یکی از داستان‌های داغ این تابستان، سرنوشت مبهم دروازه‌بان‌های سرشناس است.

بیرانوند و حسینی

همشهری‌آنلاین - بهروز رسایلی

بی‌گمان پست دروازه‌بانی در فوتبال حیاتی است و این اهمیت در ایران که تیم‌ها معمولا با کمتر گل خوردن رستگار می‌شوند، دوچندان هم هست. بنابراین دنبال کردن سرنوشت گلرها همیشه جذاب است؛ مخصوصا که در این تابستان، اتفاقات عجیب و غریب زیادی هم در مورد بخشی از نامدارترین آنها در حال رخ دادن است. در حقیقت فضا طوری است که انگار از الان مطمئن نیستیم که هیچ‌کدام از دروازه‌بان‌های مطرح فوتبال ایران سر جای خودشان بمانند. هر کدام از آنها هم حکایت خودشان را دارند.

بیرانوند، نقش اول

باز هم مثل همیشه نقش اول جار و جنجال‌های پنجره نقل‌وانتقالاتی علیرضا بیرانوند بود؛ گلر پرسپولیس که به‌نظر می‌رسد دیگر همه را کلافه کرده و به آخر خط رسیده است. فسخ قرارداد دوباره او با سرخپوشان به‌طور یکطرفه، خشم هواداران را برانگیخت و باشگاه هم که این اقدام بیرو را غیرقانونی می‌دانست، از او شکایت کرد. از قرار معلوم نخستین جلسه رسیدگی به پرونده بیرانوند روز چهارشنبه در کمیته تعیین وضعیت برگزار خواهد شد. به این ترتیب ممکن است سنگربان شماره یک تیم ملی محروم شود یا حتی به ناچار به پرسپولیس برگردد که در این صورت سرنوشتش در دست سرخپوشان خواهد بود. با این حال فعلا و فارغ از این فضا، از تراکتور به‌عنوان مقصد اصلی بیرو یاد می‌شود و برخی هم می‌گویند اصلا او قراردادش را هم بسته!

معمای حسینی

داستان دروازه‌بان فصل گذشته استقلال اما عجیب‌تر است. کاپیتان آبی‌ها یکی از بهترین فصولش را پشت سر گذاشت و با ثبت ۱۸کلین‌شیت فاتح دستکش طلایی هم شد. به جرأت می‌توان گفت اگر او نبود، استقلال دچار مشکل می‌شد و شاید نمی‌توانست تا روز آخر در کورس قهرمانی بماند. با وجود این بعد از پایان فصل اتفاقات عجیبی در مورد او رخ داده است. باشگاه استقلال به شکلی غیرمنتظره و بدون توجیه فنی یک دروازه‌بان خارجی گرفته و این در حالی است که آبی‌ها محمدرضا خالدآبادی را هم به‌عنوان دروازه‌بان دوم در اختیار دارند. در نتیجه وضعیت حسینی برای فصل بعد روشن نیست و بعضی می‌گویند شاید جدا شود. اخیرا هم رسانه رسمی باشگاه استقلال برخلاف رویه معمول تولد حسینی را تبریک نگفت تا شایعات دوچندان شود.

سرنوشت نامشخص پورحمیدی

حسین پورحمیدی هم دیگر دروازه‌بان موفق فصل گذشته لیگ برتر بود که ۱۸بار کلین‌شیت کرد. با وجود این ادامه حضور او هم در تراکتور مشخص نیست. اگر شایعات در مورد پیوستن بیرانوند به تیم تبریزی صحت داشته باشد، طبیعتا پورحمیدی جدا خواهد شد و بعضی می‌گویند شاید به پرسپولیس برود. این دروازه‌بان مخصوصا اوایل فصل فراز و فرودهایی داشت اما در مجموع آمار خوبی به جا گذاشت.

نیازمند لژیونر می‌شود؟

سایه شایعات روی سر پیام نیازمند هم سنگینی می‌کند؛ سنگربان سپاهان که البته فصل خوبی را پشت سر نگذاشت اما گفته می‌شود با پیشنهاد خارجی مواجه شده و شاید دوباره لژیونر شود. نیازمند که فصل گذشته دستمزد نجومی‌اش در سپاهان تا مدت‌ها سوژه بود، هنوز تحت قرارداد سپاهان است. با این حال گویا آن قرارداد بند فسخ مالی دارد که اگر یک تیم خارجی آن را بپردازد، می‌تواند پیام را جذب کند. خلاصه جالب می‌شود بدانیم ۲ ‌ماه دیگر در شروع لیگ برتر، کدام گلرها درون دروازه کدام تیم‌ها قرار گرفته‌اند!

کد خبر 863574
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha