سرپرست وزارت خارجه گفت: در مسئله مذاکرات رفع تحریم شهید رئیسی از ابتدای دولت سیزدهم اعلام کردند که هم مسیر مذاکرات و هم مسیر خنثی سازی تحریمها را دنبال می‌کنند. در همین راستا مسیر مذاکره با جدیت دنبال شد.

علی باقری

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی باقری سرپرست وزارت خارجه در حاشیه نشست هیئت دولت طی سخنانی در جمع خبرنگاران درباره آغاز مذاکرات رفع تحریم که توسط کاندیداهای انتخابات ریاست‌جمهوری در روزهای اخیر مطرح شده، گفت: دولت شهید رئیسی در عرصه‌های مختلف در سیاست خارجی به گونه‌ای عمل کرد که مسیرها، مسیرهای اجماعی است و سیاست منطقه‌ای و همسایگی ایشان هیچ معارضی نه در داخل و نه در خارج از کشور ندارد.

وی افزود: در مسئله مذاکرات رفع تحریم شهید رئیسی از ابتدای دولت سیزدهم اعلام کردند که هم مسیر مذاکرات و هم مسیر خنثی سازی تحریم‌ها را دنبال می‌کنند. در همین راستا مسیر مذاکره با جدیت دنبال شد. هر چند که در مسیر مذاکرات با توجه به مشکلاتی که آمریکایی‌ها در دولت خود در برهه‌ای داشتند و همچنین سوءبرداشت‌هایی که ناآرامی‌های سال ۱۴۰۱ برای اروپایی‌ها به وجود آورده بود، برای مدتی اختلال ایجاد شد.

باقری تاکید کرد: جمهوری اسلامی یک مسیر درست و منطقی را دنبال کرده و ما هم‌اکنون در یک مسیر ممتاز قرار داریم. در همین راستا دولت جدید می‌تواند با یک انرژی جدید مسیر همواری که در این دولت به وجود آمد را چه در زمینه رفع تحریم‌ها و چه در زمینه تثبیت حقوق هسته‌ای دنبال کند.

کد خبر 862579
منبع: تسنیم

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست‌خارجی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha