قبلا هشت‌پا، فیل و... بازی‌ها، قهرمان جام ملت‌ها، یورو و جام‌جهانی را پیشگویی می‌کردند و این‌بار هوش مصنوعی این وظیفه را به‌عهده دارد.

هشت‌پا پیشگو

به گزارش همشهری‌آنلاین، یورو۲۰۰۸ یک هشت‌پا به نام پل با انتخاب یکی از ۲جعبه مربوط به پرچم تیم‌ها برنده را پیش‌بینی می‌کرد. پل ۴بازی از ۶بازی آلمان را درست پیش‌بینی کرده بود. با این پیش‌بینی‌ها او برای جام‌جهانی۲۰۱۰ هم دست به‌کار شد و قهرمانی اسپانیا را به‌درستی پیشگویی کرد. او که ۱۴تا از ۱۶مسابقه را درست حدس زده بود، پس از جام‌جهانی درگذشت.

جانشین پل یک فیل به نام سیتا بود که قهرمان لیگ قهرمانان اروپا در سال۲۰۱۲ را درست حدس زد و طبق پیش‌بینی او چلسی به قهرمانی رسید. با این‌حال در یورو۲۰۱۲ تقریبا بیشتر پیش‌بینی‌های سیتا برعکس از آب در آمد و او از دور خارج شد. بعدا یک فیل دیگر به نام نلی پیشگوی فوتبال شد. این فیل اصرار داشت که پرتغال با شکست فرانسه در فینال یورو۲۰۱۶ به قهرمانی خواهد رسید و همینطور هم شد. در این یورو همزمان یک سگ دریایی به‌نام واتسون هم دستی بر این کار داشت و همه بازی‌های تیم ملی فرانسه را به درستی پیش‌بینی کرد اما این سگ سال۲۰۱۸، دچار جراحت شد و سال۲۰۱۹ جانش را از دست داد.

یک لاک‌پشت به نام زیگموند هم پیشگوی قهرمانی ایتالیا در یورو۲۰۲۰ بود.

کد خبر 859525
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha