مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

شهردار تهران با حضور در برنامه صف اول بی تعارف و شفاف با مردم از برنامه هایش برای دولت چهارم سخن گفت.

زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین،علیرضا زاکانی شهردار تهران که در قامت کاندایای ریاست جمهوری وارد رقابت های سیاسی شده است با حضور در برنامه صف اول علاوه بر تشریح موضع سیاسی و برخی از برنامه های خود برای دولت چهاردهم، کلان شهر تهران را به کشور تعبیر کرد و گفت که بسیار از اقدامات انجام شده در این شهر قابلیت تعمیم و تسری به سایر کلانشهرها را دارد.

  • شعار من «پاک باش و خدمتگذار» است و دولت بنده هم «دولت خدمت» خواهد بود.
  • قوا سرجایشان نیستند. چون قانون اساسی تاکید دارد دولت ملی و دولت‌های محلی داریم و برای آن ستونی از خدمت در حوزه‌های اقتصادی، عمرانی، اجتماعی و فرهنگی و سلامت و رفاهی تعیین کرده است. اساس کار دولت ملی هم سیاست‌گذاری، حامی، تسهیل‌گر و ناظر است. این دولت مکمل دولت محلی است، هر چند که در حوزه امنیت کار را خودش بر عهده می‌گیرد. دولت‌های محلی شکل نگرفته و دولت ملی، فربه شده است. در چارچوب قانون اساسی نیازمند اثرگذاری و بالا بردن ویژگی‌های نخبگی و اشراف بر امور کشور هستیم.
  • باید ویژگی‌های نخبگی در دولت ملی تقویت شود و چابک باشد. مختصات قوا طبق قانون اساسی نیازمند بازبینی جدی است.
  • با حمایت و کمک دولت کارهایی که زمین مانده بودند را انجام دادیم. مانند قرارداد 630 دستگاه واگن که از زمان دولت قبل باقی مانده بود و دولت شهید رئیسی آن را پیگیری کرد و به نتیجه رسید.
  • روزی که مسئولیت شهر تهران را به عهده گرفتم حدود 8500 معتاد در کمپ ها بودند و بیش از 12 هزار در کلونی ها و کف خیابان ها رها شده بودند.
  • امروز با اقدامات انجام شده حدود 19 هزار و 700 نفر داخل کمپ هستند و افراد کلونی ها انگشت شمار هستند.
  • در موضوع مبارزه با فساد کارهای بزرگی انجام شد و توانستیم دهها هزار میلیارد تومان از سرمایه های شهرداری که به یغما رفته بود را بازگردانیم. تنها دو پروژه که سال گذشته تعیین تکلیف شد حدود 70 هزار میلیارد تومان سرمایه به شهر بازگشت. سال 1401 هم موفق شدیم حدود 40 هزار میلیارد تومان از سرمایه های به یغما رفته را بازگردانیم.
  • کلنگ زنی 200 هزار واحد مسکونی در 92 نقطه شهر که با حضور محمد مخبر سرپرست دولت انجام شد کار بزرگی بود که با این پروژه مردم از مشکلات این حوزه نجات دادیم.
  • توجه به معیشت مردم هم اولویت بوده که در روزهای آینده شهروندان شاهد دریافت بهترین خدمات در درب منزل خواهند بود. روزانه 120 تن گوشت با بهترین کیفیت و قیمت مناسب در میادین تره بار توزیع می شود که از این پس با توجه به امکانات نرم افزاری ایجاد شده شهروندان می توانند این خدمات را درب منزل تحویل بگیرند.
  • به شایسته سالاری معتقدم. شایسته‌سالاری سه رکن دارد؛ فرد باید علم و دانش و تجربه آن پست را داشته باشد، سلامت و پاکدستی داشته باشد و توان و عرضه هم مهم است.
  • در 33 ماه کمتر حرف زدیم و بیشتر عمل کردیم. از طریق توزیع اختیارات خود در مناطق و سپس در محلات شاهد یک جهشی بودیم که این تجربه و سایر تجارب تهران ظرفیت تسری به سایر کلان شهرهای کشور را دارد.

کد خبر 859424
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha