بیشتر ما دوست داریم سرسبزی و رنگارنگی گل‌ها و گیاهان را به خانه‌هایمان بیاوریم و از زیباترشدن دکوراسیون خانه با این جلوه‌های طبیعت لذت می‌بریم. اما همیشه امکان نگهداری از گل و گیاه طبیعی برای همه فراهم نیست. در این مواقع رفتن سراغ گل‌ها و گیاهان مصنوعی می‌تواند گزینه جالب و متفاوتی باشد.

گل مصنوعي

همشهری-نیلوفر ذوالفقاری: هرقدر هم که گل‌های مصنوعی طراوت و عطر گل‌های طبیعی را نداشته باشند، اما می‌توانند با طراحی و انتخاب درست، رنگ تازه‌ای به خانه شما بزنند. راسته‌ها و بازارهایی برای خرید گل و گیاه مصنوعی در پایتخت وجود دارد.

نام مقصد: بازار صالح‌آباد

نشانی: انتهای بزرگراه تندگویان به طرف بزرگراه بهشت زهرا(س)، صالح‌آباد غربی، خیابان کلهر

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: شهرک رسالت

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان محمدیه

ساعت بازدید: هر روز ساعت 8تا 21

امکانات: مسجد، سرویس بهداشتی، پارکینگ

معرفی: بازار صالح‌آباد را به بورس خرید لوازم آشپزخانه و وسایل دکوری می‌شناسند اما یکی از بورس‌های خرید گل و گیاه مصنوعی و تزئینی در این راسته است.

دسته‌گل‌های مصنوعی

در این بازار مغازه‌های مختلفی را پیدا می‎کنید که محصولات متنوعی از گل مصنوعی مثل دسته‌گل، شاخه‌تک، سبدهای مختلف و انواع محصولات جانبی تزئین و دکوراسیون گل می‌فروشند. صالح‌آباد هم مانند دیگر مراکز عمده‌فروشی تهران، قیمت‎های نسبتا مناسبی دارد. بعضی مغازه‌ها در این راسته فقط گل و گیاه مصنوعی می‌فروشند اما در فروشگاه‌های بزرگ دیگر هم که لوازم خانه و آشپزخانه می‌فروشند، ردیف‌ها و قفسه‌هایی به گل مصنوعی اختصاص داده شده است.

به این گلها آب ندهید!

نام مقصد: پاساژ ایرانیان شوش

نشانی: میدان شوش، خیابان صابونیان، پاساژ ایرانیان شوش

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: صابونیان

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: شوش

ساعت بازدید: هر روز 10تا 21

امکانات: سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران

معرفی: بازار شوش تهران علاوه بر ظرف و ظروف و لوازم خانه و آشپزخانه، در فروش گل مصنوعی نیز فعالیت دارد.

3 طبقه مخصوص

پاساژ ایرانیان شوش در طبقات سوم و چهارم خود مغازه‌های متعدد فروش گل مصنوعی را جای داده است. طبقه پنجم پاساژ هم به‌طور تخصصی به فروش انواع گل مصنوعی اختصاص دارد. تنوع گسترده گل‌های مصنوعی و درختچه‌های تزئینی در این پاساژ باعث شده تا به بورس گل‌های مصنوعی در تهران تبدیل شود. قیمت‌ها در این بازار نسبت به بقیه فروشگاه‌های گل مصنوعی مناسب‌تر است و به همین دلیل بخش زیادی از فروش این مغازه‌ها به شکل عمده‌فروشی است.

نام مقصد: بازار قائم تجریش

نشانی: میدان تجریش، ضلع جنوبی

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: تجریش

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: تجریش

ساعت بازدید: هر روز ساعت 10تا 21

امکانات: سرویس بهداشتی، نمازخانه

معرفی: طبقات مختلف پاساژ قائم تجریش به کالاهای مختلف اختصاص دارد اما در طبقات بالا گالری‌های هنری، مجسمه‌فروشی، لوازم دکوری و انواع گل مصنوعی را پیدا می‌کنید.

شاخه‌های بامبو و طراحی‌های خاص

انواع گل‌های تزئینی، دسته گل با طراحی‌های خاص، چوب‎ها و شاخه‌های بامبو و… ازجمله محصولاتی هستند که در پاساژ قائم تجریش پیدا می‎شوند .توجه داشته باشید که این پاساژ مخصوص خرید عمده نیست و ممکن است قیمت‌های گل مصنوعی در آن از راسته‌های دیگر فروش این محصولات کمی بالاتر باشد. تنوع گل‌های مصنوعی در این پاساژ چندان زیاد نیست اما می‌توانید با کمی گشت وگذار گل‌های مصنوعی خاص و کمیابی هم در مغازه‌های پاساژ پیدا کنید.

نام مقصد: پاساژ ثامن

نشانی: خیابان صابونیان، پایین‌تر از میدان شوش، پلاک 31

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: صابونیان

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: شوش

ساعت بازدید: شنبه تا چهارشنبه ساعت 9تا 21

امکانات: پارکینگ، سرویس بهداشتی، نمازخانه، رستوران

معرفی: پاساژ ثامن مقصد بسیاری از خریداران گل و گیاه مصنوعی به شکل عمده است که دنبال کالاهای خارجی و جدیدترین مدل‌های تزئینی هستند.

مثل گل‌های واقعی

طبقه همکف پاساژ ثامن پر از فروشگاه‌های گل مصنوعی است که در کنار هم مشغول به فعالیت هستند. در این فروشگاه‌ها انواع میوه مصنوعی، درختچه مصنوعی، گلدان دکوری مصنوعی، استند گلدان، گل بوته‌ای مصنوعی، گل مصنوعی شاخه‌ای، آویز گلدان مصنوعی، گرین وال، چمن مصنوعی و… به زیبایی کنار هم چیده شده‌اند. تنوع محصولات در این فروشگاه‌ها خیلی زیاد است و ویژگی مهم گل‌های مصنوعی در این راسته خرید، شباهت زیاد آنها با گل‌های واقعی است.

به این گلها آب ندهید!

نام مقصد: بازارچه گل‌مصنوعی میدان ولیعصر(عج)

نشانی: میدان ولیعصر، ابتدای خیابان کریمخان

نزدیک‌ترین ایستگاه اتوبوس: کریمخان

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو: میدان ولیعصر(عج)

ساعت بازدید: شنبه تا پنجشنبه ساعت 9تا 21

امکانات: سرویس بهداشتی

معرفی: قدیمی‌ترین بازار گل و گیاه مصنوعی در پایتخت، در ضلع جنوب شرقی میدان ولیعصر(عج) قرار گرفته و بر سر در ورودی آن نام سرمه‌سرا دیده می‌شود.

دسته گلی برای عروس‌

هرچند در بازار گل مصنوعی خبری از طراوت بازارهای گل طبیعی نیست، اما کیفیت محصولاتی که در این بازارچه عرضه می‌شود احتمالا شما را شوکه می‌کند. گل‌های شاخه‌ای، سبدهای گل، گلدان‌های بزرگ با انواع گیاهان آپارتمانی، شاخه‌های رونده سبز، ریسه‌های گل، بامبو و انواع لوازم تزئینی مرتبط با گل و گیاه تزئینی در این بازار به فروش می‌رسد. مواداولیه استفاده شده در محصولات این بازار باکیفیت است و این کیفیت در کنار ظرافت طراحی‌ها باعث شده شبیه‌ترین محصولات به نمونه واقعی را اینجا پیدا کنید. قیمت‌ گل و گیاه مصنوعی در این بازار تقریبا مناسب و ارزان‌تر از مغازه‌های تکی در سطح شهر است.یکی از پرطرفدارترین نوع گل مصنوعی که در بازار میدان ولیعصر(عج) فروخته می‌شود، دسته‌گل‌های نامزدی و عروسی مصنوعی هستند. برای افرادی که دوست دارند دسته‌گل‌های مناسبتی خود را یادگاری نگه دارند، انتخاب این نوع محصولات گزینه خوبی است. می‌توانید طرح و رنگ و نوع گل دلخواه خود را انتخاب کنید تا فروشندگان این بازار دسته گل شما را در سایز موردنظرتان بسازند.

به این گلها آب ندهید!

کد خبر 860469
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روز هفتم

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha