پس از آنکه در جریان مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری تأکید کردند که صادرات نفت در پایان دولت دوازدهم ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده و این عدد در دولت سیزدهم به ۱.۵ تا ۲ میلیون بشکه در روز رسیده، حسن روحانی با انتشار فیلمی، این ادعا را رد کرد.

حسن روحانی

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه ایران نوشت: رئیس‌ دولت‌های یازدهم و دوازدهم گفت: می‌گویند صادرات نفت در دولت دوازدهم ۳۰۰ هزار بشکه در روز بوده است. درحالیکه صادرات نفت در آغاز سال ۹۹ به خاطر کرونا در دنیا متوقف شد و حتی قیمت نفت به ۲۰ دلار و در بعضی کشورها به منهای ۳ دلار رسید. اما این ادعای روحانی درحالی است که اساساً افت صادرات نفت به کمتر از ۲۰۰ هزار بشکه در دوران پیش از همه‌گیری ویروس کرونا اتفاق افتاد.

چه آنکه صادرات نفت عربستان سعودی نیز متأثر از کرونا در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ تنها کمی بیش از ۶ درصد کاهش یافت. این درحالی بود که صادرات نفت ایران قریب به ۹۴ درصد کاهش یافت. همچنین آمارهای مؤسسه بین‌المللی vortexa نشان می‌دهد در مقطعی در دولت روحانی صادرات نفت ایران نزدیک به صفر شد و در ماه‌های آخر آن دولت و قبل از تشکیل دولت شهید رئیسی، صادرات نفت و میعانات گازی ایران کمتر از ۶۰۰ هزار بشکه در روز بود.

کد خبر 862508
منبع: ایران

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 7
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    2 2
    چرا این حضرات دولت روحانی هیچی رو گردن نمی گیرن؟
  • سردار سادات IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    2 0
    اگه دولت سیزدهم 1.5-2 ملیون بشکه میفروختیم پس چرا اینه وضع دلار؟....ها؟....بیشترین فروش نفت همون 2.5 ملیون در دولت 12 بوده
  • CA ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۶
    1 2
    پس چرا فیلم را نمیگذارین تا مردم خودشان ببینند و قضاوت کنند