گزارش هواشناسی نشان می‌دهد که طی ۵ روز آینده در استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی و بخش‌هایی از شمال غرب در بعضی از ساعت رگبار باران و رعد و برق شدید موقتی رخ می‌دهد که سبب خیزش گرد و خاک خواهد شد.

باران

به گزارش همشهری ‌آنلاین کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اعلام این خبر به همشهری گفت: : «در نقاط مستعد از مناطقی که گفته شد نیز بارش تگرگ را انتظار داریم.»
کبری رفیعی افزود: «امروز جمعه (۸ تیر) شدت وزش باد شدید همراه با گرد و خاک و در مناطق مستعد توفان گرد و خاک همراه با صدور هشدار نارنجی در استان‌های جنوب شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان اتفاق می‌افتد. به شهروندان توصیه می‌شود مواردی از جمله پرهیز از کویرنوردی، عدم جابجایی با گلایدر، هواپیماهای سبک و بالگرد، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از فعالیت‌های کوه‌نوردی و احتیاط در فعالیت‌های عمرانی در مدنظر داشته باشند.»
به گفته کارشناس سازمان هواشناسی کشور، وزش باد شدید همراه با خیزش گرد و خاک طی پنج روز آینده پیش بینی می‌شود. این پدیده در شمال شرق وجنوب شرق، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزسبب گرد و خاک خواهد شد.»
دریای خزر تا روز یکشنبه (۱۰ تیر) مواج و متلاطم است.
پایتخت نیز در ساعت‌های بعد از ظهر نیمه ابری همراه با احتمال رگبار و رعد و برق و در بعضی از ساعات نیز وزش باد شدید پیش‌بینی می شود. نوسانات دمایی تهران بین ۲۴ و ۳۶درجه سانتی‌گراد است.
رفیعی در پایان یادآور شد: «اهواز با دمای هوای ۴۷ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین مرکز استان و ایستگاه‌های هواشناسی اردبیل و ارومیه با دمای ۱۱ درجه سانتی‌گراد به عنوان خنک‌ترین مناطق گزارش شده‌است.»

بیشتر بخوانید:
ادامه بارش در نوار شمالی کشور تا پایان هفته

کد خبر 862814

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha