عکس کارت پستالی از یک روباه معمولی در پارک ملی کیاسر دل کاربران فضای مجازی را برده است. روباه‌ها گونه‌هایی همه چیز خوارند و نقش مهمی در تعادل اکولوژیک هر زیستگاهی دارند.

روباه معمولی کیاسر

همشهری آنلاین- روباه‌ها موجوداتی همه چیزخوار در نظر گرفته می‌شوند. آن‌ها از انواع بی‌مهرگان و حشرات، خزندگان، پستانداران کوچک و قسمت‌های مختلف گیاهان را مصرف می‌کنند. وجود روباه به شدت میتواند در کنترل جمعیت جوندگان موثر باشد. در ۱۴ روز اول پس از به دنیا آمدن توله روباه‌ها، هنگامی که مادر آنها به ندرت آنها را تنها می‌گذارد چشم و گوش بسته هستند و پس از حدود چهار هفته هنگامی که گوش ها و چشم هایشان باز می‌شود، شروع به مستقل شدن و کاوش خارج از لانه خود می‌کنند.

چطور یک روباه معمولی دل همه را برد؟
عکاس: ماهان سلمان‌پور

پارک ملی کیاسر با مساحت بیش از ۹ هکتار در جنوب شهر کیاسر در مازندارن قرار دارد و در سال ۱۳۸۲ طی مصوبه شورای عالی محیط زیست بعنوان پارک ملی معرفی شده است. این پارک ملی که صورت جنگل‌های طبیعی بکر، اراضی مرتعی مشجر و صخره‌ای است حـدود ۷۲۰ گونه گیاهی مانند بلوط و سرخدار دارد، اما تنوع جانوری در آن بی نظیر است. پارک ملی کیاسر زیستگاه گونه‌های جانوری مانند مرال، کوکو، شوکا، پلنگ، کل و یز، خرس قهوه‌ای، گراز، شغال، روباه، گربه جنگلی، راسو، سمور، تشی و پرندگانی نظیر کرکس، کبوتر جنگلی، کبک و هدهد است.

روباه سرخ یا روباه معمولی با نام علمی Vulpes vulpes فراوان‌ترین گونه از سگ‌سانان است که بومی بسیاری از نقاط نیم‌کره شمالی از جمله آسیا، شمال آفریقا، اروپا و آمریکای شمالی است و توسط انسان به استرالیا هم وارد شده‌است.

بیشتر بخوانید:

بچه یوزپلنگ ها کی از خانواده مستقل می شوند

ناصرالدین شاه به چه حیواناتی علاقه داشت؟ | گزارش تصویری همشهری از حیوانات خانگی پادشاهان قاجار

۵۰میلیارد اعتبار کاغذی برای یوزهای ایرانی

غول های ایران کجا زندگی می کنند؟

از دیدن این حیوانات در مترو تهران تعجب نکنید

کد خبر 863191
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha