با تصویب آیین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در دولت، به‌زودی مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی به‌حساب بازنشستگان واریز می‌شود و بعد از صدور احکام متناسب‌سازی، با آنها تسویه‌حساب خواهد شد.

بازنشسته

به گزارش همشهری آنلاین، در بند الحاقی یک ماده ۲۹ لایحه برنامه هفتم توسعه، برای عدالت در پرداخت حقوق شاغلان و بازنشستگان و نیز متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان با ۹۰ درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر مشمول کسور شاغلان مشابه و هم‌تراز، دولت مکلف است تا پایان سال سوم برنامه به نحوی عمل کند که در سال اول (۱۴۰۳) معادل ۴۰ درصد و در سال‌های دوم و سوم (۱۴۰۴ و ۱۴۰۵) هرکدام ۳۰ درصد مابه‌التفاوت حقوق تا ۹۰ درصد یاد شده در حقوق بازنشستگان اعمال شود.

خبر خوب اینکه بنا به گفته رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور، آئین‌نامه اجرایی این بند از برنامه هفتم توسعه به تصویب هیات وزیران رسیده و به‌زودی مبلغ علی‌الحساب متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان واریز خواهد شد.

داود منظور، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «بازنشستگان عزیز! الوعده وفا؛ خبرهای خوشی در راه است. با عنایت به تصویب آئین‌نامه اجرایی متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در جلسه روز یکشنبه (۳ تیرماه) هیات دولت، در روزهای آینده مبلغی به‌صورت علی‌الحساب در وجه بازنشستگان گرامی پرداخت خواهد شد تا پس از صدور احکام متناسب‌سازی، تسویه قطعی به عمل آید.

منابع متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان

منابع مالی موردنیاز برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان در صندوق‌های دولتی از محل افزایش یک درصد مالیات ارزش‌افزوده به مبلغ ۵۰ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

همچنین برای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی، در قانون بودجه امسال پیش‌بینی شده است که دولت ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از بدهی خو را به تأمین اجتماعی پرداخت کند تا همسان‌سازی اجرایی شود.

تعداد بازنشستگان و منابع تعیین شده برای متناسب‌سازی حقوق

صندوق

تعداد (نفر)

منابع مالی(هزار میلیارد تومان)

محل تامین منابع

بازنشستگان کشوری

۱.۵۰۰.۰۰۰

۵۰

افزایش یک درصدی مالیات ارزش‌افزوده

بازنشستگان تأمین اجتماعی

۴.۲۰۰.۰۰۰

۱۳۰

تسویه بدهی دولت به تأمین اجتماعی

کد خبر 862483
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • US ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 0
    دولت هم خودش را مسخره کرد هم بازنشستگان را آنقدر کشش می دند تا ارزش آنها به صفر برسد
  • IR ۱۸:۳۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 0
    شش میلیون نفر اسیر مدیران بی کفایت آنها پولی را که در 40 سال حق بیمه دادند همان را بدون سود و بهره سرمایه گذاری و غیره می خواهند نه زیادتر بلکه کمتر این همه قسط بندی چرا؟؟27 در صد حقوق 5 میلیونی سال 1357 می شود1350 تومان قیمت سکه درسال 1357- 420 تومان می شود 3 سکه معادل 120 میلیون امروز یک دهم را هم نمی دهید؟
  • منيره فروتن US ۰۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
    2 0
    جناب منظور منت سر يک عده افراد مسن نگذاريد درشرايط فعلی مبلغ يک مليون به فرد محتاج بدهند دوتاناسزا ‌درداش می گويد ازاين همه کرم شما وهمکارانتان قشر بازنشسته متاسف است ای کاش شما بايک مليون به سوپر گوشت ولبنيات سری می زديدبهرحال قشربارنشسته راتحقير کرديد ضمنا زرنگی سخنگوی دولت مبنی بر پرداخت مبلغی برای اعيادنير سوال برانگيز می باشدازارسال اين متن قبلا سپاسگزارم