امید عالیشاه از مؤثرترین بازیکنان پرسپولیس بوده که همیشه با کمترین دردسر در این تیم مانده است.

عالیشاه

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

پرسپولیس تابستان عجیبی را پشت سر می‌گذارد. از تغییر و تحولات در کادرفنی که بگذریم، چالش بزرگ باشگاه به حفظ ستاره‌های کلیدی تیم مربوط می‌شود؛ بازیکنانی که خیلی از آنها با پیشنهادهای درشت‌تر مواجه شده‌اند و هر آن ممکن است جدا شوند. سردسته این گروه علیرضا بیرانوند است که بار دیگر قراردادش را به‌طور یکطرفه فسخ کرد و حالا در جدال حقوقی با سرخپوشان به سر می‌برد. غیراز او البته دانیال اسماعیلی‌فر و مهدی ترابی هم‌ ساز جدایی کوک کرده‌اند. در مورد هر ۳ نفر گفته می‌شود به‌طور مشخص با پیشنهادهای اغواکننده از باشگاه تراکتور مواجه شده‌اند که طبیعتا صحت و سقم موضوع برای ما روشن نیست. با این حال شاید بد نباشد به این بهانه، یادی کنیم از امید عالیشاه؛ کاپیتان کم سر و صدای پرسپولیس که در همه این سال‌ها بدون حاشیه در این تیم ماندگار شده و به سهم خودش لرزه به تن هواداران نینداخته است.

در آستانه رکورد تاریخی

امید عالیشاه ۱۱سال پیش به پرسپولیس پیوست. او روز ۲۰خرداد ۱۳۹۲با نظر علی دایی از راه‌آهن جذب شد تا به این ترتیب یک دوران جدید و باشکوه در فوتبالش آغاز شود. اگرچه او آن زمان هم پدیده لیگ بود اما احتمالا کمتر کسی تصور می‌کرد حضورش در پرسپولیس این همه به درازا بکشد، با چنین عناوینی همراه باشد و در نهایت با رسیدن بازوبند کاپیتانی به او تکمیل شود. مجموعه این اتفاقات اما رخ داد تا امروز او در آستانه رسیدن به یک حد نصاب مهم باشد. عالیشاه تاکنون ۲۶۳بار برای پرسپولیس به میدان رفته و تنها یک بازی دیگر تا برابری با رکورد محمد پنجعلی فاصله دارد. مدافع اسبق سرخ‌ها که ۲۶۴بار برای این تیم به میدان رفته، احتمالا در پایان سوپرجام امید عالیشاه را در همسایگی خود خواهد دید؛ ۲بازیکنی که بعد از علی پروین در رده دوم بیشترین حضور در پرسپولیس خواهند ایستاد و البته عالیشاه فرصت دارد با فراغ بال پنجعلی را پشت سر بگذارد. نفر اول این فهرست چنان که گفتیم علی پروین است که ۳۴۱بازی انجام داده و شاید عالیشاه برای رسیدن به او نیاز به ۳فصل دیگر حضور در همین سطح داشته باشد؛ یک ماموریت بسیار دشوار.

بدون بازارگرمی

یکی از ویژگی‌های جالب توجه امید عالیشاه در این سال‌ها، حضور مستمر و بی‌سروصدای او در تیم بوده است. خیلی از بازیکنان یا رفتند و برگشتند، یا رفتند و برنگشتند و یا ماندند اما مدام احتمال جدایی‌شان مطرح شد و هواداران را به تکاپو انداخت. با این حال داستان عالیشاه به کلی متفاوت بوده است. او غیراز یک دوره در لیگ شانزدهم که بابت پشت سر گذاشتن خدمت سربازی از جمع سرخپوشان جدا شد و به تراکتور پیوست، سایر این دوران را برای پرسپولیس توپ زده است. عالیشاه در این تیم روزهای پرفراز و نشیبی داشته؛ از نیمکت‌نشینی و دیده نشدن تا حضور فیکس در ترکیب و کسب عنوان بهترین پاسور فصل. با این همه نه هوس لژیونر شدن به سرش زده و نه با پیشنهاد باشگاه‌های دیگر پرسپولیس را تحت فشار قرار داده است. با مجموعه این تفاسیر شاید بتوان گفت بازوبند کاپیتانی سرخ‌ها امروز برازنده اوست.

