یکشنبه ۴ مرداد ۱۳۸۸ - ۰۴:۵۳
۰ نفر

گروه‌ ورزشی: سرمربی جدید کروات پرسپولیس پس از جلسه با اعضای کمیته فنی این تیم و انتخاب دستیار اولش ایووکویچ از کرواسی در کنفرانس مطبوعاتی پاسخگوی سئوالات رسانه‌ها شد.

همچنین عصر روز گذشته بر تمرین پرسپولیس در زمین موسسه خیریه عمل نظارت کرد.

کرانیکار: می‌خواهم تیمی بسازم که هواداران لذت ببرند

زلاتکو کرانیکار در نشست خبری دیروز گفت:  خوشحال هستم که به من اطمینان شده است. هیات‌مدیره، اعضای باشگاه، کمیته فنی و انصاری فرد برای ماندن در پرسپولیس به من اطمینان دادند. قول می‌دهم تجربه لازم را برای گرفتن نتایج مثبت در اختیار پرسپولیس بگذارم. وظیفه سنگینی دارم و باید برای روزهای سخت با کمک دیگران به موفقیت برسم.

 دستیار بزرگی به ایران می‌آورم

می‌خواهم کارم را شروع کنم. تمام دستیاران حال حاضر در کنارم هستند چون آنها برای پرسپولیس زحمت کشیده‌اند اما یک دستیار خوب را به ایران می‌آورم که بسیاری از سال‌های خود را در کنار من بوده و در فوتبال دنیا شناخته شده است. این دستیار برای کمک به سایرین به ایران می‌آید. او دروازه‌بان سابق تیم ملی یوگسلاوی بوده است و دستیار من در تیم ملی کرواسی است. تومیسلاو ایووکویچ قطعا می‌تواند به ما کمک کند.

انتظارات هواداران بالاست

برای آمدن به ایران با همکاران زیادی مشورت کردم. آنها دو مورد ضروری را به من تاکید کردند، یکی اینکه هواداران پرسپولیس فقط برد می‌خواهند و دیگر اینکه انتظارات از من بالا است و باید مردم را همیشه راضی نگه دارم. به همین دلیل برنامه‌هایی دارم که هوادارانی که وارد ورزشگاه می‌شوند از فوتبال پرسپولیس لذت ببرند و سعی می‌کنم برای رسیدن به این اهداف در کارهای تیمی بهترین عملکرد را داشته باشیم. در این راه نیز نیاز به کمک هواداران، مسئولان باشگاه و بازیکنان دارم.

پول در کنار آبرو

امروزه در دنیای فوتبال بحث تجارت مطرح می‌شود و در اصل، فوتبال به یک تجارت تبدیل شده است اما آنچه برای من مهمتر است، آبرویم است. من به ایران نیامده‌ام تا اعتبارم را از دست بدهم. در اینجا پول می‌گیرم و در کنار پول، تیم را به خوبی هدایت خواهم کرد و اعتبار خود را برای پول از دست نخواهم داد. امیدوارم پرسپولیس را با کمک هواداران و مسئولان به جایگاهی که مورد علاقه طرفداران و شان این باشگاه است، برسانم. هواداران و تیم باید در یک جبهه باشند و مقابل یکدیگر صف‌آرایی نکنند.

ستاره‌های بزرگ پرسپولیس دوستان من هستند

من سابقه مربیگری در تیم‌های بزرگ و تیم‌هایی که ستاره‌های بزرگ دارند را دارم و می‌دانم پرسپولیس نیز از این موضوع مستثنی نیست و دارای ستاره‌های فراوانی است. در تیم‌هایی که بوده‌ام همیشه ارتباط صمیمانه‌ای را در تیم حاکم کرده‌ام و همان روش را در ایران  نیز ادامه خواهم دادم. من در مقابل هیچ فردی صف‌آرایی نخواهم کرد و دوستانه با ستاره‌های تیم کار خواهیم کرد.

تصمیم نهایی را من می‌گیرم

روز اولی که با باشگاه پرسپولیس مذاکره را شروع کردم اولین درخواستی که داشتم این بود که اختیارات و تصمیمات ‌نهایی بر عهده من است البته خواهان کمک هیات‌مدیره و مسئولان باشگاه هستم اما تصمیم نهایی را من اتخاذ خواهم کرد.

از اتوبوس جا نماندم

در همه جای دنیا این قضیه مطرح است که روزنامه‌نگارها به مسائل حاشیه‌ای می‌پردازند و ایران هم همین‌گونه است من هیچ گاه از اتوبوس جا نمانده‌ام و این مسائلی که مطبوعات مطرح می‌کنند را تکذیب می‌کنم و تاکنون چنین اتفاقی برای من رخ نداده است. می‌گویند من به خاطر جا ماندن از اتوبوس اخراج شده‌ام و این موضوع را بهانه‌ای قرار می‌دهند، تا مرا مربی حاشیه داری جلوه دهند. چنین شایعاتی در همه جای دنیا مطرح است.

 کسی هست کریمی را نشناسد

تقریبا بازیکنان پرسپولیس را می‌شناسم و از علی کریمی نیز شناخت دارم. فقط سئوال من این است که چه کسی است که علی کریمی را نشناسد. همه روی این بازیکن شناخت دارند چون بازیکن حرفه‌ای و خوبی است.

انصاری‌فرد: کرانیکار هم باید مسائل اخلاقی را رعایت کند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در نشست خبری صبح دیروز گفت: «بعد از بررسی‌های طولانی به این نتیجه رسیدیم که با کرانیکار قرارداد ببندیم. از ابتدا به دنبال جذب یک مربی با اندیشه های هجومی بودیم . توافق باشگاه پرسپولیس با این مربی دو ساله است، در پایان سال اول اگر به این نتیجه برسیم که کرانیکار خوب عمل کرده با او ادامه می‌دهیم. در واقع بعد از سال اول تصمیم گیرنده اصلی برای ادامه همکاری باشگاه پرسپولیس بوده و مطمئنا از این نظر باشگاه ضرر نمی‌کند.»

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران که پرسید، کرانیکار خودش بازیکن مهاجم و گلزنی بوده است اما در مربیگری در سال 2006 کارنامه دیگری داشت و نتایج خوبی کسب نکرد، آیا معیار شما برای انتخاب این سرمربی مسائل فنی بود یا شاید باز هم دلال‌ها در این انتخاب نقش داشتند، تاکید کرد: «کرانیکار  در دوران مربیگری‌اش نتایج خوبی کسب کرده است و من از مربیان  تیم‌های باشگاهی و حتی بازیکنانی که با او کار کرده‌اند، پرسیدم و همه آنها اظهار داشتند که کرانیکار یک فوتبال تهاجمی را نمایش خواهد داد و در انتخاب او هیچ دلالی وجود نداشته است. تمام تلاش ما این بود که مشکلی به عنوان دلال در انتخاب سرمربی پرسپولیس وجود نداشته باشد و سعی کردیم شخصا با خود او ارتباط برقرار کنیم. هیچ فرد دیگری در استخدام کرانیکار نقش نداشته و ما فقط از مربیان با تجربه مشاوره گرفتیم.»

وی در پاسخ به این سئوال که در ارتباط با تعهد اخلاقی کرانیکار به شما و شما به سازمان تربیت بدنی چه نظری دارید، گفت: «بحث تعهد اخلاقی به این صورت نیست که شما می‌گویید. ما مسائل فرهنگی لیگ ایران را با او مطرح کرده‌ایم و او نیز قول کتبی داد که چنین مسائلی در لیگ ایران در ارتباط با وی به‌وجود نیاید.

اینگونه نیست که من به سازمان تربیت‌بدنی تعهد کتبی داده باشم. ما در قرارداد داریم که بازیکن و مربی باید مسائل اخلاقی را رعایت کنند و بحث‌های مطرح شده با کرانیکار هم در این رابطه بود.» انصاری‌فرد در ارتباط با وضعیت علی کریمی گفت: «قرار بود که کریمی روز پنجشنبه برای انجام صحبت‌های نهایی به باشگاه بیاید ولی تاکنون خبری از او نشده است. ما دیگر زمان زیادی نداریم. تلاش خودمان را برای جذب کریمی کردیم. اگر تا فردا از او خبری نشد، دیگر کاری از دست ما برنمی‌آید.»

وی در ارتباط با جذب اسپانسر برای باشگاه پرسپولیس گفت: «ما قراردادهای مقدماتی را بسته‌ایم اما هنوز آن را نهایی نکرده‌ایم. پیش قرارداد دو سال به مبلغ شش میلیارد تومان امضا شده است.»

کد خبر 86234

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز