جانشین دبیرکل اتحادیه عرب بعد از دیدار با برخی مقامات جنبش حزب‌الله لبنان گفت که این اتحادیه دیگر حزب‌الله را گروهی تروریستی نمی‌نامد.

حسام زکی

به گزارش همشهری آنلاین،‌ «حسام زکی» جانشین دبیرکل اتحادیه عرب این اظهارات را امروز (شنبه) در گفت‌وگو با شبکه «القاهره الاخباریه» بیان کرده است.

او در این باره گفت: «در تصمیمات اتحادیه عرب، پیشتر عنوان تروریستی برای حزب‌الله وجود داشت که این عنوان در تصمیمات اتخاذ شده بود و ارتباطی با حزب‌الله بر پایه این تصمیمات وجود نداشت.»

حسام زکی اضافه کرد: «کشورهای عضو اتحادیه عرب، توافق کرده‌اند که از این عنوان استفاده نشود، چراکه این، راه را به روی ما برای ارتباط گرفتن می‌گشاید.»

اتحادیه عرب در سال ۲۰۱۶ حزب‌الله را به اتهام دامن زدن افراط‌گرایی، فرقه‌گرایی، مداخله در امور کشورها و حمایت از تروریسم در فهرست تروریستی خود قرار داده بود.

روزنامه لبنانی «الاخبار» روز جمعه در این باره نوشت که این تصمیم پس از سفر حسام زکی به بیروت و دیدار او با «محمد رعد» رئیس فراکسیون «الوفاء للمقاومه» (وابسته به حزب‌الله لبنان) اتخاذ شده است.

این رسانه اشاره کرد که این دیدار در ۱۰ سال گذشته بی‌سابقه بوده و حسام زکی بعد از سال‌ها قطع ارتباط با مقامات حزب‌الله دیدار کرده است.

الاخبار روز گذشته به نقل از منابع آگاه خود نوشت زکی به حزب‌الله اطلاع داده که این جنبش از لیست تروریستی اتحادیه عرب حذف شده و این اتحادیه معتقد است که حزب‌الله نقش بسزایی در آینده لبنان دارد.

کد خبر 863228
منبع: فارس

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار خلیج‌ فارس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مولایی IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    1 0
    حتما نقشه ای ازجانب صهیونیستها و امریکا و اروپا در راه هست . اعراب اتحادیه ضد اسلام و حزب الله و جبهه مقامت هستند . باید شک کرد .
  • IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    2 0
    حزب الله در خط مقدم مقاومت است مقاومت تمام منطقه در برابر قدرت هایی بیگانه که سر از این منطقه در آوردند .
  • IR ۲۳:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    2 0
    اعراب تازه دارند درستی عملکرد ایران رامتوجه میشوند
  • IR ۲۳:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۹
    0 0
    بالاخره سر عقل امدن