چهارشنبه ۳۱ تیر ۱۳۸۸ - ۱۶:۳۸
۰ نفر

در اتوبوس و مترو گاهی مسافران به این فکر می‌افتندکه چرا برخی افراد از هیچ نوع خوشبو‌کننده‌ای استفاده نمی‌کنند تا آنها مجبور نشوند به بهانه آلودگی هوا از ماسک‌های جورواجور استفاده کنند.

برخی افرادی که علاقه‌‌ای به دوش‌گرفتن روزانه ندارند برای خرید عطر و ادکلن نیز پیوسته قیمت‌های آنچنانی این خوشبو‌ کنند‌ه‌‌ها را به عنوان علت استفاده نکردن از آنها مطرح می‌کنند.

این در حالی است که فقط با خرید یک اسپری 2 تا 3 هزار تومانی می‌توان سوار اتوبوس و مترو شد و البته برای تلو تلو نخوردن نیز با خیال راحت میله افقی بالای سر را گرفت.

به طور حتم اگر تنفس راحت را به قول معروف جزء لاینفک حقوق دیگران تلقی کنیم به خود اجازه نمی‌دهیم که تنفس را برای آنها عذاب‌آور و گاه غیرممکن سازیم؛  البته از عطر و اسپری‌های تولید داخل هم نباید غافل شویم. قیمت‌های آنها به قدری معقول است که تهیه‌شان برای هیچ قشر و سنی سخت نیست.

ورود نزدیک‌بین‌ها ممنوع‌

این اواخر شاهد برگزاری نمایشگاه‌هایی هستیم که اگرچه برای رسیدن به اهداف  قابل توجهی برگزار می‌شوند اما کاستی‌های بی‌شماری دارند که از چشم بازدیدکننده‌ها
دور نمی‌ماند.

برای نمونه در نمایشگاه‌های خودرو به قدری خودرو‌ها از دید بازدید‌کننده دورند که چنانچه جلوی در‌‌های ورودی، تابلویی با مضمون « ورود نزدیک‌بین‌ها ممنوع» نصب کنند وقت بسیاری از این افراد تلف نمی‌شود.

از سوی دیگر افرادی که برای دیدن خودرو‌‌های مدرن و کلاسیک بلیت‌ تهیه می‌کنند به قدری به این وسیله علاقه‌مندند که می‌خواهند از تمام زوایا آن‌را ببینند و این در حالی است که مسئولان نمایشگاه‌ معمولا این اجازه را به بازدیدکننده‌ها نمی‌دهند.

برگزار کنندگان خارجی برای حل این مشکل یا خودرو را در فضای باز قرار می‌دهند یا آن‌را روی صفحه گردانی نصب می‌کنندکه مدام در حال گردش باشد و نیازی برای چرخیدن به دور آن نباشد.

از سوی دیگر در اغلب موارد هیچ راهنمایی نیز برای معرفی خودرو‌ها وجود ندارد وجالب اینجاست که پایه فلزی (پوپیتر) هم که برای گذاشتن اطلاعات مربوط به خودرو جلوی هر یک از آنها قرار دارد معمولا خالی است. 

خرابی کنتور‌ها و هزینه اضافی

در حالی که صرفه جویی و استفاده از تجهیزات مختلف با هدف پایین‌تر آمدن میزان مصرف آب صورت می‌گیرد، برخی نقایص فنی به هدر رفتن آب کمک می‌کند. تعدادی از شهروندان در تماس تلفنی با ستون در شهر چه خبر اعلام کرده‌اند که کنتور‌های آب آنها دچار نقص فنی است و با وجود اینکه با شرکت آب و فاضلاب تماس گرفته‌اند، در مدت زمانی کوتاه، اقدامی در جهت رفع این خرابی به عمل نیامده و پرداخت افزایش آب‌بهای ناشی از این نقص بر عهده مشترک است.

به هر حال در شرایطی که رسانه‌های گروهی هر روز مردم را تشویق به صرفه‌جویی در مصرف آب در این هوای گرم و طاقت‌فرسا می‌کنند، از شرکت آب و فاضلاب نیز به عنوان متولی حوزه آب و فاضلاب کشور انتظار می‌رود در سریع‌ترین زمان ممکن به درخواست‌های اینچنینی واکنش نشان بدهد.البته نمونه‌های رسیدگی فوری ماموران این شرکت به شکایت‌های مردمی نیز بسیار زیاد است.

ظرف یکبار مصرف نداریم

در حالی که برخی از افراد باقی گذاشتن مقدار زیادی از غذا در ظرف را نشانه شخصیت می‌دانند، بسیاری از افراد این کار را اسراف دانسته و سعی می‌کنند در صورت باقیماندن غذای سفارش داده شده در فست‌فودها، آن را در ظرف یکبار مصرف ریخته و برای استفاده در وعده‌ای دیگر با خود به منزل ببرند.

به خصوص در مورد کودکان که کمتر غذا می‌خورند هم این مورد بسیار شایع است و پدر و مادر‌ها ترجیح می‌دهند باقیمانده غذای کودک را در فرصتی مناسب به او بدهند.

این در حالی است که گاهی خدمه فست‌فودها به مشتری که قصد بردن غذایی که هزینه‌اش را پرداخت کرده، می‌گویند ظرفی برای بردن غذا ندارند.

به این ترتیب مشتری ناچار است غذایی که مقدار کمی از آن را مصرف کرده در فست‌فودها بگذارد و برود. این مورد، نمونه واضحی از اسراف محسوب می‌شود که تنها با وجود یک ظرف یکبار مصرف قابل پیشگیری است.

کد خبر 86033

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز