مجید نصیرپور همچنین گفت: جاده اصلی سراب که آذربایجان و شمال غرب را به شمال کشور و کشورهای شمال ایران وصل میکند روزانه قربانیان زیادی را در تصادفات میگیرد.
وی با بیان این که این جاده یکی از جادههای ترانزیتی شمالغرب کشور است، گفت: در صورت رسیدگی بیشتر به این جاده میتوان منافع زیادی را از این حیث عاید منطقه و کل استان کرد.
نصیرپور افزود: متاسفانه این راه در سطح بندی وزارت راه، درجه 3 محسوب میشود و به لحاظ امنیتی مسافران و ماشینهای ترانزیتی همیشه در خطر جدی هستند.وی ادامه داد: طول این مسیر 100 کیلومتر است که طی هماهنگی با وزارت راه قرار است 3 الی 4 سال آینده باند دوم این جاده احداث شود.
این نماینده مجلس ادامه داد: امیدواریم هرچه سریعتر باند دوم این راه به بهرهبرداری برسد تا ضمن تضمین امنیت مردم، در زمینه سرمایهگذاری نیز، شرایط را برای سرمایهگذاران فراهم کند.نصیرپور خاطرنشان ساخت: راهها بهعنوان یکی از زیرساختهای توسعه اقتصادی جوامع به شمار میآیند که تاکنون سراب از این موقعیت بیبهره بوده است.
نماینده سراب و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی با اشاره به زیانهای ناشی از فقدان این جاده ترانزیتی استاندارد، گفت: در صورتی که وزارت راه در جهت احداث باند دوم جاده سراب وارد عمل شود، سرمایهگذاران رغبت پیدا میکنند تا وارد استان شوند.از این حیث میتوان این جاده را جادهای مهم و حیاتی برای استان و شمالغرب کشور توصیف کرد.
وی موضوع اتصال راهآهن بستان آباد به سراب را یکی دیگر از مشکلات حوزه حمل و نقل سراب دانست و اذعان داشت: اتصال راهآهن بستانآباد به استان ما، کمک بزرگی به حمل و نقل برونشهری خواهد کرد و همچنین در اقتصاد ما نیز تاثیرگذار خواهد بود. لذا امیدواریم مسئولان در این عرصه نیز کار را با جدیت بیشتری دنبال کنند و اجازه دهند تا سراب ریههای تنفسی بازتری پیدا کند. در این صورت است که امیدواریها به توسعه منطقه بیش از همیشه خواهد بود.
این نماینده مجلس در پایان تاکید کرد: سراب در موقعیت ترانزیتی بسیار خوبی قرار دارد و ما باید در برنامهریزیهای خود به این مسئله مهم توجه داشته باشیم.
همشهری استانها