رئیس ستاد انتخابات کشور با اعلام اینکه رای‌گیری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در ۹۰ هزار نقطه در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود، گفت: روز شنبه تا قبل از ظهر به هر میزان که اطلاعات انتقال داده شود، نتایج در اولین فرصت اعلام می‌شود.

انتخابات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، سید محمدتقی شاهچراغی پنجشنبه‌شب (۷ تیر ماه) در یک گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: حدود ۶۰ هزار شعبه اخذ رای در داخل و خارج از کشور داریم که بخش دیگری از این شعب هم سیار هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور تعداد شعب سیار اخذ رأی را حدود ۱۵ هزار شعبه اعلام کرد و افزود: رای‌گیری در حدود ۹۰ هزار نقطه در داخل و خارج از کشور انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در خارج از کشور، ۱۳۸ نمایندگی در ۹۹ کشور داریم که ۳۴۴ شعبه اخذ رأی متناسب با پراکندگی ایران پیش‌بینی شده است.

شاهچراغی تصریح کرد: برای مثال، در ایالت‌های مختلف آمریکا، ۳۰ شعبه اخذ رأی و در آلمان ۵ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده است. در عراق و عربستان نیز فقط در سفارت و کنسولگری‌ها فرآیند رأی‌گیری را داریم.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهار داشت: برای حجاجی که در عربستان هستند تلاش زیادی شد، اما تا الان خبری از سوی وزارت خارجه اعلام نشده است. سرپرست وزارت خارجه و دست‌اندرکاران تلاش زیادی صورت گرفته است.

وی گفت: از ۸ صبح به مدت ۱۰ ساعت یعنی تا ساعت ۱۸، برابر قانون رأی‌گیری انجام می‌شود. در صورتی که نیاز به تمدید وجود داشته باشد، با مسئولیت وزیر کشور این اتفاق می‌افتد.

رئیس ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: این شعب داخل کشور حدود ۳۲ هزار در مدارس، بیش از ۱۲ هزار شعبه در مساجد و ۳۴۸ شعبه در دانشگاه‌ها هستند تا مردم بتوانند با خیال راحت رأی بدهند.

وی با بیان اینکه استان تهران به لحاظ وسعت و تعداد شعب، بزرگ‌ترین استان ما است، گفت: حدود ۶ هزار شعبه در این استان وجود دارد.

شاهچراغی اعلام کرد: قاعدتاً روز شنبه تا قبل از ظهر به هر مقداری که اطلاعات انتقال داده شود، نتایج در اولین فرصت اعلام می‌شود.

کد خبر 862818

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 5
  • علی IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    3 15
    به امیدخداشیرینی پیروزی بااکثریت قریب به اتفاق آرای آقای جلیلی یاقالیباف راخواهیم خورد.
  • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۸
    1 6
    قالیباف نه، جلیلی باز بهتره
  • پارسا IR ۰۳:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    0 1
    به امید خدا سردار قالیباف انتخاب خواهد شد با تفاوت زیاد