نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در پاسخ به دانشجویان دانشگاه تهران گفت: داستان کرسنت خسارت‌های زیادی به کشور وارد کرد، اما در دوره‌ای که من مسئولیت داشتم اتفاق نیفتاد و افراد دیگری باید پاسخگو باشند.

پورمحمدی

به گزارش همشهری‌آنلاین،حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی از نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری روز دوشنبه -چهارم تیرماه- با حضور در دانشکده فنی دانشگاه تهران، با دانشجویان این دانشگاه ضمن دیدار و تشریح برنامه‌های خود، درباره دغدغه ها و انتظارهای دانشجویان با آنها به گفت وگو نشست.

انتقادات دانشجویان با دیدگاه‌های من هم‌جهت است

پورمحمدی در این نشست که در تالار شهید رجب بیگی دانشکده فنی دانشگاه تهران برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن عید سعید غدیر گفت: : عید غدیر عید کمال انسانیت، بلوغ انسان و تعالی جامعه انسانی است و جمهوری اسلامی نیز بر اساس همین تفکر و گفتمان شکل گرفته است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان‌ کرد: مشتاق نقد جدی و اعتراض هستم و آن را از برجستگی‌های یک جامعه خوب می دانم، ما از ظرفیت بسیار خوب نخبگی و پژوهشی و علمی برخورداریم، اما نتوانستیم آنچه که آموزش دیدیم را وارد عرصه زندگی کنیم.

حضور و مشارکت برگ برنده نظام است

پورمحمدی مهمترین قوت انقلاب اسلامی، برگ برنده نظام را حضور و مشارکت مردم دانست، و گفت: با وجود قدرت نظامی، علمی، سیاسی، رسانه‌ای، تبلیغاتی، موقعیت منطقه‌ای و بین‌المللی، اما قدرت بازدارندگی آنها به اندازه حضور مردم نیست و مشارکت در انتخابات همین معنی را می‌دهد.

در ادامه نمایندگان جامعه اسلامی دانشجویان، دبیر جنبش عدالت‌خواه و بسیج دانشجویی به بیان دیدگاه‌ها و مطالبات خود، همچنین ارزیابی سخنان پورمحمدی در جریان مناظره‌ها پرداختند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جریان بیان دیدگاه‌ها، پورمحمدی خطاب به دانشجویان گفت: در دهه نخست انقلاب، در جمع‌های هزاران نفری زندانیان سیاسی ضد انقلاب، منافقین حضور می‌یافتم که اغلب با فحش‌های رکیک زندانیان همراه بود، اما انتقاداتی که اینجا می‌شنوم با دیدگاه‌ها و اهداف من هم جهت و همراه است. به همین دلیل قلبا خوشحال هستم.

SFO و داستان کرسنت به من ربطی ندارد/ من باید پاسخگو باشم؟

پورمحمدی در پاسخ به دانشجویان دانشگاه تهران گفت: داستان کرسنت خسارت‌های زیادی به کشور وارد کرد، اما در دوره‌ای که من مسئولیت داشتم اتفاق نیفتاد و افراد دیگری باید پاسخگو باشند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: قرارداد کرسنت در سال ۱۳۸۱منعقد شد و از همان ابتدا مساله داشت. قرارداد در دولت احمدی نژاد پیگیری شد و شخص رئیس جمهور دوبار اقدام کرد.

وی افزود: من سال ۱۳۸۸ به سازمان بازرسی رفتم، در حالی که پیش از آن پرونده به دیوان عدالت و دادگستری ارجاع داده شده بود.آن وقت من باید پاسخگوی این قرارداد باشم؟

پورمحمدی بیان کرد: قبل از اینکه من به سازمان بازرسی بروم اطلاعات پرونده را آماده کرده بودند، در دوره حضور من برخی اطلاعات تکمیلی آن را گرفتم. بنابراین من هیچ نقشی در این پرونده نداشتم.

وی اظهار داشت: آن نامزد محترمی که شب مناظره پاسخگویی مرا در قبال کرسنت خواستار شد، از پرونده دیگری هم نام برد که اصلاً نمی‌دانست چیست؛ اما افتخار می‌کنم که وظیفه خود را بدون دوستی، قرابت و آشنایی انجام داده و گزارش‌های خود را فرستادم. اسناد این گزارشات موجود بوده قابل انتشار است و حتی می‌توانیم در صورت لزوم سند آن را رو کنم.

نباید تفکر نظامی و امنیتی بر کشور حاکم شود

پورمحمدی در ادامه گفت: آنچه در ذهن برخی دوستان در این جلسه وجود دارد، ذهنیت القایی است و از جای دیگر آب می‌خورد؛ آیا کسی که وظیفه امنیتی بر عهده گرفته خائن به مردم است؟ برخی طوری صحبت می‌کنند انگار کسی که در راستای منافع کشور جنگیده یا پست امنیتی داشته، همچون یک دستمال کثیف باید دور انداخته شود. اینها حرف‌هایی است که کمونیست‌ها و منافقین هم می‌زنند، اما من به اصالت، صفا و صمیمیت شما دانشجویان اعتقاد دارم.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: نباید تفکر نظامی و امنیتی بر کشور حاکم شود. چرا شعار می‌دهیم و تعارف می‌کنیم؟ صریح‌تر و جدی‌تر از این حرف‌ها هستم. برای من انقلاب، امام (ره)، رهبری و مردم مهم است، نه ریاست جمهوری و طمعی به این پست ندارم. در گذشته جدی‌تر می‌توانستم وارد این عرصه شوم.

امنیت و آسایش مردم را می‌خواهم نه شهرت و پست

پورمحمدی ادامه داد: در دولت احمدی نژاد که به وی احترام می‌گذارم، حتی با اصرار و فشار پست قبول نکردم، در نهایت با نظر رهبری پذیرفتم و در آخر نیز با حفظ احترام من را کنار گذاشتند، اگر قرار است بصیرت اندازه‌گیری شود، در کشور زمانی خواهم گفت چه گفته‌ایم و چه نوشته‌ایم و به وقت آن منتشر خواهم کرد. اما من امنیت و آسایش مردم را می‌خواهم نه شهرت و پست.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: آقای روحانی چند بار از من برای حضور در دولت دعوت کرد، اما گفتم گرایشات و نوع نگاه شما با من متفاوت است و حتی در آن زمان می‌خواستم نامزد ریاست جمهوری شوم.

وی تصریح کرد: اگر منتخب مردم شدم، افتخار می‌کنم اما به دنبال پست و مقام نیستم، تاکنون باید صدها بار شهید می‌شدم و حتی هر روز آن را انتظار می‌کشم.

عینک امنیتی زدن خطرناک است

پورمحمدی تصریح کرد: تا امروز تنها کسی که در برابر ضد انقلاب محکم و استوار ایستاده من هستم و بقیه به دنبال صحبت، مسامحه و غیره بودند، اگر کسی نظامی است آن را نقص ندانیم، من حتی رئیس جمهور و وزیر نظامی را می‌پسندم، به شرطی که تفکر نظامی را حاکم نکند، اما تجربه نظامی تجربه بزرگی است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: اینکه کسی امنیتی است و در این عرصه ورود کرده بسیار مثبت است و این مساله در دنیا مسبوق به سابقه است، اما اگر کسی بخواهد عینک امنیتی بزند خطرناک است.

وی اضافه کرد: من در ۸ تا ۹ سال نخست خدمت قاضی بودم و اینکه با ضد انقلاب مبارزه می‌کردم، مگر اشکالی دارد؟ از شما دانشجویان خواهش می‌کنم ادبیاتتان دقیق باشد، چون دشمن سوء استفاده می‌کند.

به من انگ زدند که می‌خواهد انقلاب رنگی راه بیندازد | باید گارد آمریکا را بشکنیم | SFO و کرسنت به من ربطی ندارد | سوپرمن نیستم، اما از بقیه بهترم

به من انگ زدند که می‌خواهد انقلاب رنگی راه بیندازد

پورمحمدی در پاسخ به تذکری که از دانشجویان که آقای پورمحمدی از کلی‌گویی پرهیز کنید و به سوالات پاسخ دهید،آن را وارد دانست و افزود: دوست ندارم نقدهایی که از آن طرف مرزهای کشور می‌شنوم را اینجا نیز بشنوم. من ۱۳ سال در وزارت اطلاعات بودم که ۱۰ سال آن مدیر اطلاعات خارجی یعنی مربوط به دیپلماسی پنهان بود که آن هم شغلی اطلاعاتی و نه امنیتی است.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: پس از آن به وزارت کشور رفتم که اجتماعی‌ترین، سیاسی‌ترین و مدنی‌ترین دوران وزارت کشور در زمان من بود و حتی به من انگ زدند که می‌خواهم انقلاب رنگی راه بیناندازم.

برجام ناقص است اما با قدرت به برجام باز می‌گردم

پورمحمدی اظهار داشت: اینکه می‌گویید در عرصه‌های داخلی و خارجی چه می‌خواهید بکنید، آیا شما اجازه می‌دهید آمریکا همچنان گلوی ما را بفشارد؟ من می‌گویم با آمریکا مقابله می‌کنم و چرا برخی می‌خواهند جلوی احقاق حق ملت را بگیرند؟

وی تاکید کرد: با صدای بلند می‌گویم انقلابی کسی است که توان مقابله با غرب و آمریکا، قدرت مذاکره و تجربه این کار را داشته باشد. من با بزرگترین روسای امنیتی جهان مذاکره کردم و جاهایی آنها را تسلیم کردم و حتی آنها کوتاه آمدند، زیرا قدرت و توان عملیاتی ما را دیدند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما لایه‌های پنهان جمهوری اسلامی را نمی‌بینید، امروز جمهوری اسلامی در جهان قدرتمند است، چون لایه‌های قدرت پنهان دارد.

وی تصریح کرد: برجام و مذاکرات آن را ناقص می‌دانم، اما با قدرت به برجام برمی‌گردم و حق مردم ایران را می‌گیرم، آقای ظریف دیپلمات خوبی بود، اما مربی خوبی نیست، توفیقات آقای ظریف در جایی بود که رهبری به خوبی وی را هدایت کرد.

اقتصاد بسته و دولتی اقتصاد ایران را زمین زده است

پورمحمدی خاطرنشان کرد: سیاست‌های بسته و رانتی در همه دولت‌ها به طور پیوسته وجود داشته است، اقتصاد بسته، دولتی، شبه دولتی، هدایت شده، رفیق، باند، ارگان و نهاد که درست شده، اقتصاد ایران را زمین زده است.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: باید اقتصاد را مردمی و مقاومتی کرد، با ارگان‌ها و با اقتصاد دولتی که همچون اختاپوس به جان منابع کشور افتاده چیزی درست نمی‌شود، چرا وقتی دولت تنها ۲۰ درصد در جایی سهم دارد مدیریت را بر عهده می‌گیرد؟ امروز بخش بزرگی از سرمایه شستا در اختیار دولت است، در حالی که سرمایه آن برای بازنشستگان است، چرا به این وضع ادامه می‌دهیم؟ اینها که مشکلات جهانی و بیرونی نیست.

پورمحمدی به طرح این پرسش پرداخت که مگر آقای رئیسی در همه کارهایش موفق بوده است؟ و گفت: هیچ دولتی موفق نبوده، حتی امام در برخی موارد فرمود ما اشتباه کردیم نباید فلان کار را انجام می‌دادیم،

وی افزود: شهید رئیسی نماد یک اخلاق حاکمیتی خوب بود، باید این مسیر را ادامه دهیم، اما به این معنا نیست که همه تدابیر وی قوی و درست بوده است، شاید اگر اکنون آقای رئیسی بود راه خودش را نیز ادامه نمی‌داد! باید بررسی و دقت کنیم و مصالح کشور را در نظر بگیریم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری در ادامه اظهار داشت: مافیا فقط وی‌پی‌ان نیست، مافیای فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی داریم. هرچند خودم هم در فیلترینگ نقش داشتم، اما به فعالیت‌های دولت‌های یازدهم، دوازدهم و سیزدهم در عرصه مجازی معترضم و معتقدم از ظرفیت‌های موجود استفاده نکردیم.

سوپرمن نیستم، اما از بقیه بهترم

پورمحمدی گفت: تا پیش از تایید از سوی شورای نگهبان، حتی یک پیام رسان در فضای مجازی نداشتم و فقط با پیام رسان‌های داخلی کار می‌کنم، چه رئیس جمهور بشوم یا نشوم، حضور گفتمانی خود را در کشور ادامه می‌دهم.

وی افزود: قهرمان و سوپرمن نیستم اما فکر می کنم از همه دوستانی که در این عرصه ورود کرده‌اند، بهترم و توانایی، اِشراف، آگاهی، اعتقاد و باور و همچنین فهمم از گفتمان انقلاب بیشتر است؛ گفتمان امام، اسلام، انقلاب و رهبری را گفتمان صداقت و علم می‌دانم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به بیان عده‌ای که وی را خاکستری توصیف کردند، گفت: نباید جامعه و کشور را سیاه و سفید ببینیم افراط و تفریط نباید داشته باشیم. آرمان من ۱۰۰ است، اما واقعیت ۳۰ است و باید ۳۵ شود. باید دل مردم را به نظام، اسلام و انقلاب گرم کنیم و این خواسته من است.

پورمحمدی در پاسخ به پرسش یکی از دانشجویان در خصوص نرخ ارز اظهار داشت: عرض چند نرخی وحشتناک است و به شدت موجب فساد و رانت شده است؛ آیا امروز مردم با عرض نیمایی زندگی می‌کنند؟ خیر، با نرخ ارز آزاد. و این فاصله حداقل ۲۰ هزار تومانی بین نرخ ارز نیمایی و آزاد موجب فاصله طبقاتی شده است.

باید گارد آمریکا را بشکنیم/ تحریم ها را بشکنیم

پورمحمدی تاکید کرد: مشکل عمده ارزی کشور میزان ارز تزریقی به بازار است، نباید دولت و بانک مرکزی را محکوم کنیم. مشکل عمده این است که ارز کم است که آن هم در تجارت شکل می‌گیرد؛ آمریکایی‌ها روی اینجا دست گذاشتند و باید گارد آنان را بشکنیم، باید دوباره عملیات سیاسی‌مان را گسترش دهیم و تحریم‌ها را بشکنیم و اگر نتوانستیم، حداقل تحریم‌ها را کم کنیم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: همان برجام که رهبری نیز پذیرفته‌اند چند نقطه مثبت دارد، اما ترامپ که بر سر کار آمد همه مناسبات جهانی را با فشار صهیونیست‌ها به هم زد و از برجام خارج شد.

وی افزود: برجام مطلوب ما نیست، اما به قول قدیمی‌ها «یک مو از خرس کندن هم غنیمت است»؛ این را عقل به ما می‌گوید و تدابیر جزئی و اجرایی گسترده می‌خواهد؛ برای اداره امور کشور حتما به دنبال افراد شایسته خواهم بود و نیازمند نسل انقلابی، ارزشی، توانمند و سالم هستیم.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه حتماً به کیفیت تولیدات فکر می‌کنیم، گفت: معتقدم اکنون قدرت کمیت کشور بالا رفته و حالا وقت آن است که به کیفیت فکر کنیم.به دلایل مالی و پولی باید هوشمندانه عمل کنیم و کاری کنیم که به تولید داخل لطمه وارد نشود.
این نامزد ریاست جمهوری اظهار داشت: نیازمند ورود به بازارهای جهانی هستیم که البته کاری دشوار است، ما معتقدیم اقتصاد ایران در دل ایران بزرگ نمی‌شود.

وی پی ان تبعات امنیتی بالا دارد

پورمحمدی در پاسخ به اینکه پس از به قدرت رسیدن کدام شبکه‌های اجتماعی را رفع فیلتر می‌کنید، گفت: آزاد کردن شبکه‌های اجتماعی فقط به من نیست، اما فیلتر بی‌خاصیت را آزاد می‌کنم تا عده‌ای مافیا نشوند، عارضه ضد امنیتی وی پی ان خطرناک‌تر است؛ رشد قابل قبولی در فیبر نوری و شبکه اینترنت ملی داشتیم و باید این راه را به سرعت ادامه دهیم.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: امروز پیام رسان‌های داخلی ما به قابلیت رسیده، همچنین شرکت‌های استارتاپی، دیجیتال، هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات رشد خوبی داشته‌اند، با این حال یک جاهایی هست که همه دنیا دقت و مراقبت دارد و داستان تیک تاک را همه شنیده‌ایم.

پورمحمدی ادامه داد: در اروپا، آمریکا و انگلستان بسیاری کانال‌ها بسته شده است و اگر مسائل نظامی، تجزیه طلبی، امنیتی و غیره مطرح شود کانال‌ها را می‌بندند.بر این اساس پیام رسان‌ها را باز می‌کنیم، اما با هوش مصنوعی و غیره کنترل می‌کنیم؛ با این حال ممکن است کمی هم از دست ما در برود، اما در وی پی ان همه آن از دستمان در رفته است.

برخورد با مافیا بسیار سخت شده است

پورمحمدی در پاسخ به اینکه در صورت نشستن بر کرسی ریاست جمهوری قول می‌دهید با مافیا برخورد کنید، گفت: این سوال سختی است و بسیار مشکل است، خیلی‌ها به امکانات، پول و قدرت رسیده‌اند و شبکه‌های اطلاعاتی و رسانه‌ای قدرتمند دارند، معتقدم به یک معجزه نیاز داریم و آن اعتماد و همراهی مردم است.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: امروز ضریب امنیتی کشورمان به همت دستگاه اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی بسیار بالا است، با این حال اشکالاتی در سال‌های ۸۸، ۹۶، ۹۸ و ۱۴۰۱ پیش آمد که آنها را ضعف نظارتی صحنه می‌دانم، اینکه مدیری مدیریت بلد نیست، نباید نظام و دستگاه امنیتی زیر سوال برود.

وی با اشاره به پیشنهاد خود برای راه‌اندازی شورای امنیت شرق کشور در گذشته، افزود: در این راستا گفتم شورای توسعه غرب کشور و شورای توسعه شرق کشور را راه بیاندازید که برای برخی تعجب برانگیز بود، اما گفتم امنیت از راه توسعه راحت‌تر درست می‌شود.

اقتصاد مرزنشینان تامین شود، خودشان امنیت را برقرار می‌کنند

پورمحمدی تاکید کرد: اگر اقتصاد مرزنشینان را تامین کنیم، خود آنان امنیت را برقرار می‌کنند، دلواپسی چیز خوبی است و مهم است همه نگران کشور و دلواپس آن باشند، اما فراموش نکنیم ظرفیت و توانمان نیز بسیار بالا است.

نامزد چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری، دلیل گفته‌های خود را مردم توانمند، صبور و مقاوم، رهبری و ظرفیت‌های مدیریتی خوب کشور عنوان کرد و افزود: باید این ظرفیت‌ها را شناخت و کسی پیدا شود که قدرت هماهنگ کردن و بسیج نیروها را داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه از خودستایی شرم دارم و از ریاست طلبی به خدا پناه می‌برم، گفت: در این مجموعه‌ای از نامزدها که اکنون قرار داریم کسی را نمی‌شناسم که کشور را از این شرایط و زمانه عبور دهد.

پورمحمدی در پایان تاکید کرد: حتماً در انتخابات شرکت کنید و همه را به این حضور دعوت کنید و از کم‌حضوری خوشحال نباشید که اشتباه است، زیرا پیروزی ما در مشارکت بالا است.

کد خبر 862271
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    0 4
    آقای قالیباف از همه کاندیدها قوی تر وباتجربه ترومتخصص در امر مهم ریاست جمهوری است‌ ودر هرپستی که بوده موفق وکارامد بوده و قالیباف یک نیروی اجرایی پرکار و باسواد و متخصص وباهوش است که در قوه قانون گذاری وشهرداری ونظامی تجربه داردو از همه جا کوله باری از تجربه دارد واصلا پزشکیان در حد واندازه قالیباف نیست ، وکسی که در قوه مقننه تجربه قانون گذاری داشته باشد برای اجرای قوانین مجلس در قالب ریاست جمهوری قطعا موفق خواهد بود و در امر اجرا موفق خواهد بود ، هر آدم عاقل که یک جو سیاست داشته باشد دکتر قالیباف را انتخاب می کند. پزشکیان افسرده و بی تجربه است و ضعیف ترین کاندید ریاست جمهوری است واصلا نمی توان روی او حساب بازکرد، پزشکانی که متخصص تشخیص افسرده گی هستند از دور آثار افسرده گی را در چهره وصورت ورفتارهای پزشکیان سریعا تشخیص می دهند ، پزشکیان افسرده و یخ زده در تابستان گرم هم کاپشن می پوشد و دستش مثل افسرده ها مرتب چسبیده به پیشانی اش است و این از علائم افسرده گی روحی وجسمی ست ، این را روان پزشکان باتجربه به خوبی وسریعا متوجه می شوند گویا اصلاح طلبان دست به خودکشی سیاسی زدند
  • Borzoo NO ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۴
    2 0
    این میخواد رئیس جمهور بشه ؟؟؟؟ از اقتصاد از دولت داری و وضعیت مردم خبر داره ؟؟؟