نشست خبری ستاد اصولگرایان مسعود پزشکیان با حضور چند چهره اصولگرا برگزار شد.

ستاد اصولگرایان حامی پزشکیان

به گزارش همشهری‌آنلاین، نشست خبری ستاد اصولگرایان مسعود پزشکیان با حضور شهرام کوسه‌غراوی، سیدحسین نقوی حسینی، عزت‌الله یوسفیان مولا، عوض حیدرپور آغاز شد.

پزشکیان انسانی شریف و پاک و از نیروهای جبهه و جنگ است

در ابتدای این نشست، یوسفیان ملا سخنگوی ستاد گفت: اینگونه جاافتاده بود که پزشکیان از یک گروه برآمده است، این ظلم است که فقط آقای پزشکیان را اصلاح‌طلب بدانیم. آقای پزشکیان شخصیتی معتدل بودند و در جلسات اصولگرایان معتدل شرکت می‌کردند. آقای پزشکیان به دنبال حق هستند و حرف حق از زبان هر کسی در مجلس حمایت می‌کرد. ما آقای پزشکیان را اصولگرای معتدل می‌دانیم.

وی ادامه داد: پزشکیان وقتی فردی لیاقت داشته باشد چه از جریان موافق و چه در جریان مخالف، حمایت می‌کرد. عزیزانی چون ناطق‌نوری به این تصمیم رسیدند با شناختی که از پزشکیان دارند، از اصولگرایان دعوت به حمایت کنند.

یوسفیان ملا با بیان اینکه که در سراسر کشور دفاتر اصولگرایان معتدل شکل گرفته است، یادآور شد: پزشکیان انسانی شریف و پاک و از نیروهای جبهه و جنگ است. سلامت، صداقت و درستی پزشکیان باعث شکل‌گیری این ستاد شد.

امروز باید بین کارآمدی و ناکارآمدی انتخاب کنیم

سپس نقوی حسینی نیز به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: ملت ایران در آستانه یک انتخاب مهم قرار دارند. در مرحله اول پزشکیان با رای قابل قبولی اول شد.

وی یادآور شد: من از ابتدای انتخابات به عنوان یک اصولگرا از پزشکیان حمایت کردم. طی ۱۲ سالی که در مجلس با آقای پزشکیان زندگی کردم و در کمیسیون برجام نیز با آقای پزشکیان همکاری داشتم، پیدا و پنهان آقای پزشکیان را می‌شناسم. جریانات کشور با قالب‌بندی اصولگرایی و اصلاح‌طلبی جواب نمی‌دهد. ما از این فضا عبور کرده‌ایم و بحث کارآمدی یا ناکارآمدی مورد توجه است.

نقوی حسینی تاکید کرد: در قالب تعریف‌های سیاسی گذشته نمی‌توانیم کاری از پیش ببرد. مهم کارآمدی و ناکارآمدی است. اینکه در بوق کنند که فلانی ادامه دولت فلانی است یا فلانی از پایداری است جوابگو نیست و پاسخگوی نیاز کشور و مردم ایران نیست. امروز باید بین کارآمدی و ناکارآمدی انتخاب کنیم، اینکه چه کسی گره‌گشا است و چه کسی گره‌ها را بیشتر می‌کند. باید ریل و مسیر را تغییر دهیم.

وی اظهار کرد: پزشکیان فردی متدین و ولایت‌مدار است. آقای پزشکیان در دانشگاه تهران شدیداً از رهبری حمایت کرد با وجود اینکه نیاز به رای داشت ولی ترسی نداشت. باقی دوستان هم به دانشگاه رفتند اما دفاع و حمایتی از رهبری نکردند.

مردم ما به آینده کشور امیدوار باشند

این نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مردم ما به آینده کشور امیدوار باشند و جوانان با ظرفیت‌های خود آینده کشور را بسازند.

قوی‌حسینی در ادامه تصریح کرد: وضع جمهوریت و اسلامیت نظام به یک اندازه است. در انتخابات ۶۰ درصد مردم پای صندوق نیامدند که اصلاً خوب نیست. عدم مشارکت دلایل مختلفی دارد. عدم اعتماد یکی از آن‌ها است. نامزد ریاست‌جمهوری در مناظره‌ها می‌گوید من گوشت گرم در خانه‌ها می‌آورم، آیا این توهین به شعور مردم نیست؟ نامزد می‌گوید من به هر کدام از شما ۲۵ گرم طلا می‌دهم، دیگری می‌گوید من به هر کدام از جوانان یک میلیارد تومان وام می‌دهم، که این سخنان واقعاً غیر کارشناسانه است. نامزد فعلی رقیب هم سال‌ها است یک کاسه ماست دست گرفته ومی‌خواهد کل دریا را تبدیل به دوغ کند. این‌ها باعث کاهش حضور مردم می‌شود.

پزشکیان را باید شهید زنده بدانیم

سپس عوض حیدرپور نیز یادآور شد: پزشکیان را باید شهید زنده بدانیم. آقای پزشکیان ۴۵ سال در خدمت بخش سلامت است. در سال‌هایی که در جبهه بود کلاس‌های اخلاق، پزشکی و نهج‌البلاغه را راه‌اندازی کردند. آقای پزشکیان آدم پاکدست و با اخلاقی است.

وی ادامه داد: زمان که وزیر بهداشت بود بحث فروش سوال کنکور پزشکی مطرح شد که ما مامور به رسیدگی شدیم و چیزی مبنی بر فروش سوال و تقلب پیدا نکردیم. آقای پزشکیان در دوره وزارت خود نیروهای شرکتی بهداشت و درمان را به استخدام رسمی دولت درآوردند.

حیدرپور تاکید کرد: آقای پزشکیان گفت برخی به طعنه می‌گویند که دولت پزشکیان دولت سوم روحانی است ولی شما با صدای بلند بگویید ما دولت اول پزشکیان هستیم و در دولت اول پزشکیان به وضعیت استخدام کارکنان رسیدگی خواهد شد. برخی می‌گویند پزشکیان برنامه ندارد ولی آقای پزشکیان حواس‌شان به همه هست و کابینه خود را از بین تمام طیف‌ها انتخاب کرده است. آقای پزشکیان معتقد از بانوان باید در کابینه استفاده شود. آقای پزشکیان برنامه خود را نوشته ولی الان وقت اعلام برنامه نیست. آقای پزشکیان معتقد است باید به نسل جوان هم اعتماد کرد.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان تاکید دارد عزت و جلال را به فرهنگ و فرهیختگان برمی‌گرداند تا کسی میل به مهاجرت نداشته باشد.

همه ما برای پزشکیان دلی آمده‌ایم

در ادامه این نشست نیز کوسه‌غرابی به ذکر نکاتی پرداخت و گفت: ان‌شاءالله پزشکیان رییس جمهور و ادامه دهنده راه شهیدان رجایی و رییسی باشد.

وی یادآور شد: من نماینده اهل سنت هستم. همه ما برای پزشکیان دلی آمده‌ایم. مدیر باید تخصص و اخلاق درست داشته باشد. پزشکیان در مناظره‌ها بداخلاقی نکرد. مردم از همه ما اعتماد می‌خواهند زیرا بی‌اعتمادی در جامعه شکل گرفته است. پزشکیان هم اخلاق‌مداری شهید رییسی را دارد و هم مانند آقای پزشکیان به حوزه بین‌الملل شناخت دارد.

کوسه غراوی اظهار کرد: اگر بتوانیم ۶۰ درصد باقیمانده مردم را پای صندوق بیاوریم به دشمنان اقتدار خود رانشان خواهیم داد.

در بخش دوم نشست خبرنگاران حاضر به طرح پرسش‌های خود پرداختند.

یوسفیان ملا درباره برنامه ستاد برای جلب ۶۰ درصد باقیمانده برای حضور در رای‌گیری تصریح کرد: مهم وجود اعتماد و اعتمادسازی باعث رشد کشور می‌شود و بی‌اعتمادی باعث نابودی می‌شود. مردم اگر اعتماد ببینند پاسخ اعتماد را خواهند داد. اگر مردم اعتماد کنند انتخابات برای آن‌ها است و به فرد مورد نظرشان اعتماد کنند، پای صندوق می‌آیند. ما به مردم می‌گوییم که به پزشکیان اعتماد کنید که فردی تاثیرگذار و مورد اعتماد است.

پزشکیان پرونده بابک زنجانی را جمع کرد

وی یادآور شد: در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی آقای پزشکیان بسیار پر تلاش بود. پرونده بابک زنجانی را آقای پزشکیان جمع کرد. به من گفتند اعدام کردن این آدم سودی برای کشور ندارد بلکه باید پول‌ها را به مملکت برگردانند.

وی متذکر شد: فرهنگ سیاسی و نفرت‌انگیزی دلیل دیگر عدم مشارکت است. چه کسی یا کسانی گفتند که مخالفان ما پسماند نظام و دورریز هستند. حلقه انجمن‌حجتیه و حلقه مشاییون دور سعید جلیلی را گرفته‌اند که بسیار خطرناک است. خودشان را مسلمانو اهل ایران می‌دانند و دیگران را معاند و ضد انقلاب می‌داند. اینگونه می‌توان کشور را اداره کرد؟

نقوی‌حسینی یادآور شد: پزشکیان در مناظرات خیلی کلیدی صحبت کرد. اینکه گفت کاری می‌کنم که جوانان مهاجرت نکنند و به زنان و دختران ما توهین نشود، همچنین عدالت برقرار باشد. اگر همین نکات اجرا شود مملکت پیشرفت خواهد کرد.

وی درباره اجماع طرفداران قالیباف و جلیلی، گفت: نقاط مشترک میان ستاد جلیلی و قالیباف بسیار کم است. در مجلس دوازدهم از سوی همین دوستان تلاش شد تا قالیباف رییس مجلس نشود و الان همان افراد در ستاد جلیلی هستند. بیش از ۷۰ درصد نیروهای ستادی و کسانی که به قالیباف رای دادند مایل به حمایت از پزشکیان هستند.

کوسه‌غراوی نیز در این باره گفت: گفتمان جلیلی ایدئولوژیک است ولی گفتمان مشترکی میان پزشکیان و قالیباف درباره ایران موفق وجود داشته و دارد.

پزشکیان به دنبال پایین‌آوردن نرخ ارز است

در بخش دیگری از نشست، یوسفیان‌ملا با اشاره به اینکه دولت‌های مختلف حضور داشتند ولی نتوانستند نیازهای مردم را برطرف کنند، متذکر شد: مردم اعتماد ندارند زیرا می‌گویند همه دولت‌ها وعده برطرف‌مردن مشکلات را دادند اما کاری نکردند. پزشکیان فردی است که وعده نادرست نمی‌دهد و در سال‌های مختلف حضور خود در مجلس کلامی دروغ نگفت. وی اهل دروغ و ریا نیست. اگر از پزشکیان حمایت کنیم و به او توان بدهیم، انتخاب درستی است. وی وعده پوچ نمی‌دهد. اینکه کسی بگوید وی در دل خود به فکر گران کردن بنزین است، حرف ناروایی است زیرا ایشان مخالف گرانی است.

وی ادامه داد: پزشکیان به دنبال پایین‌آوردن نرخ ارز است. ایشان در مقابل دوربین به مردم دروغ نمی‌گوید.

کد خبر 863448
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • متین IR ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 0
    پزشکیان به دنبال پایین‌آوردن نرخ ارز است!!!!!!! اگه وجودش رو داره بیاد همینو جلو دوربین بگه تازه اون سخنگوش بدون تعارف گفته قیمت سوخت رو میبریم بالا کجای کارید .....رای به کسی نمیدیم که بخواد سفره مون رو کوچک‌تر کنه. یا حق
  • IR ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۰
    3 0
    آقای محترم! با بنزین بیست و پنج هزار تومانی و افزایش مالیات و حذف یارانه چطور به زندگی و آینده کشور امیدوار باشم. خودت جواب بده. مگه نه اینکه افزایش قیمت بنزین زندگی مردم را نابود می کند؟ ما چطور در زندگی نابود شده ، امیدوار باشیم