همشهری آنلاین : امسال 30 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات ستادی این سازمان برای پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی در کشور اختصاص یافته است

حبیب‌الله مسعودی‌فرید  مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، در گفت‌وگو با  ایسنا، مسایل و مشکلات خانوادگی را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های شناخته شده در کشور اعلام کرد و گفت: از میزان اعتبار یاد شده، شش میلیارد و 500 میلیون ریال به آموزش‌های پیش از ازدواج اختصاص می‌یابد.

وی از آشنایی 130 هزار نفر از زوج‌های جوان با آموزش‌های پیش و پس از ازدواج خبر داد و پیش‌بینی کرد که با گسترش همکاری با سازمان ملی جوانان و وزارت علوم، 300 هزار نفر به ویژه زوج‌های دانشجو از این آموزش‌ها برخوردار شوند.

مدیرکل دفتر پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی سازمان بهزیستی کشور در ادامه از امضای تفاهم‌نامه با صندوق مهر امام رضا (ع) به منظور بهره‌گیری از تسهیلات این صندوق در راستای آموزش‌های بعد از ازدواج و تشکیل بنیان خانواده خبر داد.

مسعودی‌فرید افزود: مراحل پایانی تالیف و تدوین متون اختصاصی این گروه با عناوین آموزش زندگی خانواده، ارتباط متقابل بین همسران، حل تعارض زناشویی، مدیریت اقتصادی خانواده، آمادگی برای فرزندآوری، معنویت و اخلاق در خانواده تا اواخر شهریور ماه امسال به پایان می‌رسد.


 

کد خبر 86348

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز