‌ دلسوزانه به آقای پزشکیان می‌گوییم که در اطرافیان خود تجدیدنظر کند. همین آقای دکتر محمد فاضلی با آن افتضاحی که مقابل چشم میلیون‌ها بیننده ایرانی نشان داد و تحمل نقد خود را نداشت، چگونه می‌تواند همراه خوبی برای ایشان باشد و دولتی نقدپذیر را ترسیم کند؟!

فاضلی

به گزارش همشهری‌آنلاین، جوان نوشت: سه نامزد از جمع شش نامزد که در نظرسنجی‌ها وضع بهتری دارند، چالش‌هایی را در عرضه برنامه‌ها و ایده‌های خود ایجاد کرده‌اند که می‌توان خیرخواهانه به آنان در این‌باره هشدار داد. پیش از آن باید گفت که هر کدام از این سه که بتوانند نظر مردم را به سوی خود جلب کنند، برای کسانی همچون نگارنده تفاوت محسوسی ندارد زیرا این سخن را پیش‌رو داریم که «خدای متعال دل‌های مردم را ان‌شاءالله هدایت خواهد کرد به بهترین گزینه» و بنابراین منتخب مردم را هر کس که باشد، بهترین گزینه می‌دانیم و البته این بهترین گزینه را از نقد سختگیرانه معاف نخواهیم کرد و مانند کسانی نیستیم که منتخب نهایی را محصول درایت و نقشه‌ها یا برنامه‌های خودشان می‌دانند و چشم بر تمامی خطاهای او می‌بندند و آن را فرصتی برای پیشبرد مطامع جریانی خود می‌بینند. این سه نامزد به ترتیب الفبا آقایان مسعود پزشکیان، سعید جلیلی و محمدباقر قالیباف هستند.

سخنی با آقای پزشکیان

آقای پزشکیان تا اینجای کار، خود را از دو تخصص یا امکان بی‌بهره و خالی دانسته است. اولی را چندین‌بار گفته که «اگر من را مسئول اقتصاد بگذارید، قطعاً خراب می‌کنم» و دومی را در یک جمع دانشجویی گفت که «در رابطه با بحث‌های کارشناسی [سیاست]خارجی، خداوکیلی کار من نیست؛ برجام یکی از این بحث‌هاست». مشخص نیست که ایشان درباره تخصص‌ها یا امکان‌های دیگر نیز چیزی افزوده باشد یا نه یا در ادامه مسیر از آن یاد کند، اما با همین دو نمونه می‌توان گفت «مگر تخصص دیگری هم باقی می‌ماند؟!» اقتصاد و سیاست خارجی در کنار فرهنگ سه اصل مهم‌اند؛ و البته آقای پزشکیان در حوزه فرهنگ جز برخی سخنان پوپولیستی، برنامه‌ای عرضه نکرده است. این رویه که یک رئیس‌جمهور احتمالی بگوید من تخصص ندارم و از متخصصان استفاده می‌کنم، با روش و منش محمود احمدی‌نژاد که خود را ژنرال می‌دانست و می‌پنداشت نیازی به وزیر ژنرال ندارد و وزیران باید سربازان او باشند، در «نتیجه» و «عمل» تفاوتی ندارد! توجه کنید که در نتیجه و عمل، این نوع راهبرد یعنی ابراز و اذعان شدید به نداشتن تخصص با ذکر قسم «خداوکیلی»، یک سر تفریطی است که احمدی‌نژاد درست در سر افراطی آن قرار داشت.

من خود در یک گفت‌وگوی تفصیلی با رئیس‌جمهور نهم که ضبط شد، اما یک بخش آن ثبت نشد، از او درباره مداخلاتش در عزل و نصب حتی مدیران کل وزارتخانه‌ها پرسیدم، اما از ایشان شنیدم که «مگر من هرکس را که خواستم توانستم وزیر کنم که اجازه دهم وزیران هرکسی را خواستند، مدیر کنند؟!» در آن زمان می‌پنداشتم که این یک افراط است و چراغ در دست به دنبال یک رئیس‌جمهور با منش میانه‌روی در این گونه امتیازگیری‌ها و بحث‌ها می‌گشتم، اما حالا متأسفانه نقطه مقابل آن افراط را به اسم تخصص‌گرایی و مشورت‌پذیری در آقای پزشکیان تبلیغ می‌کنند این اگر درست بیندیشیم، در عمل به همان نتیجه ختم می‌شود، زیرا منش رئیس دولت نهم که جنگیدن با همه بود، به این بهانه که من خودم همه‌کاره‌ام، او را حتی در میان وزیران کابینه‌اش منزوی کرد و حالا منش کسی که می‌خواهد نهمین رئیس‌جمهور باشد نیز وقتی با صراحت اعتراف کند که نه اقتصاد می‌داند و نه سیاست خارجی، دقیقاً به همان انزوا می‌انجامد و در صورت نشستن بر کرسی ریاست‌جمهوری، دیگر کسی به ایشان «گوش» نمی‌کند و ما به‌جای یک رئیس‌جمهور ده‌ها رئیس‌جمهور در کابینه و در اطراف او داریم که هر یک می‌خواهند اقتصاد خودشان و سیاست خودشان را حاکم کنند و این یک آشوب مدیریتی ایجاد می‌کند.

تعجب از اصلاح‌طلبان است که به رئیس دولت نهم چنان نفرتی داشتند که عکس او را با تغییرات فتوشاپی با آن شمایل معروف چاپ می‌کردند یا در جمع خود مطالب غیراخلاقی وحشتناکی به او نسبت می‌دادند، به این دلیل که مشورت‌پذیر و نقدپذیر نیست یا یک ایده غلط را می‌خواهد تا پایان ببرد و سرنوشت مملکت و مردم را با ایده‌هایش به چالش کشیده است، اما اکنون پشت کسی جمع شده‌اند که یک سر دیگر آن چوب دوسرطلای افراط و تفریط است و به اسم «صداقت»، آن «صلابت» و محکمی را که باید در یک رئیس دولت دید، نشان نمی‌دهد. آن‌هم اصلاح‌طلبانی که عمری دم از برنامه‌داشتن و ساختارمندبودن و حرف‌های قشنگ آکادمیک می‌زدند، اما حالا در چشم مردم زل می‌زنند و می‌گویند «چه کسی گفته رئیس‌جمهور باید برنامه داشته باشد یا خودش اقتصاددان باشد یا فلان» و این رفتار صادقانه آقای پزشکیان را که به ناتوانی خودش در درک مسائل سیاست خارجی یا اقتصاد اعتراف می‌کند، به منش اسلامی مشورت‌پذیری او ربط می‌دهند!

این اعتراف‌های صادقانه به نداشتن تخصص در امورات اصلی کشورداری نشانه نیکویی یک نامزد نیست و البته ایشان اگر به ریاست‌جمهوری رسیدند باید درباره همراهی جماعتی که دهان طمع به روی این ضعف‌های اصولی ایشان باز کرده‌اند، فکری عاجل کنند؛ جماعتی که قادر به تبیین درستی از دلایل همراهی با آقای پزشکیان نیستند.

دلسوزانه به آقای پزشکیان می‌گوییم که در اطرافیان خود تجدیدنظر کند. همین آقای دکتر محمد فاضلی با آن افتضاحی که مقابل چشم میلیون‌ها بیننده ایرانی نشان داد و تحمل نقد خود را نداشت، چگونه می‌تواند همراه خوبی برای ایشان باشد و دولتی نقدپذیر را ترسیم کند؟! به فرض که حرف منتقد ایشان خلاف باشد، از جا برخاستن و پرت کردن میکروفن به سمت نامزدی که او را همراهی می‌کرد (شانس آورد در چشم آقای پزشکیان نخورد!) یعنی پرت کردن در چشم مردم! این دوستان عمری است به مردم درس اخلاق و شرف و انسانیت می‌دهند. پرستیژ روشنفکری و مدارا با مردم می‌گیرند، اما در میزگردی که آقای پزشکیان یکسره از مدارا با مردم و پرهیز از رفتار سخت و خشن، سخن می‌گوید، هیچ اثری از مدارا با دیگران نشان نمی‌دهند و به جای پاسخ گفتن به اتهامی که به ایشان زده می‌شود، برخورد خشن و سخت و نامهربانانه بروز می‌دهند! شاید اثر همراهی با کسانی مانند دکتر فاضلی عصبانی و نامهربان باشد که دیروز آقای پزشکیان وقتی در جمع کشاورزان اصفهانی که قرار بود ایشان و دکتر ظریف را ناجی زاینده‌رود بدانند، با تذکر یک کشاورز دیگر روبه‌رو شد، از کوره در رفت. آن کشاورز زبان‌بسته حرفش این بود که آب اصفهان را در دولت خاتمی و بعد روحانی به این حال و روز انداختند، اما آقای پزشکیان با حالتی طلبکارانه و نارضایتی محض به سوی او رفت که «برو به همین دولت رأی بده تا زاینده رود را برات نجات دهند»!

آقای پزشکیان شما قرار است رئیس‌جمهور همه مردم باشید حتی همین کشاورز منتقد شما. از آدم‌های عصبانی و ناراست اطراف خود که تا دیروز انتخابات را تحریم می‌کردند و حالا در عطش انتخابات آتش گرفته‌اند، فاصله بگیرید تا خلق‌و خوی آنان در شما اثر نکند.

به یاد دارم سال‌ها پیش در یک جمع محدود از استادان دانشگاه و فعالان سیاسی اصلاح‌طلب تحلیلی عجیب شنیدم؛ ایشان تحلیل می‌کردند که رهبری نظام نوعی مهندسی در انتخابات‌ها دارد و براساس آن، وقتی پیش‌بینی ایشان آن است که در امریکا یک رئیس‌جمهور جمهوریخواه بر سر کار می‌آید، با مهندسی در انتخابات ایران، زمینه به‌قدرت‌رسیدن یک نامزد اصلاح‌طلب یا میانه‌رو را که خارج از گفتمان انقلاب تبلیغ می‌کند، فراهم می‌کند تا از آنجایی که جمهوریخواهان همیشه بر ایران سخت می‌گیرند و شرایط داخلی سخت می‌شود، این وضعیت به تضعیف گفتمان غیرانقلابی یا اصلاح‌طلبی منجر شود. در مقابل، هنگامی که پیش‌بینی ایشان آن است که یک رئیس‌جمهور دموکرات بر سر کار می‌آید، از آنجا که دموکرات‌ها بر ایران آسان‌تر می‌گیرند، ایشان با مهندسی، زمینه به‌قدرت رسیدن یک رئیس‌جمهور اصولگرا یا انقلابی را فراهم می‌کنند تا با وضعیت اقتصادی بهتری که در ایران به دلیل مدارای امریکا پیش آمده است، گفتمان انقلاب تقویت شود! این حجم از تخیلات مریخی متأسفانه حتی در دانشگاه و بیرون از دانشگاه هست و حتی کسانی هستند که همه‌چیز را به مسائل فوق‌محرمانه پشت‌صحنه و نفوذ سازمان‌های جاسوسی بزرگ در انتخابات ایران ربط می‌دهند با این ادعا که «ما از آن بی‌خبریم»! این سخنان که در تاریخ اندیشه سابقه داشته و «ارجاع به جهل» طرفدارانی داشته است، در تمامی انتخابات‌ها به کار متخصصان پوپولیسم می‌آید زیرا سخن هرچه عجیب‌تر و غریب‌تر باشد، با حیرانی و سردرگمی که در میان عوام ایجاد می‌کند، کارآمدی پوپولیسم را بیشتر می‌کند؛ و حالا این نگرانی وجود دارد که دوباره همان تحلیلگران خیالات مریخی جدیدی کرده باشند!

توصیه‌ای به آقای جلیلی

آقای جلیلی ظاهراً برنامه‌محورترین نامزدهاست، اما همان‌گونه که این موضوع دستمایه برخی نقدها شده است، باید بدانند که مخاطب ایشان مردم هستند که چندان با این عبارات و توصیفات همدلی برقرار نمی‌کنند. باید توجه شود که تکیه فراوان روی برنامه‌هایی که ضمانت اجرای آن برای مردم و حتی کارشناسان روشن نیست، نمی‌تواند امری مثبت باشد.

بعضی از این برنامه‌ها ظاهراً در دولت سایه‌ای که ایشان از آن خبر می‌دهند، محک اجرایی خورده است، اما بعضی دیگر لازم است به شکل پایلوت (آزمایش در مقیاس کوچک‌تر) در یک استان یا وزارتخانه اجرا تا میزان اجرایی‌بودن آن مشخص شود. خود ایشان حتماً متوجه شده‌اند که در مواقعی کارشناسان از ایشان پاسخ صریح و روشن می‌خواهند، نه تبیین‌های راهبردی. مردم نیز ادامه همین کارشناسان هستند و معمولاً چنین حسی به یک نامزد و سخنانش دارند.

اگر قصد ما یک انتخابات پرشور و با مشارکت بالا باشد، باید این حس ارتباط با مردم در سخنان ما شعله‌ور شود. ممکن است ایشان یا مشاوران‌شان بگویند ما نیامده‌ایم که با وعده و قول‌وقرار و با حرف‌های دلخوشکنک زودگذر مردم را فریب بدهیم بلکه ما می‌خواهیم برنامه‌ریزی کنیم. اما این توجیه خوبی نیست. لازم نیست برای خوش‌کردن دل مردم و امیدوارکردن آنان به روزنه‌های گشایش در امور، وعده نشدنی داد. عرصه تبلیغ انتخابات با عرصه دانشگاه و سازمان برنامه متفاوت است. تکیه بیش‌ازحد بر «راهبردها» خودش یک خطای راهبردی است.

و یادآوری به آقای قالیباف

نامزد سوم آقای قالیباف است که خطای راهبردی ایشان استفاده بیش‌ازحد از انتساب «بی‌عرضگی» به دلایل حل‌نشدن مسائل کشور است. بی‌عرضگی واژه‌ای پرکاربرد در ادبیات ایشان است. اما باید دانست که بسیاری از مسائل کشور با یک دلیل یا عامل ساده به‌وجود نیامده‌اند که با یک راه‌حل ساده نیز حل شوند. اینجا با «چندعاملی» بودن مسائل و بالطبع چندعاملی‌شدن راه‌حل‌ها مواجهیم که کار را دشوارتر از پیش‌بینی‌های ما می‌کند. صحنه حکمرانی، با صحنه انتخابات، به‌هم‌پیوسته است. اگر ایشان رئیس‌جمهور شود و در ادامه برخی مشکلات باقی بماند یا عوامل اضافه‌تری مشکلات را حفظ کند یا تغییرات غیرقابل‌پیش‌بینی مانع از حل مشکلات شود، آن وقت آن واژه پرکاربرد به سراغ ایشان می‌آید و باید برای حل‌نشدن مشکلات به مردم توضیح دیگری بدهند.

از این‌رو بهترین رویکرد در تبیین دلایل باقی‌ماندن مزمن مشکلات، یکسره بی‌عرضه‌دانستن مدیران قبلی نیست، بلکه رویکردی واقع‌بینانه‌تر می‌طلبد. باید حتی اگر حل برخی مشکلات، به راه‌حل‌های میان‌مدت یا بلندمدت نیاز دارد، برای مردم روشن شود و نباید باکی داشت که این حقیقت را اکنون و در تبلیغات انتخاباتی با مردم در میان گذاشت. مردم از صراحت و حق‌گویی بیشتر خرسند می‌شوند تا از وعده حل تمامی مشکلات با قول صددرصد. قدرت پذیرش مردم درباره برخی مشکلات که بی‌نظمی‌های جهانی بر ما تحمیل می‌کند، بسیار زیاد و قابل‌تحسین است. اگر به مردم بگوییم که ساختارهای قدیمی را نمی‌توان یک‌شبه زیرورو کرد، این حقیقت به دل مردم می‌نشیند ولی متأسفانه مشاوران نامزدها اغلب به آنان توصیه می‌کنند که «ضعف نشان نده!»، چون مردم زود باور می‌کنند و وعده‌ها را نیز زود فراموش می‌کنند!
فی‌الجمله باید در تعمیق سخنی که با مردم می‌گوییم، بکوشیم. مردم ایران بسیار هوشیار و هوشمندانه‌تر از دهه‌های گذشته عمل می‌کنند.

در پایان سخنی با هر سه

سخنی زودهنگام با رئیس‌جمهور آینده می‌توان داشت که پیش‌نیازی در همین زمان و در تبلیغات این یک هفته دارد؛ مرحوم رئیسی هم تجربه شکست در انتخابات را داشت و هم تجربه پیروزی را. در زمان شکست، الگویی جدید خلق کرد. ملت ایران تجربه تلخی از رفتارهای نامزد شکست‌خورده ۸۴ و بدتر از آن نامزد شکست‌خورده ۸۸ داشتند. اما این ملت که یک سابقه ذهنی از نپذیرفتن شکست‌ها داشت، در ۹۶ وقتی واکنش مرحوم رئیسی را دید، یک الگوی جدید را مشاهده کرد. کشور آرامشی داشت که مثال‌زدنی بود و این باید الگوی شما باشد.

همچنان که در عرفان ما منشأ انحرافات آدمی را درونی و بی‌ارتباط با فراوانی لذت‌های بی‌پایان دنیوی می‌دانند، منشأ مشکلات مملکت را هم در داخل کشور و در داخل دولت خودتان و در داخل نفس خودتان بجویید. از گذشته فاصله بگیرید. این توصیه‌ای بود که در آغاز تشکیل دولت سیزدهم نیز چنین کردیم. نمی‌توانید وقتی بر صندلی قدرت نشستید، یکی‌یکی مشکلات به یادتان بیاید و دلایل رکودها را مشکلات فراوان گذشته بدانید. شما آمده‌اید که مشکلات را حل کنید، نه اینکه برای مردم روضه گذشته را بخوانید.

کد خبر 861231
منبع: جوان

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 131
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 457
  • IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    تحلیل خوبی بود
    • IR ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      دکتر قالیباف در سال ۱۳۸۷ برابر با سال ۲۰۰۸ میلادی از طرف سایت شهرداری‌های جهان به عنوان هشتمین شهردار برتر دنیا معرفی شدند . برای مشاهده لطفاً به ویکی‌پدیای دکتر قالیباف مراجعه کنین در قسمت شهرداری تهران این مطلب ذکر شده و آدرس سایت رو گذاشته با کلیک کردن میتوانید رتبه بندی رو ببینید.. 👌🥇❤️🇮🇷❤️
    • کامی IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      16 3
      آقای قالیباف زمانی که شهرداربود والانم که رئیس مجلس شد،افغانی هارو بیرون نکرد.بعد میگه اگه رای بیارم افغانی رو بخاطر ملتم بیرون میکنم
  • ناشناس IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    من به پزشکیان رای میدم چون ایشون عمق فاجعه را درک کرده وبا متخصصان مجرب قطعا مشورت میکنه وبلاخره راهی پیدا میکنه ولی ممکنه در گیر هم بشه چاره ای نیست
    • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      فقط مراقب میکروفن باشید
    • روشنگر IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      من به شما تبریک میگم که موقعیت خود وکشور خود را به عنوان موش ازمایشگاهی خوب درک کردید که هراز کاهی یه ادمی بیاد طی ۸ سال ازمونوخطا چیزهایی یاد بگیره وبره .این اقا درنهایت صداقت میگه من مهمترین امور کشور داری را بلد نیستم
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      17 5
      میکروفن رو بخورید اما اصراف نکنید 🤣🤣🤣
  • کاطم IR ۱۲:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    سلام فکرکنم کمی سیاست و حکومت درآمریکا را بخوانید بد نباشدآیا کارتربادام زمینی کار یا ریگان هنرپیشه سیاست یا اقتصاد در تخصصشان بودیا امثال برژنسکیاطرافشان بود؟ فکر میکنم اصولگراها از مشهوران قدرتمند پزشکیان مانند ظریف کمی ترسیدند
  • اسماعیل IR ۱۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    عادلانه نقد کردی شما یقین دارم اگر در زمان احمدی نژاد و انتخابات ۸۸ نطر میدادی خودت رو برای احمدی نژاد که قرار بود رجایی دیگر باشد میکشتی حالا چطور به نقدهای امثال شما ایمان بیاوریم
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    انتقاداتا نگاه کنین پزشکیان!! .. ی یک خط هم واسه قالیباف و جلیلی..
    • محمد IR ۱۶:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      خدایی حق گفتی ،اینها خیلی ...
    • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      11 10
      شما راحت را اشتباه اومدی باید میرفتی خبرآنلاین شعبه اصلاح طلب ها اونجاست میکروفن پرت کن ها اونجا جمع اند
    • رضا IR ۰۷:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      28 18
      شما هم طرفدار جلیلی هستید و اومدید پزشکیان رو بکوبید ، وگرنه همه چیز را همگان دانند ، ایشان از مشاوران استفاده میکنه، مگه جلیلی اقتصاد و صنعت و آموزش و ... میدونه،نه، منتها اونها طبل تو خالی هستند و پر مدعا
  • ناشناس IR ۱۳:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    واقعا حرفهایی درستی زدین
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    کاش می نوشتید که اگه خودتان جای دکتر فاضلی بودید چکار می کردید ؟ از دور نظر دادن کار بچه هاست .
  • محمدرضانصیری IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    حتی درنوشته های شما عدالت رعایت نشده .( وجانبداری کاملا واضحه)
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    اتفاقا اینکه ایشان در امور مختلف اطلاعات ندارند از صداقت ایشانه تمام سران دنیا مشاوران قوی دارند .چه کسی میتواند ادعا کنه همه چیز رو میدونه ...
    • حسین IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      یعنی مشاور فرهنگی قوی مثل فاضلی و سیاسی قوی مثل ظریف که میلیاردها حق ماموریت و صدها سکه بابت برجام گرفت فرق ترجمه تعلیق رو هم بلد نبود که این بلا و تحریم ها به سر کشور آورد دوتا کارشناساشو دیدیم منتظر کارشناس اقتصادی آقای پزشکیان هستیم
  • IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    یک رئیس جمهور بتنهایی خودش همه تخصص هارا دارد یا مگر راسای جمهور قبل در این زمینه ها این تخصص را داشتند بنده خدا پزشکیان از سر صداقت حرف می زنه اما سایرین جوری حرف می زنند که خودشان متخصص هستند اگر هر کسی سر جای خودش بود که مملکت این حال و روز را نداشت
  • IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    جناح اصول گرا بدانند پزشکیان رای میاره و بکمک متخصصین این کارها را انجام میده شما نگران نباشید
    • ماهی IR ۱۸:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      23 12
      لابد متخصصشم حسن و ظریفن
  • ناشناس IR ۱۴:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    خود صدا سیما در صف اول کسانی است که ظرفیت نقد ندارد وگرنه میکروفون ایشان را قطع نمی کرد تا از خود دفاع کنه
  • محمدرضا IR ۱۴:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    شما که فقط از دکتر پزشکیان انتقاد کردید. واقعا در نوشتن هم عدالت ندارید بعد فکر میکنی مردمی که به نان شبl محتاجان کردید به شماها اعتماد دارند.
    • ارش IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      10 6
      صدا و سیما که در اختیار ی عده ای هست چه انتظاری دارید به مزاجشان خوش نیامد
  • ناشناس 2 IR ۱۴:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    دقیقا معلوم هست که نویسنده از آقای دکتر پزشکیان خوششان نمی آید و خیلی خیلی جانب دارانه مطلب نوشتند ، از طرفی هم بهترین مدیر کسی است که تمامی تخصص ها را در زیر مجموعه خود جمع کرده و بصورت کلان مدیریت کند نه اینکه وارد ریز مطالب شده و خود را درگیر جزئیات کند ، اگر دقت کنید همه سران کشورهای قدرتمند تیم خوب دارند نه رئیس جمهور همه فن حریف
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    اگر جلیلی ریس جمهور شود ایران دویست سال از دنیا عقب می ماند با ریش و بستن یقه نمی شود کشور رو اداره کرد
  • IR ۱۴:۰۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    مطلبی خوبی بود اما درباره قالیباف کمی بی انصافی کردید. واقعیت این هست که تنها کسی که به همه وعده های خودش تاکنون عمل کرده آقای قالیباف بوده و اگر می گوید فلان مشکل را حل می کنم حتما و صددرصد حل می‌کند چون مدیریت بسیار توانمندی دارد.
    • مرتضی IR ۰۲:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      9 19
      دمت گرم درست گفتی آقای قالیباف واقعا در مدیریت و اجرا توانمند هستن و کار را به سرانجام میرسونه و واسه مردم ایران خیلی خوبه یا قالیباف یا جلیلی ادامه دهنده شهید رئیسی
    • ارشک IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
      0 2
      آزموده رادوباره آزمودن خطاست.۸ سال کشورروعقب انداختندبه خاطربرجام پیشرفتی که در کارنبودهیچ به این امید آقای روحانی تمام امورعمرانی کشوررو عقب انداخت گفت شایدفرجی بشه ودرآمدهای ارزی حاصل از برداشتن تحریمها کولاک کند.نه خنده های ظریف کاری از پیش برد نه قهقهه های روحانی.
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    ممنون از متن شما با این متن شما منی که مردد بودم قطعا به پزشکیان رای خواهم داد
  • ناشناس IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    انصافا این سه توصیه به این سه نفر به خیر و صلاح آنهاست
    • ملک IR ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
      10 5
      به رأی شما احترام میذارم ولی امیدوارم فردای محشر بتونید مسئولیت انتخاب از سر لجبازیتون را پاسخگو باشید، آخه اگه واقع گرایانه بیندیشید خواهید دانست حامیان دکتر پزشکیان همون افرادی اند که 8 سال توانمندی فرزندان غیور این مرز و بوم را نادیده گرفتند و امور کشور را معطل تصمیم شیطان کردند، کارخانه هار را تعطیل، مسکن مهر را مزخرف، و چاره ی همه ی مشکلات کشور را در خارج از مرزها جستند و چیزی دستگیرشان نشد. آبرو و عزت ایران و ایرانی را خدشه دار کردند، لطفاً و خواهشاً مجددأ بررسی و تصمیم گیری کنید. سپاس
  • محسن IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    یه طرفه بود
  • محسن IR ۱۴:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    ایکاش بجای دکتر پزشکیان از مجری‌های صداو سیما نقد می‌کردید، وقتی همگی دست به دست هم دادید و از دکتر و اطرافیانشان وحشت کردید و همگی در راستای یک خط فکری کور کورانه برعلیه ایشان سخن می‌گویید اینطور می‌شود، اتفاقا حرکت دکتر فاضلی در مقابل ظلمتان درست درست بود ،
  • ناشناس IR ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    چرا باید رای بدیم امثال ظریف که با خارجی ها می‌خنده اما به ایرانی ها که میرسه عصبانی میشه یکسری بی‌سوادان که قرار بود تحریم بردان اما خودشم تحریم کردن
    • عفت IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      8 3
      بی اخلاقی را در جامعه رواج دادن هنر نیست
  • علی IR ۱۴:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    سلام و درود خدا بر دکتر پزشکیان مردی صالح و شایسته
  • IR ۱۴:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    واقعا در حد مردم ایران نبود این استاد دانشگاه مگر انقدر بی ادب بی شعور باشه ابرو کشور مردم ببره
    • پزشکیان IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
      16 6
      کسی به خود شما هم تو برنامه زنده تهمت بیجا بزنه از ایشون هم بدتر رفتار میکنی مرد مومن ...
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    مسئولین باید با دلیل و مدرک خود رو تبرئه کنند .بنا نیست که هر کی ناراحت شد استکان بشقاب پرت کنه.فاضلی ناخواسته پزشکیان رو تخریب کرد‌. مسئولین کشوری باید سعی کنند ارام باشند.این کارای بچه گانه از یه مسئول بعیده.
    • حسین نصیری IR ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      از اصولگرها یاد گرفته
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    مگر آقای جلیلی و همفکران ایشان ادعا ندارند که سالهاست دولت سایه را رهبری می کنند بفرمایید چه گلی به سر این ملت زدید که بعد از سالها مردم فقیر و فقیر تر شدن و از اونطرف فضای مجازی و سیاسی و اقتصادی و و. و همه را بن بست کشانده آید ؟
  • IR ۱۴:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    پزشکیان صداقت داره و ادعا نمیکنه که خودم کار بلد هستم میگه به کمک متخصصین اما نامزدهایی که کارنامه حندین ساله تا کارآمدی بهمراه دارند چی. بنده به صداقت پزشکیان رای میدم
  • ۲۲ IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    اولا رییس جمهور 20تاتخصص ندارد ویک مدیر هستش ومدبر در است جمهوری ،،،،،,؛یک رییس جمهور پاک باتفکر کارشانجام دادن کارها بوسیله دیگران...وکارش مدیریت کردن می‌باشد و گذاشتن هر وزیر متخصص وباسواد راسازماندهی میکند ...و همراهان دیگر نامزدها که ایران رامال خود میدانند و دیگران رو اجنبی ...همراه ایشان فقط میخواست از خودش دفاع کند که ....گفتند شما لال شو....
  • ابراهیم IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    سلام خیلی قشنگ تلاش کردی اقای پزشکیان رو تخریب بکنی ، داداش یک کتاب در مورد پزشکیان مینوشتی ، احمدی نژاد ژنرال بوده و این میگه تخصصی ندارم ، یعنی شما میگی تمام روسای جمهور ایران و جهان اقتصاد دان ، تعمیرکار موتور سیکلت ، جوشکار و ارماتور بند هستن ؟ این ها هم خب تخصص هستش ، یا نمیفهمی یا نمیفهمی
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    فرض کنید پزشکیان هم تایید نشده بود خوب سوال آیا این مناظره ها چند در صد مردم ایران را به پای تلویزیون می کشاند. ؟ به حرأت شاید 10 در صد و شاید مشارکت به زیر 15 در صد می‌رسید ؟ زیرا مردم از این اوضاع نابسامان بشدت ناراضی هستند و جالب اینکه فرض کنید یک تند رو رای بیاره از اونطرف که ترامپ هم پیروز آمریکاست باید پیش بینی کرد اوضاع چی میشه در ایران دولت سایه آفتابی میشد و تحریم روی تحریم اضافه میشه و وضع انفجاری در انتظار ماست
  • ناشناس IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    شما علامه هستی که نظر میدی؟کاش اینقدر درک داشتی که کسی رو قضاوت نمیکردی....
    • IR ۱۵:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
      46 19
      خنده دارترین حرف این است که نباید دیگران را قضاوت کرد .پس بفرمایید چگونه نقاط قوت و ضعف افراد یا حق و ناحق بودن گفتار یا رفتار دیگران را تشخیص دهیم .دادگاه ها را هم تعطیل کنیم چون شاکی و متهم همه درست می گویند.
  • عبدالله IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    این همه نقد بر دکتر پزشکیان خود اعتراف به کارآمدی ایشان است چرا میکروفن را قطع کردن صدا و سیما بی طرف عمل نمیکند
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    88 75
    رای بی رای همه این نامزدها در ایجاد وضعیت افتضاح کشور نقش داشتند پس هیچکدوم صلاحیت ندارن رای بی رای
