باشد و فقط به فکر جیب خود نباشد
  • کارگر زیرخط فقر IR ۱۵:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    3 0
    تا حالا کجا بودی. ای مرد بزرگ ای دانا. ای دهقان فداکار. یک کارگر حتی بعد از 20سال نمیتونه یک دندان خودش را عصب کشی کنه.
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    2 0
    شما می خواستید تبدیل وضعیت نیروها را انجام دهید انگار فراموش کردید آقای قالیباف جهت یادآوری
  • یک باز نشسته IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    آقای قالیباف اگر راست میگن وبه فکر مردم و کشور است. ایشون یک مناظره گفتگو فرمودند.یخچال باز نشستگان باید پر باشه پس کو همونی هم که بود پرید . آقا عمل میخواد وگرنه منم میتونم بگم اگر رییس جمهور بشم .ال میکنم وبل میکنم. ولی بازم به اطاعت از ولایت فقیه ورهبر فرزانه ما می‌آییم. تا بازم ببینیم آیا همانند شهید جمهور می‌توانند 48ساعت بی‌خوابی ودغدغه مردم وکشوررا داشته باشند
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    4 0
    انگاریادت رفته رئیس یکی از قوا بودی؟!!؟... یعنی چیزی تصویب کردی که حالت میشه باش این تخیل را واقعی کرد!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • حمید IR ۱۶:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    2 0
    این همه سال در مجلس بودی یک کاری میکردی حالا از این حرفها می زنی
  • IR ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    2 0
    باید را کاشتند سبز نشد . میگم شما که رییس مجلس شدی نفهمیدی چرا مرغ ۹ هزار تومانی شما شد ۱۰۰ هزار تومان . میگم نسبتی با بعضی ها داری که رد صلاحیت نشدی . این یاشار چه میگه چرا در زندانه
  • IR ۱۶:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    2 0
    ای بابا مثل اینکه چهل سال به کسورنیامده بابا اگر کار بلد بودی وسر هفت سال کار‌گر را صاحب خانه میکردی چرا در چهل سال نکردی؟؟؟پس هنوز شعارها بهشعور تبدیل نشده وباز هم کاری از دستت ساخته نیست
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    2 0
    چهار سال ریس مجلس بود هرسال از تمامی مردم اعتصاب واعتراض کردن تا حقوق شان مطابق تورم افزایش پیدا کند تو کجا بودی شش ماه مردم کف خیابان‌ها بودند
  • کارگر IR ۱۶:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    الان کارگر 700 سالم کار کنه نمیتونه خونه بخره عمو تو تو باغ نیستی
  • قهرمان IR ۱۶:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    چطور حساب کردی شد 7/5 سال؟؟؟؟
  • مهناز IR ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    3 0
    چه لاف گزافی این بابا که خودش با افتخار میگه خجالت میکشه در یخچالش رو باز کنه برای نوه اش دم خروس رو باور کنیم یا قسم حضرت عباس رو.....
  • محمدرضا NL ۱۷:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    5 0
    جالبه که درمجلس به کمک وزیر کار فعلی،کارگر وحقوق کارگر سرکوب،وسن بازنشستگی کارگررو افزایش داده،وحالا میخواد در دولت جدید خودش بفکر مسکن کارگران باشه،،بهتره یک مسکن بذاری جیبت برای روز فردای انتخابات چون حافظه قشر کارگر وبازنشسته اونقدر ضعیف نیست که این ظلم شمارو فراموش کنن ودوباره به تو رای بدن،
  • عای IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 1
    فقط دکتر پزشکیان
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    آقای قالیباف راست میگه که کارمندبعداز۷سال بایدخونه داربشه،من ۳۲سال کارمندبودم هنوز خونه ندارم،البته بادرآمدخودش ۱ماه هم میتوان خانه خرید،ایشون اگه راست میگه سال گذشته تورم بالای۱۰۰درصدبودپس چرا فقط۲۰درصد افزایش حقوق بوده ،مگرداخل مجلسی که ایشان رئیسش بوده تصویب نشد.
  • علی US ۱۷:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    شما که در مجلس بودی همه کارها مالیات اضافه شدن سن بازنشستگی وهزاران بدبختی را تصویب کردی
  • IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    عاشق خالی بندیاتونم
  • م ح IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    وعده‌های خنده‌دار
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    . تا حالا پس کحا بودین چنین حرفهای به به و چه چه میزنین
  • M IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    اینهای که گفتید را در مجلس با تصویب قانون های مناسب هم می توانید انجام دهید . اگر در مجلس نتوانستید در دولت هم نخواهید توانست
  • بهزاد IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    جناب آقای قالیباف در طول چندسال که در مسند ریاست مجلس بودید چند تا طرح درخصوص خانه دار شدن کارمندان ارائه نمودید که الان تازه به ذهنتون رسیده
  • علی IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    شما اگر میخواستی توو این زمینه کاری کنی توو مجلس بودی میکردی،اینا شعارهای الکیه
  • م ج IR ۱۹:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    2 0
    46سال همه شما مسول بودید وهمین قولهای کذب رادادید
  • قاسم IR ۱۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    وام نمیدن به اسم جلو گیری از نقدینگی پروانه ساخت گران شده نظام مهندسی بلای جان مردم شده بانک مسکن محدود شده اوراق گران شده چطور مردم تورم را جبران کنند مصالح صادر میشه چجوری آخه ه ه ه
  • زید IR ۱۹:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    اگه انتخاب بشه عذر خواهی از ملت میکنه که من منظورم هفتصوپنجاه سال برا خونه دار شدن بود که اشتباهی هفت ونیم چاپ شده بود
  • در جواب ۱۳:۵۰ IR ۱۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    مثلا تو قالیباف رو نمیشناسی؟🥺 آخی😔😂😂
  • US ۱۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    شعار نده .کلا در رأس بودی
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    کارگر در تأمین خرج روزانه مونده چه برسه تهیه مسکن
  • Shhram IR ۱۹:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    بچه من سیسمونی نداره داری یکی قرض بدی
  • DK ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    خواهشن آقای قالیباف فقط شعار نده بچه بنده بیست سال داره کار می کند هنوز نتوانسته از خونه های مهر برای خودش بگیرد فقط شعار تو خالی که کاری از پیش نمی برد آقای قالیباف تورم وخرج مردم اصلآ نمی خورد تورم بدو حقوق بگیر بدو مگر با حقوق ۱۰ تومون می‌شود خانه دا. شد حداقل کاری انجام ندادی تا به حال زخم زبون نزن به مردم یک حقوق همسان‌سازی رو عرضه نکردی پیاده کنید الان می خواهی رئیس جمهور شوید
  • حقیقت IR ۲۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    مستر قالیباف هرکسی را بحر کاری ساختن برو توی همون حوزه نظامی خودت تورو چه به سیاست
  • بنیامین IR ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 1
    ایشون منظورشون همون ۷۵ سال هس ن ۷ونیم سال
  • IR ۲۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    جدی میفرمایید،با احترام به همه مسولان وکاندیدا های محترم،جناب قالیباف ،دقیقا همین نوع وعده ها در انتخابت دوره قبل،اینکه بازنشسته ها شرمنده نشن،قیمت مرغ نباید ۲۸ تومن بشه وچنین وچنان گفته شد ولی عمل نشد،کاندید اهای محترم قولی بدید که بتوانید عمل کنید،مردم فراموش نمیکنند
  • DE ۲۰:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    انتخابات شدوبایدها شروع شد
  • بدبخت ایرانی US ۲۰:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    حالا نمیشه بشه ۷ سال اون نیمشم تخفیف بدی
  • محمد IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 0
    جناب قالیباف واقعا خودتان به این جمله ای که گفتید فکر کرده اید 90 ماه نهایتا 15 میلیون تومان که اصلا خرج نکند میشه یک میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان میشه خدایش تو روستا با این پول خونه می دهند یه چیزی بگو بگنجد بعد این مدت شما سمت داشتید و در مجلس بودید و دولت هم با شما همراه بود چرا اینکار رو نکردید که مردم زیر اجاره خانه کمرشان خم شده
  • امیر IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    اصلا کسی نباید دقدقه مسکن و قبر و معاش و اقتصاد و درمان داشته باشد،اگر مرد میدان هستید وارد گود شوید،در غیر اینصورت خواهشا مردم رو به زحمت نیندازید،اگر رزمنده هستید وارد رزمی میشوید که حق مردم را از رانتخواران و اختلاصگران و زمین خواران و گرانفروشان و تورم درست کنان و........بگیرید شما به کاخ دعوت نشدید،بلکه این میدان ،میدان نبرد علیه مفسدان و مضران داخلی و خارجیست
  • IR ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    فقط وعده تو خالی
  • همسفر IR ۲۱:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    وسایلش هم از ترکیه میاریم حتما
  • IR ۲۲:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    بعد از ۷ و نیم سال پول اجاره خونه هم نمیشه داد
  • علی IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    هیچکدوم از این کاندیدها بفکر مردم مظلوم ایران نیستند. ما مردم هم حافظه‌مون ضعیف هست وگرنه میدونیم تمام این شعارها فریبه
  • محمد IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    سلام.میشه جناب قالیباف یه توضیحی واسه سیسمونی که ازتر کیه صورت گرفت بدید.؟به نظرم ایام کروناهم بوده. حمایت از کالای ایرانی یعنی چه.؟
  • محمود IR ۲۲:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    یک کارگر 7سال که چه عرض کنم با 70سال هم صاحب خونه نمیشه
  • محمد IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    آقای حاج باقراین حرف که کارمند بعداز ۷سال صاحب خانه بشود حرف دلت نیست فقط برای رای گرفتن از ملت بدبخت میزنی چرا در مجلس نگفتی
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    چند ساله طرح جمع کردن شرکت ها هنوز انجام نشده
  • محمود IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    قرار بود در یخچال ها را که باز کنبم همه چیز توش باشه که بخوریم ....وعده سرخرمنی..
  • محمود IR ۲۲:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    2 0
    بله اگربه آخر7دوتا0اضافه کنیم میشه 700سال اونوقت میشه خونه خرید
  • محبوه برزگری IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    اقای دکتر قالیباف فکر معلمین خرید خدمات باشین بعداز ۱۲سال بردگی برا اموزش و پرورش به قران خسته شدیم فکری به حالمون کنین .ماها اسمش معلمیم ولی شان ماها رو خراب کردن دولتهای قبل و قبلتر به فکر ماها باشید.
  • , محمد IR ۲۲:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    من الان هر موقع که در خونه را وای میکنم میرم توی خونه میبینم بازم مستاجر هستم
  • حسین IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    2 0
    باز انتخابات شد وعده اینها شروع شد اگه یه کارگر بتونه بعد 7 سال خونه بخره بعد خانواده شما با کدوم پول بره ترکیه دوتا کامیون خرید کنه
  • ناشناس AT ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    2 0
    جناب قالیباف ظاهراً شما از کشور دیگه ای آمدین و از اوضاع اقتصادی ومسکن بی خبرین ، شما سالهاست در قوه مقننه قانون تصویب میکنین امید مسکن دارشدن توهمین سه سال ریاست شما از 30 سال به 150 سال رسیده ،کجایی اخوی ،خوش باش
  • بنده خدا IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    بله با حرف همچی درست میشه ولی به عمل مرغ فلان قیمت گوشت خدا تومان برنج قند لباس بروتا اخر باقیمتهای الی ماشاالله وحقوق یک ذره چطوری میشه به ۸سال خانه خرید اقای قالیباف یاد بده به کارگرهها بزار دعاگوت بشیم الان ۴سال تو مجلسی یک کاری میکردی پنجرهای خانه را با دربهاش میخریدم اونهای دیگرشم یباش یباش
  • خدمتگزاران و سرایداران مدارس IR ۲۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    ود شما اولین حرف تان گفت ید حداقل حقوق ۱۲میلیون تومان هست چرا نیروهای خدماتی وزارت آموزش پرورش ۱۰ میلیون تومان هست باحقوق اولا دوحق همسر با۲۹ سال سا بقه ما هم با حکم حقوقی ده میلیون تومانی جلو وزارتخانه آمدیم تجمع مسألت آمیز چرا هیچ کاری نکردید
  • محسن IR ۲۳:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    1 0
    چرا قبل از انتخابات از اینگونه حرفها میزنید ؛ مگه قبل از انتخابات ، شغل مهمی نداشتید ؟ بیش از چهل ساله که امثال شما بر مسند حکومت نشسته و ارزش پول ملی را به اینجا رسانده آید !
  • NL ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۳
    0 4
    سلام اقای قالیباف یا اقای پزشکیان فرقی ندارد۰ هر کدام ریس جمهور کشورمان شد یادی هم از مردم سیستان و بلوچستان کنید واقعان خیلی سخت است با سوخت بری ویا با کول بری نان در بیاورید دیگر خودتان یادتان باشد ۰نصر من الله و فتح قریب ۰
  • IR ۰۰:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    1 0
    تو اومدی سن بازنشستگی از کار را از ۳۰ به ۳۵ تصویب کردی حالا اومدی حرف ... میزنی
  • حسینی بازنشسته فرهنگی IR ۰۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    سلام آقای دکتر قالیباف امیدوارم پیام من را درفضای مجازی بخوانید بنده ورودی۱۳۶۷به آموزش وپرورش بوده ام که درسال ۱۳۹۷ بازنشسته شده ام همه کارم هم در روستاهایی غیر از محل زندگی ام بوده وهم اکنون نیزدر روستا اجاره نشینم بعداز۳۶سال حرفه‌ای شما همش جنبه تبلیغاتی داره وهیچ وقت عملی نمی شه چه شما چه سایر کاندیداها اگه راست میگین عمل کنین همش میگین برنامه هفتم ،برنامه هفتم مگه میخواین برا ی اکثر مردم ایران که یا کارگر وکشاورز ودامدار ومستمری بگیرن کلاس بذارین برنامه دیگه برا مردم نون وآب نمی شه باید فکری بحال سفره مردم درد کشیده بکنید
  • IR ۰۳:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    ما کارگرها با حقوقی که دریافت میکنیم کفاف خرج زندگیمان را تا پایان ماه بعد نمی‌شود چطور باید در هفت سال ونیم برای خودمان خانه بسازیم، اینها همه خواب است، لطفا از خواب بیدار شوید که زندگی ما کارگرها دارد از هم می‌پاشد،با این همه تورم برای خرج زندگیمان مانده ایم وهمچنان شرمنده زن وبچه مان،،، چرا آقای کارفرما پیمانکار وصاحب کار وصاحب کارخانه باید هر ماه میلیاردها تومان در آمد داشته باشد ولی حقوق من کارگر باید زیر سی میلیون باشد که نتوانم مریضم را به دکتر برسانم، جوانی جمعیت حقوق درست می‌خواهد، من کارگری که خرج دو تا بچه ام را نمیتوانم بدهم چطور باید باز بچه دار بشوم تا جمعیت جوان شود
  • کاظم IR ۰۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    مردم بلدنیستن خرج کنن اقای قالیباف من حقوق یکماه کارگری رو بهت میدم تو بیا برو خرج کن ازکجا بیارن خدایی مردم.
  • قطره ای از دریای مردم IR ۰۷:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    خودت ریس قوه مقننه بودی چرا دولت رو ملکف نکردی تا تورم رو کنترل کنه چرا ازش نخواستی سالی یک میلیون مسکن چی شد چرا با تصویب یک درصد مالیات ارزش افزوده به تورم دامن زدی چرا سن بازنشستگی رو زیاد کردی چرا لایحه متناسب‌سازی دولت قبلی در در کشوی میزت بایگانی کردی اخرش هم پس دادی ...
  • جواد IR ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    چه خوب یعنی ما کارگران بعد از هفت سال صاحب خانه و ماشین و کلی چیز دیگر می شویم و در آخر برای خرید جهیزیه دخترانمان به کشور های خارجی سفر و خرید می کنیم.
  • IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    ... جوری حرف میزنه انگار تا الان هیچ مسئولیتی نداشته
  • IR ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    آقای قالیباف بعد از 7.5سال با این درآمد نمیشه دندان درست کرد ...
  • احمد IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    حرف های قشنگ ...
  • آرمان CH ۱۲:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    پس چرا کاری نکردی؟
  • ناشناس DE ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    شما ها حق یک‌کارگر رو نمی‌دید حقوقی که لایقشه میخواهید مسکن بدید واقعا که 😡
  • سعد IR ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۴
    0 0
    قبلاً کجا بودی حالا داری این حرفها را می زنی
  • Essi IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    چی جناب قالیباب بعد سی سال هنوز مستاجریم فکر کنم شما تو خواب زمستانی هستین
  • حمزه م IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۸
    0 0
    یه سوال خداوکیلی چند دوره ست انتخابات رو میبینین؟ چقدر وعده وعید گرفتین؟ چقدش عملی شد!؟ نتیجه گیری با خودتون...