دومینیک بوتونات، رییس هیات ملی فیلم فرانسه به اتهام تجاوز به سه سال حبس محکوم شد.

فرانسه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از هالیوود ریپورتر، دومینیک بوتونات رییس هیات ملی فیلم فرانسه به اتهام تجاوز جنسی به پسرخوانده ۱۹ ساله خود، محکوم شد. بوتونات پس از این که حکم خود را روز جمعه دریافت کرد از هیات ملی فیلم فرانسه کناره گیری کرد و اولیویه هنریر جایگزین او شد.

به گزارش رسانه‌های فرانسوی، انتظار نمی‌رود بوتونات مدتی را در زندان بگذراند اما به مدت یک سال با دستبند الکترونیکی در حبس خانگی خواهد بود. بوتونات این اتهامات را رد کرده و گفته به این حکم اعتراض می‌کند.

بوتونات سال ۲۰۲۱ متهم شد که در تابستان ۲۰۲۰ در طول تعطیلات در یونان، به پسرخوانده ۱۹ ساله خود تجاوز کرده است. با وجود همه این اتهام‌ها، بوتونات که روابط نزدیکی با امانوئل ماکرون رییس جمهوری فرانسه دارد، سال ۲۰۲۲ دوباره به عنوان رییس هیات ملی فیلم فرانسه منصوب شد و بیشتر دوره دوم ریاست خود را که سال آینده به پایان می‌رسد، پشت سر گذاشت. در حالی که او مدیریت این نهاد را برعهده داشت، هیات فیلم چندین طرح جدید را برای مبارزه با آزار جنسی و مبارزه با خشونت جنسی در صنعت فیلم کشور راه‌اندازی کرد.

پس از صدور حکم، این نهاد دولتی بیانیه‌ای صادر کرد و گفت اتهامات علیه بوتونات خصوصی است و هیچ ارتباطی با فعالیت‌های این هیات ندارد.

حکم بوتونات در صنعت فیلم فرانسه که جنبش «می تو» در آن فعال شده با اقبال روبرو شده است. پیش از جشنواره فیلم کن امسال، طوماری منتشر شد که خواستار برکناری او از مقامش بود و چندین گروه تاثیرگذار در صنعت فیلم از جمله اتحادیه طراحان گرافیک از آن حمایت کردند.

یکی دیگر از چهره‌های مطرح سینمای فرانسه ژرار دوپاردیو، بازیگر سرشناس فیلم هایی چون «گرین کارت» و «سیرانو دو برژراک» نیز در اکتبر به اتهام تجاوز جنسی که توسط ۲ بازیگر زن به وی وارد شده، محاکمه خواهد شد.

کد خبر 863104
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha