روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به موضوع آزارجنسی و نژادی در مجمع جهانی اقتصاد (داووس) پرداخته است.

داووس

روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال در گزارشی به موضوع آزارجنسی و نژادی در مجمع جهانی اقتصاد (داووس) پرداخته و در این ارتباط نوشته است:

«کارمندان مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، موسس و مدیر آن، کلاوس شواب را به تبعیض، آزار و اذیت علیه زنان و افراد رنگین پوست متهم می کنند. شکایات داخلی و مصاحبه های انجام شده با بیش از 80 نفر از کارمندان این مجمع، آزارجنسی و نژادی در آن جا را تائید می کند. مقالاتی هم در دسترس است که نشان می دهد مجمع جهانی اقتصاد داووس علیرغم اهداف عالی خود، با اتهامات و شکایات متعددی مبنی بر آزار و اذیت جنسی و تبعیض علیه زنان و رنگین پوستان مواجه شده است.»

شکایت کارمندان زن از مدیران داووس بخشی از این گزارش است که درباره آن گفته شده است:

« حداقل شش کارمند زن در مجمع داووس در دوران بارداری یا پس از بازگشت از مرخصی زایمان اخراج شده اند. همچنین زنان دیگری از آزار و اذیت جنسی توسط مدیران ارشد داووس که برخی از آنها هنوز در این سازمان کار می کنند، صحبت می نمایند. سه کارمند زن هم که نزدیک به شواب کار می کردند، گفته اند که شواب بارها در مورد آنها اظهار نظر و سخنان ناپسند بیان کرده است.»

لازم به ذکر است که مجمع جهانی اقتصاد برای اولین بار در ژانویه سال ۱۹۷۱ و در شهر داووس توسط کلاوس شواب به عنوان جایی برای جمع شدن رهبران اقتصادی و سرمایه‌داران اروپایی راه اندازی شد. شواب که در آن زمان در دانشگاه ژنو تدریس می‌کرد، داووس را برای جمع شدن اقتصاددانان، سیاستمداران، صاحبان سرمایه، نظریه‌پردازان و هنرمندان انتخاب کرد. از آنجا که جلسات این مجمع در داووس (Davos) سوییس برگزار می‌شود، عموماً در رسانه‌ها با عنوان اجلاس داووس مورد اشاره قرار می‌گیرد. در واقع مجمع جهانی اقتصاد یک سازمان غیرانتفاعی ثبت شده در سوییس است که می‌کوشد با ایجاد تعامل میان رهبران بزرگ سیاسی، اقتصادی و صنعتی جهان، به تسریع مسیر توسعه در سطح جهانی، منطقه‌ای و صنعتی کمک کند.

در حال حاضر، علاوه بر ماموریت‌های اولیه، مواردی مانند تروریسم، منابع جهانی آب، بهداشت و سلامت نیز معمولاً در دستور کار اجلاس داووس قرار می‌گیرد.

کد خبر 863521

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha