اجرای کنسرت- نمایش ها از ابتدای شروع سال ۱۴۰۳ افزایش یافته، اما اکثر این آثار سردرگم میان موسیقی و تئاتر بودند و هر بخش آن نتوانسته مخاطبان خاص خود را راضی نگه دارد.

کنسرت نمایش

همشهری آنلاین: اجرای نمایش های موزیکال در تماشاخانه های بزرگ و از جمله سالن های بخش خصوصی در این سال ها توسط برخی از کارگردانان روی صحنه رفته، آثاری که ثقل کار روی نمایش است و موزیکال بودنش باعث جذابیت اثر نمایشی می شود اما پیشینه اجرای کنسرت نمایش خیلی زیاد نیست. نمونه موفق این موضوع کنسرت نمایش «سی» به کارگردانی علی اصغر دشتی از کارگردانان تئاتر شناخته شده بود که مرداد ۹۶ در کاخ سعدآباد روی صحنه رفت.


• نمایشی که در آن بازیگران و چهره های معروف از جمله سحر دولتشاهی، بهرام رادان، مهدی پاکدل و ... حضور داشتند. همایون شجریان خواننده این کنسرت نمایش و سهراب پورناظری آهنگساز پروژه بود. اگر چه این اثر با حواشی زیاد روی صحنه رفت اما توانست فروش خوبی را رقم بزند.
• بعدتر قرار شد همایون شجریان به همراه سهراب پورناظری کنسرت- نمایش «سی صد» را روی صحنه ببرند. اما حضور شجریان به عنوان خواننده منتفی شد و در نهایت پورناظری به کارگردانی امیر جدیدی، این اثر را سال ۱۴۰۰ اجرا کرد.
• در این کنسرت- نمایش رضا بهرام، پورناظری را همراهی می کند و از بازیگرانش می توان به جواد عزتی، طناز طباطبایی، امیر جدیدی، مهران غفوریان، علی نصیریان و... اشاره کرد. این اثر در آن سال با قیمت بلیت ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومانی به فروش رسید. آن زمان خیلی ها منتقد بودند این اثر نتوانسته هم مخاطبان تئاتر و هم مخاطبات موسیقی را راضی کند.

• در همین فاصله اجرای کنسرت نمایش «سیصد» که پورناظری قرار است آن را باز هم روی صحنه ببرد. چندین کنسرت نمایش در تماشاخانه های مختلف اجرا شد. آثاری که به نظر در جذب رضایت مخاطب موفق نبوده. نمونه آخر این کنسرت – نمایش؛ «پیروز و پریزاد» علی قمصری بود که در تالار وحدت برگزار شد. یک متن کاملا ابتدایی که از نبود کارگردانی تئاتر رنج می برد و به واسطه اجرایی که داشت نتوانسته بود رضایت مخاطبان بخش موسیقی خود را به دست بیاورد.

کنسرت - موسیقی ها با بازی نویدمحمدزاده و بهرام رادان و با موسیقی علی قمصری و سهراب پورناظری موفق نیستند

• کنسرت- نمایش «رودخانه ای میان صخره ها» و یا «بیژن و منیژه» از جمله آثاری بود که اجرا شد و البته دومین نمایش به کارگردانی شکرخدا گودرزی جز پرفروش های بهار شد.

• کنسرت نمایش کوچه عاشقی از دیگر آثاری در این سبک و سیاق بود که در سعدآباد اجرا شد و امسال نیز گویا باز هم روی صحنه رفت. این نمایش نیز به نسبت دیگر کنسرت- نمایش ها توانست در اجرا موفق باشد. این نمایش به کارگردانی سیدجلال‌الدین دری و به تهیه‌کنندگی سیدمهدی جوادی و علیرضا حقیقی قریب هرشب ساعت ۲۰ در تالار ایوان عطار کاخ سعدآباد به روی‌ صحنه رفت.

• چرا تعداد کنسرت-موسیقی ها بیشتر شده؟ از ابتدای شروع سال ۱۴۰۳ تا به امروز بیش از ۵ کنسرت- نمایش روی صحنه رفته. تلفیق موسیقی و تئاتر شاید بتواند مخاطب را با بلیت های قیمت بالا جذب کند اما به نظر نمی تواند در کیفیت تولید شانس بالایی داشته باشد. اما به نظر توانسته برای مخاطب عموم جذاب باشد.

• حسین پارسایی، کارگردان تئاتر که در اجرای نمایش-موزیکال ها موفق بوده قرار است یک اجرای بزرگ میدانی را با عنوان «نبرد رستم-سهراب» روی صحنه بیاورد. نمایشی که با توجه به دیگر اجراهایش بتواند موفق باشد.

• سهراب پورناظری قرار است بعد از سه سال بار دیگر «سیصد» را اجرا کند. هنوز این نمایش شروع نشده، حاشیه هایش آغاز شده است.

• به تازگی و همزمان با نخستین اجرای کنسرت تئاتر «سی‌صد» اعلام شد که رضا گوران، کارگردانی این پروژه را بر عهده دارد اما بر اساس اطلاعاتی که در سایت بلیت فروشی این اثر اعلام شده، گوران به عنوان مشاور گروه کارگردانی با اجرای این اثر نمایشی موسیقایی همکاری دارد.

• گوران در گفت وگویی اعلام کرده: مشاور این اثر است و عنوان کرد که در دو سه هفته پایانی تمرین این کنسرت تئاتر، به دعوت محمد قدس (مجری طرح این کار) و برادران پورناظری در مقام مشاور با اجرای این پروژه همکاری دارد.

• کنسرت نمایش «سی‌صد» به عنوان کاری از سهراب پورناظری به تهیه‌کنندگی تهمورس پورناظری و با بازی نوید محمدزاده، بهرام رادان، بهرام افشاری، گوهر خیراندیش و حضور تصویری علی نصیریان در مجموعه سعدآباد اجرا می‌شود.

کد خبر 863735
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار تئاتر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha