اورونوف دیر آمد، ترابی دیر راه افتاد و استقلال ستاره نداشت، به همین دلیل عنوان بهترین بازیکن فصل به بازیکنان تیم‌های قهرمان و نایب‌قهرمان نرسید

ریکاردو آلوز

همشهری آنلاین- قهرمانی پرسپولیس در لیگ بیست‌وسوم را احتمالا همه هواداران این تیم با درخشش اوستون اورونوف و سایر خارجی‌های حاضر در ترکیب به یاد خواهند آورد. اما آمارهای متریکا و اطلاعات این سایت ۲ بازیکن خارجی دیگر را بهترین بازیکنان فصل گذشته می‌دانند. ۲ بازیکنی که هیچ‌یک از آنها با تیمشان از رتبه چهارم بالاتر نرفتند اما نمراتی که از آنالیزورهای متریکا گرفتند عنوان برترین بازیکنان لیگ را نصیب‌شان کرده است.

بهترین بهترین‌ها؛ گل‌ساز پرتغالی


ریکاردو آلوز ۲ فصل است در لیگ برتر ایران حضور دارد و در هر ۲ فصل عنوان بهترین پاسور این لیگ را از آن خود کرده است. هافبک پرتغالی تراکتور فصل گذشته به تنهایی و با فاصله‌ای زیاد نسبت به رقبا صاحب این عنوان شد و امسال هم به‌طور مشترک با ابوالفضل جلالی (استقلال) به این عنوان رسید. تعداد پاس گل‌های آلوز امسال کمی افت داشت اما در عوض او ۳ گل هم زد که بیشتر از گل‌های فصل گذشته‌اش بود. ریکاردو آلوز در ۲۸ بازی از ۳۰ بازی این فصل برای تراکتور به زمین رفت و مجموعا ۲۴۷۰ دقیقه بازی کرد. او با ۳ گل و ۱۰ پاس گل در این دقایق روی ۱۳ گل تیمش تاثیرگذار بود و میانگین نمراتش در سایت متریکا هم ۷.۵۴ ثبت شده است. میانگینی که ریکاردو آلوز را به عنوان بهترین بازیکن لیگ گذشته معرفی می‌کند و بالاتر از سایر بازیکنان ایرانی و خارجی قرار می‌دهد.

کشف نکونام، ستاره سیرجان


دومین بازیکن برتر فصل به گواه سایت متریکا باز هم یک بازیکن خارجی است. روبرتو تورس هافبک اسپانیایی باکیفیتی که سابقه بازی در فولاد خوزستان را هم داشت در ابتدای فصل با وجود پیشنهاد استقلال راهی گل‌گهر شد و فصل خوبی را در سیرجان سپری کرد. او ۲۱ بازی برای گل‌گهر انجام داد و ۱۸۱۱ دقیقه در زمین بود. کارنامه تورس در این دقایق ۵ گل، ۶ پاس گل، ۵ بار انتخاب به عنوان برترین بازیکن میدان و نهایتا کسب معدل ۷.۴۸ از سایت متریکا بود. تورس به‌طور میانگین در هر بازی ۲.۳ شوت و ۱.۹ پاس کلیدی داشته که آمار بسیار خوبی برای یک هافبک تهاجمی محسوب می‌شود.

۲ پله سقوط برای شهریار
و اما نفر سوم لیست برترین بازیکنان در سایت متریکا که در واقع بهترین بازیکن ایرانی لیگ برتر محسوب می‌شود شهریار مغانلو است. این هم از عجایب لیگ برتر ایران محسوب می‌شود که تیم قهرمان هیچ بازیکنی در جمع ۳ نفر برتر این رقابت‌ها ندارد! سومین نفر لیست برترین‌ها، همان اقای گل مسابقات یعنی شهریار مغانلو است. مغانلو با ۱۶ گل، ۲ پاس گل و کسب ۴ پنالتی طی ۲۰۶۸ دقیقه بازی بهترین بازیکن سپاهان و برترین بازیکن ایرانی لیگ بیست‌وسوم بوده است. او فصل گذشته علاوه بر کسب عنوان آقای گلی، بهترین بازیکن لیگ هم شده بود اما امسال قافیه را به ۲ بازیکن خارجی باخت و به عنوان سوم رسید.

مهدی ترابی؛ کپی پارسال
بهترین بازیکن تیم قهرمان، درست مثل فصل گذشته مهدی ترابی بود که با نمره ۷.۳۹ چهارمین بازیکن برتر فصل شد. ترابی مثل فصل گذشته امسال هم در نیم‌فصل دوم تازه اوج گرفت و موفق‌تر از نیم‌فصل اول عمل کرد. او در ۲۸ بازی ۲۱۵۴ دقیقه برای پرسپولیس بازی کرد و ۲ گل و ۶ پاس گل حاصل کارش در این دقایق بود. ترابی ۲ بار هم به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد. دانیال اسماعیلی‌فر هم با ۲ گل و ۵ پاس گل و کسب معدل ۷.۳۷ دومین بازیکن برتر پرسپولیس و پنجمین بازیکن برتر لیگ از نگاه متریکا بود. عنوان ششم به رامین رضاییان رسید، جواد آقایی‌پور هفتم شد و محمدحسین کنعانی‌زادگان در رتبه هشتم قرار گرفت. در رتبه نهم بالاخره به نام یک استقلال می‌رسیم و روزبه چشمی با نمره ۷.۳۲ و به عنوان برترین بازیکن آبی‌ها این رتبه را از آن خود کرده است.

مازاد بود، بهترین شد!
بهترین دروازه‌بان لیگ بیست‌وسوم سیدحسین حسینی بود که نمره ۷.۲۲ را به دست آورد و فاصله نسبتا زیادی هم با رقبا داشت. کاپیتان استقلال به‌طور میانگین هر دو بازی یک گل خورد و ۲ پنالتی هم مهار کرد. او با ۱۸ کلین‌شیت رکورددار این بخش بود و با نمره ۷.۲۲ در جدول دروازه‌بان‌ها بالاتر از سایرین قرار گرفت. جالب این است که حسینی در ابتدای فصل قرار بود استقلال را ترک کند و آبی‌ها برای او دنبال جانشین می‌گشتند! علیرضا جعفرپور، گلر شمس‌آذر با نمره ۷.۰۹ دومین گلر برتر این رقابت‌ها بود و محمدرضا اخباری (گل‌گهر) هم با نمره ۷.۰۲ در جمع گلرها سوم شد. بیرانوند، بهترین دروازه‌بان فصل گذشته امسال با میانگین ۶.۹۶ در رتبه هشتم قرار گرفت و سقوط فاحشی داشت.

کد خبر 860078

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha