تیم ملی فوتبال هلند امشب در چارچوب رقابت‌های یورو ۲۰۲۴ به مصاف لهستان می‌رود.

هلند - لهستان

لهستان رابرت لواندوفسکی را بهدلیل مصدومیت ندارد و همچنین میلیک را. کارول سویدرسکی هم در همان بازی دوســتانه با ترکیه که لوا آسیب دید، مصدوم شد.

لوا بهترین گلزن لهســتان در تاریخ قهرمانــی اروپا و زننده ۵گل از ۱۱گل آنها در این مسابقات است.

با وجود این مصدومان، میکال پروبیرز برای این بازی مهاجم ندارد. پس امیدی به گلزنی این تیم در بازی امشــب نداشته باشید.

در این بازی احتمال مساوی هم کم اســت چون هلند در ۱۲بازی اخیر خود در این رقابت‌ها ۶برد و ۶باخت داشته و امشب هم احتمال برد هلند زیاد اســت.

هلند هم ۳بازیکن را به دلیل آسیب‌دیدگی ندارد که مهمترین‌شان فرانکی دیونگ است. ستاره بارسا یکی از مهره‌های کلیدی هلند به حساب می‌آید و غیبتش تاثیرگذار خواهد بود.

لهستان از زمان پیروزی خانگی ۲بر صفر در مقدماتی یورو ۱۹۸۰، در ۱۲دیدار اخیر خود با هلند در همه رقابت‌ها بدون برد بوده است(۵برد و ۷شکست).

این نخستین دیدار لهستان و هلند در یک تورنمنت بزرگ است. اگر هلند موفق به شکست لهستان شود، لهســتانی‌ها تبدیل به هجدهمین تیم مختلفی می‌شوند که از نارنجی‌ها شکســت خورده‌اند.

تنها آلمان با پیروزی بر ۱۹تیم مختلف در این رقابت‌ها رکورد بهتری دارد.

هلند برای یازدهمین بار در یورو شــرکت می‌کند. آخرین باری کــه آنها در یورو با میزبانی آلمان شرکت کردند (۱۹۸۸) قهرمان شدند.

نیمی از بازی‌های لهســتان در مســابقات قهرمانی اروپــا یعنی ۷بازی از دقیقا ۱۴مســابقه با نتیجه مســاوی به پایان رســیده که بالاترین نســبت در میان همه تیم‌هاست.

لهســتان در پنجمین دوره متوالی جام ملت‌های اروپا بازی میکند و در هیچیک از ۱۲دوره قبلی به دور بعدی صعود نکرده و فقط ۲برد به دست آورده که هر دو در مرحله گروهی۲۰۱۶بوده است.

کد خبر 860203
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha