شهردار تهران گفت: عده‌ای که امروز حامی «مسعود پزشکیان» هستند در زمانشان قیمت همه‌چیز را به دلار وابسته و بعد آنرا ۱۰ برابر گران کردند و کلید قفل‌گشا به مردم نشان دادند،اما ملت را به خاک سیاه نشاندند.

علیرضا زاکانی

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی دوشنبه - ۱۱ تیر- در جمع حامیان سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهر همدان گفت: امروز روز تعیین سرنوشت است بار دیگر ما در مقام انتخاب برای تجلی مردم‌سالاری دینی قرار گرفته‌ایم بار دیگر تعیین سرنوشت خود را در پای صندوق رای خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه اهمیت انتخاب ما بسیار مهم است افزود: نامزدها، گذشته و طرفداران آنها معلوم هستند، اما چرا عده ای نمی‌خواهند گذشته شان برای ملت به ویژه نوجوانان و جوانان آشکار شود؟ آنها علاقه ندارند مسئولیت وضعیت موجود را که مسبب آن هستند، بپذیرند، علاقه ندارند کسی درباره گذشته آنها سخنی بگوید و بگوید چه نسبتی، با امام راحل، رهبر معظم انقلاب، با مردم، دشمنان و دوستان انقلاب و مفاسد اقتصادی داشتند.

شهردار تهران ادامه داد: این طیف علاقه دارند سر بسته این چند روز بگذرد، مردم هوشیار نشود و آنها را با گذشته شان نسنجند،. اگر امروز ملت ایران گرفتار معضلات معیشتی و کشورمان در تگنای اقتصادی قرار گرفته است، آثار جریانی است که دهها سال حکومت آنها بر کشور است که زمام امور را در دست داشتند.

وی گفت: اینها دهها سال با فسادهای اقتصادی مماشات کردند و خودشان بانی (کرسنت) ننگین‌ترین قرارداد نفتی و گازی در کشور بودند، این افراد موجب شدند پیکر ایران عزیز دچار سرطان اقتصادی و فساد اقتصادی شود.

زاکانی اضافه کرد: بیش از ۲۳ سال از فرمان رهبری برای مقابله با مفاسد اقتصادی می‌گذرد مفاسد اقتصادی که در دهه هفتاد رقم خورد و تداوم یافت اما حاشا از اینکه برخورد با مفاسد و خائنان در کشور داشته باشند.

وی افزود: می‌ترسند مردم از گذشته شان مطلع شوند می ترسند بگویند که شعار دادند و به مردم کلید قفل‌گشا نشان دادند اما در دوران هشت ساله سیاه دولت روحانی مردم را به خاک سیاه نشاندند.

شهردار تهران گفت: آنها شرایطی را در کشور حاکم کردند قیمت همه چیز را به دلار وابسته کردند سپس قیمت دلار را ۱۰ برابر افزایش دادند همچنین نرخ رشد صفر درصد را به جامعه و کشور تحمیل کردند.

وی اظهار داشت: چه شد که با حضور شهید رئیسی نرخ رشد کشور به ۵.۷ درصد رسید؟ تورم ۶۰ درصدی به زیر ۴۰ درصد رسید؟ شهید رئیسی مسیر دولت را اصلاح کرد و نسبت آن را با اسلام، رهبری انقلاب، مردم، دشمنان‌ انقلاب و دوستان انقلاب به گونه ای تنظیم کرد که ایران به سمت رشد رفت.

زاکانی ادامه داد: تلاش شهید جمهور موجب شد ایران به جای التماس به بیگانگان به محل و تکیه گاه مسئولان قرار گرفت؛ روحانی کشور را از دولت قبل خود با بدهی ۲۰۵ هزار میلیارد تومان تحویل گرفت و با یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان بدهی به دولت شهید رییسی تحویل داد.

وی گفت: هر مسیری که دولت روحانی به مردم نشان داد بیراهه بود او در بورس بلای‌های زیادی به سر مردم آورد و امروز این افراد با شعارهای نان و آب دار دنبال تکیه بر اریکه قدرت هستند، اما مردم فراموش نکردند که ننگین‌ترین قراردادهای نفتی و گازی در دهه ۷۰ و ۸۰ بسته شد.

زاکانی افزود: وقتی نمایندگان مظلومانه در مجلس شورای اسلامی و در زمان رای اعتماد به بیژن زنگنه (برای وزارت نفت) اعلام مخالفت کردند و گفتند این فرد مایه بدبختی و بیچارگی ملت ایران بوده و مایه شکست و خفت کشور می‌شود، آقای روحانی در پاسخ عنوان کرد من نمی‌توانم حتی ۲ ماه بدون حضور زنگنه دولت را اداره کنم!

زاکانی بیان کرد: آقای زنگنه مدعی بود ظرف یک هفته مشکلات را رفع می کند اما ۸۰ تا ۹۰ میلیارد دلار خسارت به کشورمان وارد شد و کسی در این باره و خیانت هایی که در کشور صورت گرفت، پاسخگو نیست؛ امروز این افراد سرشان را بالا گرفته و بدون اینکه خجالت بکشند می گویند که طالبان می خواهد به کشور حاکم شود آیا این دولت، طالبان است؟

شهردار تهران افزود: کسانی که کوچکترین توجهی به مردم نکرده و خود را برتر از مردم دیدند، با بی‌اعتنایی از کنار همه حوادث و رخدادهای کشور گذشتند، در حادثه حریق قطار تبریز-خراسان، به راحتی عنوان شد که مردم بیمه دارند انگار مردم معطل بیمه آنها بودند، این افراد عاطفه و دردی نداشتند.

زاکانی افزود: کشور ما هشت سال رئیس جمهور نداشت چرا که اگر رئیس جمهور داشت در برجام حق ما را می گرفت؛ نه اینکه وندی شرمن ما را مسخره کند بگوید اینها انگلیسی بلد نبودند.

وی ادامه داد: روحانی و ظریف وعده رفع همه تحریم‌ها را داد ولی اینها متن برجام را نخوانده بودند فقط دنبال امضا بودند و برایشان مهم نبود این قرارداد چه آثار و تبعاتی برای کشورمان دارد؛ البته رهبری انقلاب مجوز مذاکره با ۹ بند و پیش شرط را داده بود سپس معظم له گفت شما این موارد را رعایت نکردید.

کد خبر 863783
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 6
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    4 1
    چرا بورس را نابود کردید ؟
  • ناشناس IR ۱۹:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    3 1
    بذارید جلیلی رییس جمهور بشه .پزشگیان بشه روزش را سیاه میکنن .
  • CA ۲۱:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    5 1
    انشااله بعد از پیروزی پزشکیان این اقایانی که یه شبه و سفارشی پستهای بالا گرفتن بروند و یه کاری بر مبنای توانایی واقعی خود یا حداقل با رای مردم پیدا کنند.
  • نعمت IR ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    8 2
    شما کجا رفتی؟ گفتی که تا آخر می مونی ، چی شد پس؟
  • GB ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    8 1
    شما گه گره نزدی چرا هزینه پروانه ساخت و ساز را چند برابرکردی
  • IR ۲۳:۳۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۱
    4 1
    شما مقام رسمی هستید و مجاز به طرفدا ی از کسیی نیستید اگر قانونمندید