  • IR ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    اصلا بحث این حرفها نبود ، کل ملت ایران می‌دانند که خیلی ها نمی توانند و نمی خواهند آقای پزشکیان بالا بیاید ، اینها از الان زهر خود را می پاشند
  • IR ۱۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    نویسنده مقاله کاملا احساس خطر کرده و ضمن تلاش برای تحریک افکار عمومی بر علیه پزشکیان برای فریب مردم گوشه ای به دو کاندیدای مورد نظر خود میزند.ایشان مردم را نمیشناسد.اما غافل از اینکه این دست وپا زدنها دیگر فایده که ندارد،بلکه نتیجه عکس میدهد
  • کوروش IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    زنده وپاینده باد پزشکیان تنها✌️✌️✌️🌹🌹🌹❤️❤️❤️❤️
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    شما که داری نقد میکنی آیا رییس جمهورهای قبلی همه اقتصاددان ودرسیاست خارجی فیلسوف ودرفرهنگ عالم ومتخصص بودن؟؟ چرا حرف بی ربط مینویسی چرا همیشه بدون فکر ویکجانبه مطالب را نشرمیدین مگه یه آدم میتونه درهمه مسائل متخصص باشه؟ بنده خدا حرف حق ودرست زده میگه ازمتخصصین درزمینه های خودشون استفاده میکنم این مشکلش کجاست؟ ملت خودشون آگاه هستن که شما دارید طرفداری ازشخص یااشخاصی میکنید.. مرحوم رییسی سه سال بود این وضع تورم وگرانی.. وای بحالی که اگر8ساله میشد.. ازخدا بترسید
  • کاربر IR ۱۵:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    قالیباف لایق رئیس جمهور شدنه.
  • IR ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    97 82
    لطف می‌کردی فقط برای جلیلی می‌نوشتی، بقیه رو فاکتور می‌کردی، چون همه فهمیدن که کدام نامزد داری معرفی می‌کنی
  • سید IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    خدا به دادمون برسه مملکت نابود شده اقتصاد فلج شده درآمدی نیست فقر گریبان گیر خانوادها شده اعتیاد بیداد کرده و...
  • رسول IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    81 17
    حالا خداوکیلی کدومشون این دو تا را بلدند
  • محسنی IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    67 12
    سلام ازنوشتار نویسنده ونظریات نظردهندگان اینو فهمیدم هوشمندی ودرجامعه حاکم است
  • رجب IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    متاسفانه دکتر پزشکیان همان خاتمی اروپائی وهمان روحانی انگلیسی هست اینها دلسوز ایران نیستند اینها همان غربی ها هستند کدام اصلاح طلب دلسوز قشر ضعیف بوده تا اینها باشند لطفاَ به کسی رای دهید پر خاشگر نباشد وسلام
  • مصطفی IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    بنظرم جلیلی برنده میدان است
  • IR ۱۵:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    63 87
    حیف کار بلد ها رد صلاحیت شدن هیچ امیدی به اینا نیست چون همه شون در سیتم بودن هر چه بلد بودن خراب کردن وتورم وبیکاری ناامیدی در ملت ایجاد کردند اگر کار بلد بودن این روزگار سیاه ملت وجوانان پیر مجرد نبود اینا نمی تونن
  • یزدان IR ۱۵:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    با سلام. همین نظرات مردم در تایید دکتر پزشکیان کافی است و نشان از صداقت ایشان و تیزهوشی مخاطبان دارد.متن شما بسیار جانبدارانه بود و به قول دکتر ظریف جور دیگری سر مردم را شیره بمالید.
  • امیر بابک IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    نقد عادلانه 😆😆!!!!تا تونستی به پزشکیان خوب تاختی بعد نوبت دوستان ت که شد بجای نقد اومدی مشاوره دادی واقعا متاسفم برای شما . چرا وقتی در چشم میلیون ها بیننده به یک استاد دانشگاه که مشاور آقای پزشکیان بود اون همه تهمت زده شد بعد که خواست دفاع کنه میکروفون قطع میکنید بعد میگید رفتار ناشکیبا و نامهربانانه و عصبی . چرا اجازه دفاع نداد ن چرا او را به ورطه عصبیت کشیدن چون مجری و انصار و اعوان شون دوستان آقای جلیلی بودن
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    73 70
    پزشکیان اصلا از فاضلی حمایت نکرد چطور میشه بهش اعتماد کرد
  • روشنگر IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    47 81
    بازم خدا خیرش بده اقای پزشکیلن که اقرار به نانتوانی در بعضیامور را میکند اما کاش به زنهای برهنگی طلب که سال ۴۰۱ کشور را به خون واشوب کشیدن به اسم ازادی هم قولی در باره ازادی پوشش نمیداد چون این حرف کاملا مغایر با قوانین دین ما هست
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    کارشناس و نویسنده سعی در تخریب آقای پزشکیان و بالا بردن آقای جلیلی را دارد این در حالی است که آقای جلیلی و همفکران ایشان که اکثریت تعلیم دیده دانشگاه امام صادق هستند بانی بهم خوردن برجام و اقتصاد و نابودی هشتاد میلیون ایرانی هستند و البته منهای کاسبکاران تحریم و ثروت‌مندان باد آورده و طرفداران ایشان که از نابودی ملت به قدرت و ثروت رسیده اند؟؟؟؟؟
  • میثم IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    چند صفحه نقد از پزشکیان و یه خط نقد از جلیلی و قالیباف.... بعد راجع ب عدالت ب بقیه توصیه میکنی .... جالبه، پس لطفا در مورد عدالت حرف نزنین
  • مته IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    68 25
    همه تو این مملکت میدونن که بهبود وضعیت زندگی شون‌ با تعامل عادی با دنیا مرتبطه و این روی میز سیاست گذار نیست و رییس جمهور در این مورد هیچکار نمی تونه بکنه - امیدوارم با روی کار آمدن فردی مثل قالیباف ، چند قطبی های درونی‌ تشدید بشه
  • IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    20 50
    خوب و عالی،ممنون
  • هادی FI ۱۶:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    71 22
    از آقای قالیباف بپرسید ، نقش شخص شما در این چند دهه چه بوده ؟ شما که در همه رده ها نقش آفرین بودید ،چی شد که این شد .آیا خودتان عرضه مند بودید ؟
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    69 52
    بله حتما به پزشکیان رای دهید فقط بگید یادتون نره کلید از حسن آقا بگیره یوقت گم نشده باشه.
  • احمد IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    جالبه ۴ صفحه در مورد پزشکیان نقد کرده و دو خط در مورد اون دوتا خودی
  • یعقوب NL ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    خودت میگی تحمل انتقاد نداشت و باید از خودش دفاع می‌کرد مگه اجازه دادن که از خودش دفاع کنه .اقای اسفندیاری سوال کرد نوبت به دکتر فاضلی رسید دوباره داشت حرف می‌زد خداروشکر فیلمش هست و شما خاستی پزشکیان رو خراب کنی ولی اینو بدون مردم می‌فهمند.از نظرات مردم شریفمون پیداست بد نیست یه نگا بندازی
  • فرهاد IR ۱۶:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    90 14
    مقاله جالبی بود.ولی بنظر من کاندیداها ساده به مردم بگن آیا می‌توانند ارزش ریال ایران را به ریال عربستان وعمان نزدیک کنند یانه .گور پدر دلار..فقط با ریال دیگر کشورها مقایسه کنند
  • رحیم تبریزی IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    62 90
    آقای پزشکیان واقعا صادق است و البته بسیار ساده لوح. تیم روحانی به دست ایشان ایران رو دو دستی تقدیم غرب می کنند. تعقیب خط آشوب هم دور از انتظار نیست.
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    فقط اقای جلیلی این پزشکیان ارزش یه رای سفیدم نداره چه برسه به رئیس جمهوربودن خیلی اخلاقش وکردارش بده اگه قراره یه مملکتوبدن دست این افراد تندخوبهتر کشوربی رئیس جمهوربماند
  • هاشم IR ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    3 3
    خدا به دادمون‌برسه امیدوارم ایران دوباره جزو بهترین‌ها بشه و امیدوارم عمرم یه آن قد بدهد
  • FR ۱۸:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    8 0
    در مورد آقای فاضلی بسیار نا جوانمردانه برخورد شد. اجازه داده شد که کارشناس برنامه حرفی که جایش اینجا نبود بزند ولی از آنطرف با برخورد زشت میکروفن آقای فاضلی را قطع کردندتا نتواند جواب را بدهد.نیت را نمی دانم ولی عملکرد بسیار بد بود،ظاهرا ممکن است تعمدی در کار بوده باشد.الله و اعلم. انشاالله بز است
  • جمی IR ۱۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    10 0
    این همه نوشتی که فقط پزشکیان را بزنی. اول که سه صفحه عیب برای پزشکیان تراشیدی. م ردم دیگه این بازی با کلمات را از بر هستند
  • حسن IR ۱۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    3 6
    بسیار سنجیده صحبت کردید نکته سنجی شما قابل تقدیر هست درود بر شما
  • حسین IR ۱۸:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    2 5
    با سلام تحلیل اخر خیلی عالی بود شکست های گذشته مال گذشته بود و شما امدید حال واینده متحول کنید البته به سمت صحیح این جند وقت اولین جمله خوشایندی بود که من خواندم
  • IR ۱۹:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    4 0
    رئیس جمهوری باید انتخاب بشه که توانایی کنترل گرانی ها و تورم و قیمت ارز و داشته باشه و ارزش پول ملی و تقویت کنه.
  • IR ۲۰:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    3 4
    این آقای پزشکیان صادق وساده زیست من نمیدونم چطوری اینهمه رسانه رو خریده هر سایت و برنامه ای باز میکنی تبلیغ ایشونو نشون میده
  • وطن پرست IR ۲۲:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    4 6
    آقای شورای نگهبان رو چه حسابی به پزشکیان صلاحیت حضور در انتخابات دادی هنوز هیچی نشده چقاچذر حاشیه درست کردن
  • IR ۲۳:۱۵ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    1 1
    این دغل دوستان که می‌بینید مگسانن گرد شیرینی
  • مهدی US ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    2 0
    هرکسی که هستی تذکر میدید بهترین راه این است که رودررو ومناظره وارکه مردم هم بیننده باشند حرف بزنی نه اینکه ازوحی پیام بفرستید آره
  • محمد IR ۲۳:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۳۱
    2 0
    موضع گیری وتحقیرجناح ها سبب آبروریزی اسلام است.
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    2 0
    اگرپزشکیان ازوزراومشاوران کاربلداستفاده کند بهترین است والاپزشکیان هم ب دردنمیخورد
  • IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    2 4
    من طرفدار آقای پزشکیان هستم اما مطلب شما بسیار عالی و منطقی بود.
  • محمد IR ۰۱:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    4 8
    سلام موافق نقد هوشمند شمایم
  • علی نجفی IR ۰۲:۰۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    3 2
    چه دلایلی دارد آقای قالیباف زیاد از کلمه فقیر استفاده میکند
  • IR ۰۵:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 7
    مقاله ی خوبی بود
  • معلم IR ۰۷:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 6
    کاملا بجا و درست نقد کردید، امیدواریم نامزدها این موارد را مد نظر قرار دهند، البته به نظر بنده مغز جوان تر عملکرد بهتری دارد بین این نامزدها وین وسایل آنها
  • بنده خدا IR ۰۸:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    0 7
    جالب بود احسنت
  • محمد IR ۰۸:۳۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    5 2
    به نظر من کارشناس فرهنگی آقای پزشکیان هم یک بازی بود برای خراب کردن ایشان وازطرفی هم مسایل شخصی افراد ربطی به زمان مناظره ندارد .ووقتی که حرفی برای گفتن نداشته باشیم سعی می کنیم طرف مقابل رو خراب کنیم
  • ناهید IR ۰۸:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    8 1
    حالا چرا بیشترین انتقادات این متن رو پزشکیان بود
  • لیلی IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    2 4
    منم دوست داشتم به پزشکیان رأی بدم ولی از مشاورانش خوشم نمیاد!!
  • IR ۰۹:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    3 7
    آقای پزشکیان کل صحبتاشون فقط این بود که من ریس دانشگاه بودم من جاهای محروم رفتم بیل زدم زمان خاتمی بودم از جاهای محرومم فقط سیستان و بلوچستان و بلد بودن اسم ببرن واقعا متوجه نیستین این آقا داره از طرف غربیها حمایت میشه برید یکم تحقیق کنید...
  • DE ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    8 2
    خوب بنده خدا راستش رو گفته وعده الکی نامیده که فردا روز شرمنده نشه
  • ایران IR ۰۹:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    6 1
    همه چیزراهمگان دانند نه یک نفر. صداقت تخصص افراددانا وفهیم ودلسوز است.
  • سارا IR ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    7 2
    واقعا شما فکر میکنید رییس جمهور با تخصص خود کشور را اداره می کند. احمدی‌نژاد در چی تخصص داشت. روحانی در چی متخصص بود شهید رییسی در چه زمینه ای مهارت داشت. رییس‌جمهور باید دانا باشد. همین
  • احسان RO ۱۰:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    7 1
    مگه بقیه متخصص و سیاستمدارن!؟
  • IR ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    3 3
    عالی بود
  • قاسم IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    4 4
    آقای پزشکیان در انتخاب کارشناس همراهت دقت کن واقعٱ من بعنوان یک طرفدار شما از حرکات دکتر فاضلی خجالت کشیدم شایسته بود دکتر می نشست و از خود دفاع میکرد
  • IR ۱۶:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    5 1
    تا الان چیزی خاص و روش روشنی از برنامه ها شون از این کاندید ها دیده نشده است.
  • مهدی IR ۱۸:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 0
    چه کسانی می خواهند به مسائل کشور رسیدگی کنند در جامعه امروز ما احترام جایگاهی ندارد اینها مسئولیت دارن در کشور
  • ناشناس IR ۱۸:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    1 7
    رای دادن به پزشکیان در واقع پشت کردن به راه شهید رئیسی و روی آوردن به عمل کرد دولت روحانی که به قول رهبر بزرگترین آسیبهاا را به مملکت وارد کرد خدا به داد برسه.
  • ناشناس IR ۲۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۱
    6 3
    من به نامزدها توصیه میکنم که متن واقعی کتیبه کوروش و توصیه نامه حضرت علی به مالک اشتر رو حتما یک بار بدون ریا بخونن
  • عفاف IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 7
    پزشکیان مدام از نهج البلاغه دم میزنه ولی برای رای اوردن طبق اذعان خودش هر کسی رو تو ستادش راه میده و عکس تبلیغاتی میگیره به حضرت علی گفتن فعلا با معاویه صلح کن و کنار بیا تا قدرت پیدا کنی گفت کلا چون منی با معاویه کنار بیام و بخوام حتی برای یک روز معاویه رو تایید کنم (به این مضون) 11
  • حسن IR ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 6
    عالی بود
  • محمد IR ۰۶:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    2 6
    احسنت، منطقی و زیبا بود و به جا
  • سید IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    4 3
    تجربه ثابت کرده هر وقت صدا وسیما و بقیه دست اندرکاران جملگی از یه نفر بد میگن و سعی دارن اون شخص رو در جامعه تضعیف کنند 100 درصد آن شخص توان انجام هر کاری را دارد و بهترین گزینه هست.خیلیا از جمله بنده در انتخاب بهترین کسی که میتونه کشور رو از این فلاکت نجات بده مردد بودیم اما با خواندن این نقد و نوشته فهمیدیم که دکتر پزشکیان بهترین کسی است که میتواند کشور را سروسامان دهد پس همگی رای ما فقط دکتر پزشکیان.
  • امیر IR ۰۷:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    6 1
    کاملا مشخص بود بیطرف بودید و اصلا قصد تخریب پزشکیان عزیز را نداشتید
  • IR ۰۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    3 5
    نقدی منصفانه بود
  • علی IR ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    7 1
    سلام هرساله دلخوشیمون این بود یه گوسفند می‌خریدم تو یخچال این سه ساله اونم ازمون گرفتند دیگه اوضاع رو ببینید چقدر خرابه
  • حمید US ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    7 0
    توصیه به نویسنده مگه یک وزیرورزش بایدهمه فنون کشتی فوتبال بسکت تکواندو راباید بلد باشد تاوزیر ورزش شود پزشکیان مدیر خوبی است برای مردم کارمیکند با۷۰درصد اختلاف قبوله
  • هموطن IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    3 4
    من به دکتر جلیلی ایمان دارم ایشون اگه مطمئن نباشند کاری را می تونن انجام بدن هیچوقت وعده نمی دهند پس قطعا ایشان می توانند البته قطعا این کارها از دست اصلاح طلب ها بر نمی آید
  • محمد IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    2 6
    اصلیترین مولفه یک ریس جمهور اقتداروصلابت اوست بعدتخصص .وقتی یک مشاور میکروفن به سمت کاندید خودش پرت میکنه یعنی بی عرضگی پزشکیان میدونه.خدایش تصورکنید ایاامکان دارد مشاوران وهمراهان قالیباف وجلیلی این کاربکنند بنظرم همانجاپوستش میکنندند صلابت واقتدار بدورازتعصب فقط درجلیلی وقالیباف دیده میشود.پزشکیان بیسوادترین سیاستمداردر۴۵سال گذشته است
  • منصور IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    3 1
    سایت شما نیزمانندصداوسیما اصولگراهست
  • حمید IR ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    2 4
    اصلاح طلب حیا کن مملکتو رها کن
  • غلام حسین طالبی زاده IR ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 6
    سلام پزشکیان وظریف دارن کارهای موسوی وکرونیانجام میدند خواهش میکنم کارهای رییسی بیشتر از تلویزیون پخش کنید مردوم هشیار بشن روحش شاد مثلش نیست
  • غلام حسین طالبی زاده IR ۱۲:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    3 4
    سلام از صدا سیماه خواهش میکنم کارهای رییس جمهور عزیز بیشتر پخش کنید
  • حسین IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    3 1
    ای کاش کتاب مدنی دوره راهنمایی رو حداقل یادمان نمی رفت شرح وظیفه رئیس جمهور اجراست و نه برنامه دادن و نیاز نیست متخصص در رشته ای داشته باشد کافیست مدیریت مبتنی بر سیستم و کار تیمی برای اجرای برنامه های موجود کشور را نهادینه نماید
  • IR ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    6 1
    همشهری یک متن بالابلند در انتقاد از پزشکیان نوشته ولی برای جلیلی و قالیباف فقط چند سطر کوتاه،، خوبه والا
  • ناشناس IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    4 0
    تبارک الله جانا سخن از حال دل ما می گویی موید باشید .
  • علیرضا IR ۲۱:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    1 0
    باریکلا
  • محمد IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۲
    0 0
    ای خداامام زمان رابرسان
  • بهار IR ۰۵:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۳
    0 1
    بنظر من آقای قالیباف اطلاعات جامعی تو این چند دهه تونسته جمع آوری کنه و نسبتا خیلی هم تو شهرداری و مجلس موفق بوده و می‌تونه اداره یک کشور رو ب عهده بگیره نسبت ب این چند نفر دیگه ولی فکر نمیکنم رای بیاره در کل تجربه های زیادی داره و آدم با جبروتی هستند ایشون بالاخره تو این همه موفقیت اشتباهاتی رو هم هر آدمی داره ولی نیمه پر لیوان رو بایست نگاه کرد با احترام ب نظر همه مردم
  • هموطن، IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۵
    1 2
    بنظرم،بهترین گزینه که حتی‌المقدر مثل دکتراحمدی‌نژاد برای مردم و خدمتگذار ملت باشد. کسی نیست جز دکتر زاکانی. حداقل جرات وجسارت بیان وفاس کردن نام مفسدان اقتصادی کشور ورانت‌خواران را در صداوسیما دارد. ولی افسوس که قوه‌قضائیه علنی وروشن به این موضوع تابحال رسیدگی نکرده. مفسداقتصادی جرمش بالاتراز مخالفان عقیدتی به نظام وحکومت وملت ضربه میزند.مفسدان اقتصاد نشان بارز مفسدفی‌العرض هستند وباید اعدام بشوند.
  • سعید عابدی IR ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    0 2
    در این برهه از زمان مملکت ما فقط فرد عمل گرا لازم. داره‌.حرف های دهن پر کن رو که بقال سر کوچه هم میتونه بیاد بزنه.پرونده قالیباف از جهت عمل به وعده در شهرداری تهران و انجام پروژه ها نشان از عمل گرا بودن اوست.بالاترین افتتاح ایستگاه مترو،بوستان های بزرگ تهران و...مرد عمل میخوایم 💪👌