کد خبر 863298
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 25
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • بهرنگ IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    4 50
    اسطوره سازی نکنید.پیروزی‌واستقلال تیمهای زیر معمولین.صدا‌وسیما‌وروزنامه‌های‌مفت‌اینها‌رو‌همه‌ساله‌قهرمان‌می‌کنن.همه‌ساله‌بازیکنای‌تیمهای‌دیگه‌رو با اغوا وتهدید وارعاب میارن این دوتیم‌.جامهاشون‌بی‌ارزشه.
    • بهرام ایرانی IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      27 2
      معنی اسطوره رو بدونید بعد نظر بدید. توجیهات ... و کشکی رو از ذهن ساده و بیمارتون بندازید بیرون...
    • Amir IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      18 1
      مگه قرار نشد دیگه گریه نکنی؟😭
    • علی احمدی IR ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      28 1
      بهرنگ جون .مامان!مدرسه ات دیر نشه پسرم....
  • شاپور IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    14 13
    انشالله دانیال و ترابی بمانند وچشم حسودان و تنگ نظران کور شود وشاهد هنرنمایی آنها در آسیا باشیم
  • قباد صادقی IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    27 2
    کاپیشاه عشقه عشق❤😍❤ معرفت در گرانیست به هر کس ندهندش پر طاوس قشنگ است به کرکس ندهندش تاریخ پرسپولیس پر است از اسطوره های وفادار و عاشقی که فقط به عشق خود پرسپولیس و هواداران عمر فوتبالی رو با پیراهن مقدس سرخ به پایان بردن و تا ابد در تاریخ و قلب هواداران جاودانه ماندن هر چند بازیکنانی هم بودند که در میانه راه فوتبالیشان پایشان به ارتش سرخ باز شد و آنقدر معرفت و مرام داشتند که قدر پیراهن و محبت هواداران را بدانند و ماندگارشوند امثال محمد انصاری و وحید امیری و پورعلی گنجی ها بسیارند در تاریخ ارتش سرخ حالا بماند که ما بازیکنان هایی داریم مثل نعمتی و فرجی و سرلک اونقدر عاشق پرسپولیس اند که برای رسیدن به عشقشان از مال دنیا گذشتند و از جیبشان هزینه کردند شما همه عشقید ما قدردان و عاشق شما هستیم هر کجا که باشید وفاداران😍❤😍❤😍❤
  • محمد رضا IR ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    17 26
    عزیز من پرسپولیسی که الان میبینیم حق خیلی تیم ها رو گرفته شما بازیهای یورو 2024 رو نگاه کنین ببینین حقی از کسی ضایع میشه یا نه قهرمانی پرسپولیس اندازه پر مگسی ارزش نداشت کاش بازیکنان پرسپولیس اندکی مرد بودن ها مث رونالدو که عمرا بتونن باشن که خودش بگه پنالتی نبود مردونگی رو یاد بدین برای بازیکنان نه نامردی رو که به هر طریقی بشه پنالتی بگیرن گل آفساید بزنن خجالت بکشن اسم خودشون رو گذاشتن مرد
    • یحیی احمد IR ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      12 2
      زیاد تو فضای مجازی می چرخی!! برو یقه مدیرانتان را بچسب که هر سال اول فصل بهترین بازیکنان را میگیرند و وقتی نمیتوانند قهرمان شوند، زمین و زمان را بهانه کرده تا سر امثال تو( طرفدار) را شیره بمالند تا بی لیاقتی خود را پنهان کنند.... ( قابل توجه طرفداران با صفای :استقلال، سپاهان، تراکتور)
  • بهمن IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    5 25
    بازیکن پر حاشیه و منفوری هست هیچ تیمی غیر از لنگ او را نمی‌خواهد
  • ... IR ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    15 17
    دمش گرم بازیکن محبوب و دوسداشتنی امید عالیشاه❤️❤️❤️
    • اصغر هوشمند IR ۱۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      7 0
      داغهای فراوانی به دل آبی ها گذاشته حق داری ناراحت بشی
  • IR ۱۱:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    12 13
    لطفاً اینهمه برای امید عالیشا رکورد رکورد نکنید وآمار و ارقام استخراج ننمایید چرا که کیفیت ارزشمند است نه کمیت ، کمیت در مرحله بعدی قرار میگیرد. این اشتباه است ، بازیکنی که همیشه دَهنش بسته باشد وعده ای او را بزرگ جلوه دهند ، هرکس خودش باید بزرگ باشد مشک آن نیست که عطار بگوید!! ، بهتر آن است که افرادی مثل سروش رفیعی کاپیتان باشند.ممنون
  • ح م IR ۱۱:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    4 11
    واقعاجای خجالت داره بخدااین دوتاتیم جزحق کشی وحق دیگرتیمهاراضایع کردن چیزخاصی ازاینابویژه پرسپولیس ندیدیم امسال هم گل قهرمانیشان دیگه توایران که سهله تودنیاافتضاحش دراومد.قهرمان یعنی سپاهان ،تراکتور،فولادودیگرتیمهااینافقط حاضری خورهستن.هرجایه بازیکن خوب تولیگ پیداشد،اغواش کنندبیادتواین دوتاتیم نه عزیزجان این خبرانیست به قرآن خودم طرفداراین دوتاتیم بودم ولی هیچی اونورشون نیست الکی اسطوره سازی وتاریخ سازی نکنید
    • حقیر IR ۱۲:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      3 2
      بد داری میسوزی
  • محمدرضا IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    4 1
    سلام، باشگاه اجازه بده برندهیچی نیستند.این تیمه که به آنها هويت داد،ترابی رفت سرافکنده برگشت، بیرانوندرفت نالان برگشت، اسماعیلی فردیادسوتی های منجربه گل رافراموش نکنه هستیم دیگری بوددیگه بازی بهش نمی داد،منتها گل‌محمدی به بازیکنان چابلوس بازی می داد.
  • داوود IR ۱۲:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    6 2
    فقط بیرانوند را از تیم پرسپولیس اخراج کنید
  • عادل IR ۱۲:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    5 0
    با این حساب هیچ بازیکنی نباید از هیچ تیمی بره تا موقعی که تیم نخوادش،اونموقع میتونه بره
  • حمید رضا IR ۱۲:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 3
    عشقه امید جان عالیشاه محبوب قلبهای بچه های ساری و تموم ایران قلب مایی امید
    • IR ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
      0 1
      از طرف خودت حرف بزن نه تموم ایران
  • ج.م IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 1
    امیدعشقه
  • امید IR ۱۳:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 0
    درد و بلاش بخوره تو سره بیرانوند و اسماعیلی و ترابی
  • کیسه سوز IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 0
    امید کیسه سوز سرور دوچرخه سواران
  • جمشید IR ۱۴:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 0
    امیدکاپیشاه توقلب هواداران ارتش سرخ ماندگار خواهدبودواقعا کاپیتانی فقط برازنده اوست وبس
  • شهریلر IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 0
    زنده باد عالی شاه مرد با شخصیت و با غیرت پرسپولیس. هم پرسپولیس برازنده اوست. هم او برازنده پرسپولیس است. یاد آور بزرگان پرسپولیس شده است. یاد آورد پروین ها هستی. پرسپولیس جای بزرگان است نه جای بچه ها و پول پرستان.
  • م IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    1 0
    دمت گرم کاپیتان عالیشاه