فرود در باد شدید مخالف کار بسیار دشواری است و هر لحظه امکان این وجود دارد که هواپیما با زمین برخورد شدیدی داشته باشد.

ایرباس 340

به گزارش همشهری آنلاین، در ویدئوی زیر، یک فروند هواپیمای ایرباس ۳۴۰ با مهارت خاص خلبان بر روی باند فرود می‌آید، درحالی که باد مخالف شدید کار را صدچندان سخت‌تر کرده است.

کد خبر 859601

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فناوری‌

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    2 0
    یکی فرمون میداد. بیا بیا
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    3 0
    به گونه میشه گفت اینجا مهارت خلبان و رایانه با هم ادغام شده اند ، هدف خلبان رعایت مهم ترین اصول ، شناوری همراه با تعادل و توازن هواپیماست و سرعت فرود و هنگامی که چرخ های عقب به زمین میرسند به وسیله سکان عمودی دم هواپیما دماغه را با باند همسو می کند .
  • IR ۱۰:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    مهم این هست که زیر هواپیما باند فرود باشد ، اگر هواپیما در حاشیه باند فرود بیاید به احتمال خیلی زیاد چرخ ها خواهند شکست و دیگر نمی شود هواپیما را روی باند کنترل کرد ، اگر به تصویر هم دقت شود خلبان بعد از اینکه چرخ های عقب روی باند نشست با سکان عمودی هواپیما به شکل مستقیم با باند هدایت کرد و سپس چرخ جلو را فرود آورد احتمالا به خاطر این موضوع که اگر مشکلی ایجاد شود بتواند دوباره پرواز کند و نیاز است که جلوی هواپیما در حالت پرواز بماند ، مسئله بعدی باز شدن دریچه های معکوس موتورها برای ترمزگیری است که جالب است .
  • IR ۱۰:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۲۵
    0 0
    به طورکلی کاپیتان های کشتی و خصوصاً خلبان ها آدم های نترسی هستند و اصلا ادامه این شغل با ترس امکانپذیر نیست ، البته نترس ولی عاقل و صبور نه این نترس های که دیوانه و شرور هستند .