ماجرای نیمکت سپاهان برای فصل آینده همچنان مبهم و پیچیده است و مدیران این باشگاه همچنان در انتظار تصمیم نهایی ژوزه مواریس هستند.

نویدکیا

همشهری آنلاین - ماجرای نیمکت سپاهان برای فصل آینده همچنان مبهم و پیچیده است و مدیران این باشگاه همچنان در انتظار تصمیم نهایی ژوزه مواریس هستند. شاید اگر این مربی پرتغالی قهرمانی در جام حذفی را از دست می‌داد، حالا این باشگاه سپاهان بود که برای قطع همکاری با مورایس وارد چالشی جدی می‌شد اما مورایس در پایان دومین فصل حضورش در سپاهان سرانجام یک جام برای باشگاه به دست آورد تا در این مقطع دست بالا داشته باشد و از طرفی انتقادها از این مربی در اصفهان کمتر شود. در مقاطعی از فصل که سپاهان از کورس قهرمانی درلیگ برتر عقب ماند، هواداران سپاهان شعارهای تندی علیه این مربی سر دادند و همین موضوع یکی از دلایل مهمی است که مورایس تصمیم به ترک سپاهان گرفته است. یکی از مربیان فصل گذشته سپاهان دراین مورد به همشهری می‌گوید: « مورایس در مورد توهین‌هایی که به او شد هرگز واکنش تندی نشان نداد ولی او و همسرش به شدت از این توهین‌ها ناراحت بودند و همین موضوع یکی از دلایلی است که مورایس به جدایی فکر می‌کند.»

نویدکیا، گزینه اول


باشگاه سپاهان در انتظار پاسخ نهایی مورایس است و به این مربی پیغام داده تا در همین هفته تصمیم نهایی‌اش را برای ماندن یا جدایی بگیرد، این در حالی است که مبلغ قراردادش با سپاهان برای فصل آینده یک میلیون و دویست هزار دلار است. باشگاه سپاهان در صورتی که مورایس تصمیم به ماندن بگیرد حدود 70 میلیارد باید به این مربی پرداخت کنند و شاید جدایی مورایس از لحاظ مالی هزینه کمتری به سپاهان تحمیل کند.
از اصفهان خبر می‌رسد که در صورت جدایی قطعی مورایس، گزینه اول باشگاه محرم نویدکیا خواهد بود. نویدکیا زمانیکه هدایت سپاهان را بر عهده داشت نتایج بدی نگرفت ولی حتی این مربی هم از شعارهای کنایه‌آمیز هواداران سپاهان در امان نماند تا در نهایت از این تیم جدا شود. در مقطعی که سپاهان امتیاز از دست می‌داد، نویدکیا با مس رفسنجان نتایج خوبی در لیگ می‌گرفت و حالا عملکرد این مربی در فصل گذشته باعث شده تا سپاهان نویدکیا را در لیست گزینه‌هایش قرار دهد.
نویدکیا در مقطع فعلی در انتظار تعیین بودجه باشگاه مس رفسنجان برای فصل آینده است، این در حالی است که باشگاه گل‌گهر سیرجان هم به شکل جدی خواهان نویدکیا است و حتی با این مربی هم مذاکره کرده است. از طرفی برخی بازیکنان تراکتور هم به مالک باشگاه پیشنهاد داده‌اند که نویدکیا را به تبریز بیاورد ولی این مربی هنوز تصمیم قطعی‌اش را برای فصل بعد نگرفته است.

اسکوچیچ گزینه دوم


اگر نویدکیا به سپاهان پاسخ منفی بدهد، دراگان اسکوچیچ دومین گزینه این باشگاه خواهد بود ولی هنوز مذاکره‌ای با این مربی کروات صورت نگرفته است. اسکوچیچ در لیست گزینه‌های پرسپولیس هم قرار گرفته بود ولی اختلاف طرفین در مورد مسائل مالی در نهایت باعث شد تا اسکوچیچ به ایران برنگردد. باشگاه سپاهان اما مشکلی برای تامین دستمزد اسکوچیچ نخواهد داشت و اگر مورایس رفتنی شود و نویدکیا هم حاضر به بازکشت نباشد، اسکوچیچ می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای هدایت زردپوشان باشد. البته چند ایجنت فعال در ایران نام چند مربی اروپایی دیگر را هم به باشگاه سپاهان داده‌اند.
سپاهان باید روز 15 مرداد در پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا به مصاف شباب الاهلی برود و برای مدیران سپاهان، از دست ندادن زمان مهم است. سپاهانی ها علاوه بر چالش مشخص شدن سرمربی با احتمال جدایی چند ستاره تیم هم مواجه هستند و از حالا توسط هواداران تیم تحت فشار قرار گرفته‌اند.

کد خبر 863420

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha