دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت ضمن بیان شرایط پذیرش دانشجویانی که پذیرش دانشگاه‌های خارج از کشور را دارند، گفت: ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم بگوییم برای تحصیل به خارج از کشور سفر نکنند، اما اگر برگردند، شرایطی را باید طی کنند تا در دانشگاه‌های ایران ادامه تحصیل بدهند.

فارغ التحصیلی - تحصیل در خارج از کشور - دانشجویان خارج از کشور

به گزارش همشهری آنلاین، غلامرضا حسن‌زاده دبیر شورای عالی برنامه‌ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت با بیان اینکه فروش صندلی در دانشگاه‌های علوم پزشکی دیگر معنی ندارد و ما به شدت با این موضوع برخورد کردیم، اظهار کرد: در این دولت می‌توانم قسم بخورم هیچ موردی از فروش صندلی در دانشگاه‌های ما اتفاق نیفتاده است.

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص دور زدن کنکور توسط عده‌ای برای ورود به رشته‌های پرمتقاضی علوم پزشکی نیز گفت: داوطلبانی که برای تحصیل به یکی از دانشگاه‌های خارج از کشور می‌رفتند، برای برگشت و ادامه تحصیل به دانشگاه‌های داخل باید در آزمونی که وزارت بهداشت برای سنجش میزان توانایی علمی آنها در نظر گرفته است، شرکت کنند.

شرط قبولی خارج رفته‌ها

وی ادامه داد: ما به هیچ عنوان نمی‌توانیم بگوییم برای تحصیل به خارج از کشور سفر نکنند، اما اگر این افراد به داخل کشور برگردند، شرایطی را باید طی کنند که یکی از این شرایط شرکت در آزمونی است که توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسیده.

حسن‌زاده اظهار کرد: اگر ۲ درصد داوطلبان فوق توانستند بالای ۶۰ درصد نمره آزمون فوق را دریافت کنند، می‌توانند در یکی از رشته‌های پزشکی، دندانپزشکی و داورسازی تحصیل کنند. علاوه بر این، دانشجویان موظف هستند ۷۲ واحد درسی خود را در کشور مبدا گذرانده باشند و معدل بالای ۱۵ باشند تا بتوانند درخواست انتقال دهند.

سال ۱۴۰۲ فقط ۱۱ نفر پذیرفته شدند

دبیر شورای عالی برنامه ریزی علوم پزشکی وزارت بهداشت تاکید کرد: امروزه راه دور زدن کنکور در کشور بسیار سخت است. دانشجویانی که علاقه‌مند به تحصیل در رشته‌های پزشکی هستند، اگر در داخل کشور درس بخوانند راحت‌تر پذیرفته می‌شوند چراکه به شرایط جدید راه دور زدن کنکور بسیار سخت شده است.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ فقط ۱۱ نفر از کسانی که در آزمون فوق شرکت کردند توانستند بالای ۶۰ درصد نمره برای انتقال به دانشگاه های داخل را کسب کنند.

کد خبر 863098
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • احمد IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    1 1
    دولت شهید رئیسی به دلیل کمبود فرصت نتوانست ضرفیت های خود را نشان دهد و این‌جای تعجب و تاسف دارد که فقط ۳ سال دولت دست جبه انقلاب بوده و و سال های دیگر دست اعتدالیون و غیره و در انتخابات امثال نیز وضعیت در حاله ایی از ابهام قرار دارد و این‌احتمال وحود دارد که دولت کار گزاران و هن عقیده های آن تک دروه ایی شوند !!! از دولت فعلی تقاصا داریم تا در این چند روز باقی مانده تمام تلاش خود را انجام دهند و تا می توانند ضرفیت های خود را آشکار کنند و در راستای وعده ها حرکت کنند و کشور به بهترین وجه ممکن اداره کنند تا مردم هرچه بیشتر به سمت آقای حلیلی جذب شوند فرصت های باقی مانده را نباید از دست داد هرآنچه در توان هست باید آشکار ساخت