در هشتاد و دومین جلسه هیات مقررات زدایی برای تسهیل اشتغال پزشکان جوان پروانه مطب از طبابت تفکیک و مقرر شد تا صدور پروانه مشاوره روانشناسی با اصلاح راهنمای پروانه از طریق درگاه ملی مجوزها انجام شود.

مطب دندان‌پزشکی

به گزارش همشهری آنلاین، در هشتادو دومین جلسه هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب‌وکار که در تاریخ ۲۱/۰۳/۱۴۰۳ برگزار شد، با تسهیل اشتغال به طبابت و تفکیک آن از «پروانه تأسیس مطب» مندرج در فهرست مجوزهای مصوب شصت و دومین نشست هیأت مقررات‌زدایی موافقت شد. بدین ترتیب پزشکان و دندانپزشکانی که همه تعهدات قانونی خود را انجام داده‌اند، برای اشتغال به طبابت در مراکز درمانی دولتی و عمومی غیردولتی، نیازی به پروانه تأسیس مطب ندارند.

در اجرای بند ششم مصوبات جلسه نظارت ستادی رییس جمهور شهید از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (مورخ ۳۰/۸/۱۴۰۱)، دبیرخانه هیأت موظف است با همکاری وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی، بسته سیاستی تسهیل اشتغال پزشکان جوان را به‌ویژه در بخش‌های دولتی و عمومی غیردولتی از طریق اصلاح مقررات و آیین‌نامه اجرایی مصوب هیأت وزیران، به جلسه بعدی هیأت ارائه کند.

از تاریخ ابلاغ این مصوبه، وزارت بهداشت موظف است وضعیت شهرها از نظر «شاخص جمعیتی» را ماهانه به‌صورت شفاف اعلام کند و کاربرگ استعلام مربوطه را ظرف یک ماه به دبیرخانه هیأت ارسال و امکان پاسخ غیرحضوری و برخط به این استعلام را طی سه ماه ایجاد کند.

همچنین وزارت بهداشت موظف است امکان ارائه خدمت در درمانگاه‌ها و کلینیک‌های ویژه دولتی دانشگاهی و عمومی غیردولتی را برای پزشکان در حال گذراندن تعهد در شهرستان محل تعهد و در خارج از ساعات موظفی مطابق تعرفه‌های مصوب هیأت وزیران (طی دو ماه از ابلاغ این مصوبه) ایجاد کرده و گزارش آن را به دبیرخانه هیأت ارائه کند.

اصلاح راهنمای دریافت پروانه اشتغال روانشناسی و مشاوره

در هشتاد و دومین جلسه هیات مقررات زدایی مقرر گردید تا پروانه مشاوره روانشناسی از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شود و راهنمای دریافت این مجوز اصلاح شود.

به‌منظور اجرای حکم بند (پ) ماده ۱۳ قانون تأمین مالی تولید و زیرساخت‌ها (ابلاغی ۱۷/۲/۱۴۰۳)، پروانه اشتغال روانشناسی از تاریخ ابلاغ این مصوبه از طریق درگاه ملی مجوزها با این تغییر در شرایط، صادر می‌شود: بنا به درخواست سازمان نظام روانشناسی و مشاوره، شرط آزمون کتبی به شرایط صدور مجوز پروانه اشتغال روانشناسی افزوده می‌شود. همچنین سازمان مکلف است سالانه دو بار این آزمون را برگزار کند. معیار قبولی در این آزمون، کسب حداقل ۶۰ درصد امتیاز میانگین نمرات تراز یک درصد حائزان بالاترین امتیاز می‌باشد. همچنین شرط تأییدیه سلامت روان از یکی از دارندگان پروانه مشاوره روانشناسی، جزء شروط دریافت این مجوز خواهد بود. این دو شرط جایگزین شرط «تأییدیه صلاحیت حرفه‌ای از سه عضو هیأت علمی و مدرک دوره توانمندسازی مشاوره و مدرک دوره کارورزی مشاوره روانشناسی» می‌شود. همچنین سازمان نظام روانشناسی و مشاوره مکلف است، سامانه نظارت پسینی که در سال گذشته با همکاری دبیرخانه هیأت طراحی نموده را طی یک هفته از ابلاغ این مصوبه عملیاتی نموده و در دسترس عموم قرار دهد تا دارندگان پروانه اشتغال روانشناسی و مشاوره، تحت نظارت کامل قرار گیرند.

با پیشنهاد سازمان نظام روانشناسی و مشاوره جمهوری اسلامی ایران مبنی بر اصلاح هزینه دریافت «پروانه اشتغال مشاوره روانشناسی» به شرح جدول ذیل موافقت می‌شود:

مرحله

تعرفه (ریال)

بررسی پرونده ۱۴۰۳

۴.۲۳۴.۴۶۴

صدور اولین پروانه سه ساله (کارشناسی ارشد) سال ۱۴۰۶-۱۴۰۳

۱۹.۹۰۱.۹۸۰

صدور اولین پروانه سه ساله (دکتری) سال ۱۴۰۶-۱۴۰۳

۲۴.۱۳۶.۴۴۴

کد خبر 863185
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اقتصاد كلان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha