سه‌شنبه ۵ تیر ۱۴۰۳ - ۱۹:۱۵
۰ نفر

ورزشگاه آیت‌الله رئیسی با الگو گرفتن از ورزشگاه ویسنته کالدرون مادرید در یک بازه زمانی طولانی ۱۸ ساله سرانجام افتتاح شد تا یک استادیوم مدرن دیگر به فوتبال کشور اضافه شود.

ورزشگاه رئيسي

به گزارش همشهری آنلاین؛ در سال ۱۳۸۳ جمعی از مدیران باشگاه مس توسط شرکت ملی صنایع مس به یک تور اروپایی و بازدید از ورزشگاه‌های مهم دنیا اعزام شدند که پس از بازدید از ورزشگاه‌های کشورهای اسپانیا، انگلیس و ایتالیا در نهایت با توجه به بررسی شرایط، مدل ساخت ورزشگاه ویسنته کالدرون را برای شهر کرمان مناسب دانستند.

کلنگ ساخت ورزشگاه اختصاصی مس کرمان در سال ۱۳۸۵ به زمین خورد و مقرر شد که این ورزشگاه طی دو سال به بهره‌برداری برسد. اما در سال ۱۳۸۷ روند ساخت ورزشگاه پس از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی به دلیل آنچه مسائل مرتبط با تحریم اعلام شد، متوقف ماند.

پس از ۵ سال بار دیگر در سال ۱۳۹۲ کار ساخت ورزشگاه از سر گرفته شد و اعلام شد ظرف یک سال این مجموعه افتتاح خواهد شد، اما یک مانع دیگر در مسیر تکمیل پروژه بود و در سال ۱۳۹۴ اعلام شد استحکام سکوهای ساخته شده در این ورزشگاه استاندارد لازم را ندارد، تا مجددا سکوهای این ورزشگاه با هزینه زیاد برداشته و مجددا بارگذاری شود. این اتفاق ضمن تاخیر زمانی زیاد در بهره برداری مجموعه، خسارت سنگین مالی نیز به روند تکمیل آن وارد کرد و موجب شد افتتاح مجموعه با یک تاخیر بلندمدت دیگر مواجه شود.
سرانجام در سال ۱۴۰۳ در حالی که بارها زمان افتتاح این ورزشگاه به تاخیر افتاد و چندین بار وعده برگزاری بازی فینال جام حذفی در آن به ثمر ننشست، روز گذشته (۴ تیرماه ۱۴۰۳) به صورت رسمی با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، کیومرث هاشمی وزیر ورزش و مقامات استانی کرمان و شرکت صنایع مس ایران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این مجموعه در فاز اول افتتاح خود شامل یک ورزشگاه ۳۰ هزار نفری است که چهار زمین تمرینی شامل دو زمین چمن مصنوعی و دو زمین چمن طبیعی نیز در کنار آن ساخته شده که این زمین های تمرینی از سال ۱۳۹۵ توسط باشگاه مس کرمان مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر 862465
منبع: ورزش سه

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مسعودعلیزاده IR ۱۳:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    0 0
    جلسه کارگران کارت مهارت /کاردانی /معماران تجاربی در شهرستان ها...