پیش‌بینی هواشناسی نشان می‌دهد که امروز سه‌شنبه (۵ تیر) رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد شدید در استان‌های شمال غرب کشور، سواحل دریای خزر و ارتفاعات و دامنه‌های البرز رخ می‌دهد. بارش‌ها تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

باد و باران در تهران ادامه دارد

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: «شدت بارش‌ها همراه با صدور هشدار نارنجی امروز سه‌شنبه (۵ تیر) در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، دامنه و ارتفاعات استان‌های سمنان، تهران، البرز، قزوین و زنجان و فردا چهارشنبه (۶ تیر) در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، گیلان، مازندران، زنجان، گلستان، سمنان، خراسان شمالی و دامنه و ارتفاعات استان‌های تهران، البرز و قزوین است.»
مخاطرات هشدار نارنجی هواشناسی شامل جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، کاهش دید، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ به‌ویژه در جادهای کوهستانی و گردنه‌ها و رخداد تگرگ است.
فریبا گودرزی افزود: «بارش‌ها تقریباً در این مناطق تا آخر هفته ادامه دارد. کاهش نسبی دما روز چهارشنبه (۶ تیر) در سواحل دریای خزر رخ می‌دهد.»
گودرزی ادامه داد: «طی۵ روز آینده در نوار شرقی کشور به ویژه منطقه زابل و همچنین در مناطقی از مرکز و جنوب کشور وزش‌ باد شدید و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.»
تا روز پنجشنبه (۷ تیر) دریای عمان، چهارشنبه (۶ تیر) و پنجشنبه (۷تیر) دریای خزر مواج و متلاطم است.
رگبار و رعد و برق به همراه وزش باد و خیزش گرد و خاک داره برای ساعات عصرگاهی در پایتخت پیش‌بینی می‌شود. نوسانات دمایی تهران بین ۲۶ و ۳۵ درجه سانتی‌گراد است.
خنک‌ترین منطقه در کشور شهرستانک در استان البرز با دمای ۸ درجه سانتی‌گراد و گرم‌ترین مهران در استان ایلام و اهواز در استان خوزستان با دمای ۵۱ درجه سانتی‌گراد گزارش شده‌است.

بیشتر بخوانید:
هوای نوار شمالی گرم‌تر نمی‌شود | آخر هفته دریای خزر متلاطم است
روند گرما کاهشی شد | گرمترین شهر ایران کجاست؟

کد خبر 862293

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha