«پاول موراویکو» رئیس ستاد کل ارتش و معاون اول وزیر دفاع بلاروس اعلام کرد ارتش این کشور برای استفاده از سلاح‌های هسته‌ای تاکتیکی آموزش دیده است و در صورت تهدید حاکمیت، آماده استفاده از آن‌ها خواهد بود.

پاول موراویکو

به گزارش همشهری‌آنلاین، رئیس ستاد کل ارتش و معاون اول وزیر دفاع بلاروس در جریان مصاحبه‌ای گفت: «یکی از آخرین استدلال‌ها و تزهایی که به‌عنوان عامل بازدارنده [از تجاوز به بلاروس] عمل می‌کند، بازگشت سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک به خاک کشورمان است.»

پاول موراویکو به شبکه تلویزیونی «آل-نیشن» بلاروس گفت: «ما برای کار با این سلاح‌ها آموزش دیده‌ایم. ما می‌دانیم که چگونه با اطمینان از آنها استفاده کنیم. ما قادر به انجام این کار هستیم و مطمئن باشید اگر حاکمیت و استقلال کشورمان به خطر بیفتد این کار را خواهیم کرد.»

گردان‌های ناتو در مرز

رئیس ستاد کل و معاون اول وزیر دفاع بلاروس روز یکشنبه همچنین گفت، ۱۰ گروه تاکتیکی گردان ناتو در نزدیکی مرز بلاروس با کشورهای اتحادیه اروپا وجود دارد.

این نظامی ارشد بلاروس ادامه داد: «ما امروز ۱۰ گروه تاکتیکی گردان ناتو با مجموع قدرت بیش از ۲۰۰۰۰ نفر در نزدیکی مرز خود داریم. شش مورد از این گروه‌ها آمریکایی هستند. چرا از راه دور به اینجا پرواز کرده و یک گروه را در اینجا مستقر می‌کنید؟ آنها گفتند موقتی است.»

این مقام نظامی بلاروسی با اشاره به اینکه ضرب‌المثلی وجود دارد که می‌گوید «هیچ چیز ماندگارتر از چیزی موقتی نیست» افزود: «این حضور نزدیک، آزاردهنده و اضطراب‌آور است.»

موراویکو با بیان اینکه چنین وضعیتی، بلاروس را تشویق می‌کند تا هر اقدامی را که توسط نیروهای ناتو انجام می‌شود به دقت ارزیابی کند، گفت آنها در حال «مطالعه تکنیک‌ها و روش‌ها» هستند.

رئیس ستاد کل و معاون اول وزیر دفاع بلاروس پیشتر هم گفته بود، وضعیت در مرز جنوبی بلاروس (مرز اوکراین) پیچیده است، اما همه نوع تدابیر برای مهار این وضعیت در حال انجام است. به گفته او، وضعیت هر روز تغییر می‌کند، اما رو به بهبود نمی‌رود.

کد خبر 863692
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha