دوشنبه ۴ تیر ۱۴۰۳ - ۰۱:۳۷
۰ نفر

مشارکت در زندگی حتی در امور خیر! این پدیده جدید را خانم «مارلین انگلهورن» که یک شهروند ۳۱ساله اتریشی-آلمانی است، سر زبان‌ها انداخت. او از نوادگان فردریش انگلهورن، مؤسس یک شرکت بزرگ داروسازی است که مدتی پیش، میلیون‌ها یورو از مادربزرگش به ارث برد.

خیر

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: او تصمیم گرفت مبلغ ۲۵میلیون یورو از ثروتش را صرف امور خیر کند؛ اما اقدام عجیب او زمانی توجه‌ها را به‌خود جلب کرد که او برای این‌ امر خیر، تصمیم گرفت با گروهی از مردم عادی مشورت کند.

بیش‌تر بحوانید:

بچه‌ها را برای تغییرهای بزرگ آماده کنیم

دعوتنامه

خانم انگلهورن دعوتنامه‌ای آماده کرد و آن را به‌شکل تصادفی، به صندوق پست ۱۰هزار اتریشی فرستاد و از آنها دعوت کرد تا در نحوه توزیع ثروتش به نیازمندان، به او کمک کنند. او از میان کسانی که دعوتش را پذیرفتند، ۵۰نفر را به شکل تصادفی انتخاب کرد و همراه با آنها، گروهی به نام «شورای شریف برای توزیع اموال» تشکیل داد.

برگزاری کلاس

اما ماجرا به همین‌جا ختم نشد. این خانم خیر و خوش‌فکر، شرایط شرکت در دوره‌های فلسفه و اقتصاد را برای اعضای مشورتی گروهش فراهم کرد تا ۵۰عضو همراهش، بتوانند از آن کلاس‌ها یا سخنرانی‌ها، الهام بگیرند و سطح آگاهی خود را در این زمینه، افزایش دهند.این گروه ازماه مارس تا ژوئن امسال، به‌مدت شش هفته، آخر هفته‌ها دور هم جمع ‌شدند تا برای توزیع این مبلغ، بهترین تصمیم را بگیرند.

دریافت‌کنندگان

این گروه خیرخواه، در پایان، ۷۷گروه یا سازمان را انتخاب کردند تا آن ۲۵میلیون یورو، میانشان توزیع شود. به‌طور مثال، این گروه تصمیم گرفت ۳۰۰هزار یورو، به «خوابگاه خودگردان زنان اتریشی»، حدود ۱۰۰هزار یورو به بنیاد احیای طبیعت «کومون»، یک میلیون یورو به «انجمن حفاظت از طبیعت اتریش» و... و. پرداخت کند. در میان دریافت‌کنندگان این مبلغ، باشگاه‌های فوتبالی که بدون تبعیض، عضو می‌پذیرند یا سازمان‌هایی که مسکن ارزان می‌سازد هم به چشم می‌خورد.

مالیات بر ارث

از سال ۲۰۰۸میلادی، با تصمیم دولت اتریش، مالیات بر ارث برداشته شد و این کشور اروپایی، به یکی از معدود کشورهایی تبدیل شد که مالیاتی بر ارث وضع نمی‌کند. خانم انگلهورن سال‌هاست تلاش می‌کند تا دولت اتریش را از تصمیم خود منصرف کند و شاید ایده او برای انجام این کار خیر، تشویق دولت برای وضع مالیات، بر ثروت ثروتمندان است.

کد خبر 862003

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فرهنگ عمومی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha