آتش‌نشانان با حضور به موقع در صحنه یک حادثه آتش‌سوزی در سعادت‌آباد تهران موفق شدند جان یک دختر نوجوان را نجات دهند.

شعله آتش - چهارشنبه سوری - آتش سوزی

به گزارش همشهری آنلاین، وقوع حادثه حریق در یک منزل مسکونی در ساعت ۱۵:۱۶ دیروز به سامانه ۱۲۵ اطلاع داده شد که در پی آن ستاد فرماندهی، آتش‌نشانان ایستگاه ۵۸ را به همراه نردبام هیدرولیکی، خودروی حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب را به همراه نیروهای کمکی از ایستگاه‌های حریق و نجات ایستگاه ۲۵ و تشک نجات ایستگاه ۵۵ به محل حادثه واقع در سعادت‌آباد، خیابان سرو غربی اعزام کرد.

با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه، مشاهده شد که حریق در یک ساختمان مسکونی ۵ طبقه ۱۰ واحدی رخ داده و کانون حریق واحدی مسکونی به مساحت حدود ۱۱۰ مترمربع در طبقه چهارم این ساختمان است. حریق در قسمت پذیرایی این ساختمان رخ داده و به سرعت در حال گسترش و سرایت به بخش‌های دیگر ساختمان و همچنین واحدهای مجاور بود.

از طرف دیگر، گزارش‌ها حاکی از محبوس شدن دختری ۱۴ ساله در میان دود و آتش بود. در این شرایط آتش‌نشانان اقدام به قطع جریان گاز و برق ساختمان کرده و با تقسیم شدن به ۲ گروه عملیات خود را برای خاموش کردن آتش و نجات دختر نوجوان آغاز کردند. خوشبختانه دقایقی بعد آتش‌نشانان با استفاده از تجهیزات مخصوص و دستگاه‌های تنفسی دختر نوجوان را از میان دود و آتش خارج کرده و به عوامل اورژانس مستقر در محل حادثه تحویل دادند.

همزمان، گروه دیگر نیز اقدامات خود را برای اطفای حریق آغاز کرده و با کشیدن یک رشته لوله آب اقدام به خاموش کردن شعله‌های آتش کردند. با اقدام به‌موقع آتش‌نشانان، شعله‌های آتش در این واحد مسکونی خاموش و از گسترش آن به اماکن مجاور جلوگیری شد.

در پایان نیز آتش‌نشانان اقدام به لکه‌گیری و تخلیه دود کرده و پس از ایمن‌سازی محل، به ماموریت خود خاتمه داده و به ایستگاه‌های خود بازگشتند. یک گروه از کارشناسان آتش‌نشانی نیز اقدامات خود برای یافتن علت وقوع حادثه را آغاز کردند.

گیر افتادن دختر ۱۴ ساله در میان شعله‌های آتش | آتش‌سوزی یک آپارتمان در سعادت‌آباد تهران + عکس

گیر افتادن دختر ۱۴ ساله در میان شعله‌های آتش | آتش‌سوزی یک آپارتمان در سعادت‌آباد تهران + عکس

کد خبر 860254
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار جامعه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha