رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: این پلیس تسهیلات ویژه‌ای را برای تسهیل تردد در ایام محرم و همچنین ارتقای ایمنی هیأت‌های عزاداری اتخاذ کرده است.

پلیس راهور - محرم

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ احمد شیرانی رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا گفت: پلیس راهور ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام عزاداری حضرت سید الشهدا (ع) به هموطنان عزیز، تسهیلات ویژه‌ای را برای تسهیل تردد در ایام محرم و همچنین ارتقای ایمنی هیأت‌های عزاداری اتخاذ کرده است.

وی افزود: مأموران پلیس راهور در زمان برگزاری مراسمات در کنار دسته‌های عزاداری و هیأت‌ها و تکایا و همچنین محل‌های پر تجمع عزاداری مستقر خواهند بود و در چند روز اخیر هماهنگی‌ها و آموزش‌های لازم با اکثر هیأت‌ها و تکایا انجام شده و توصیه‌های ترافیکی لازم به متولیان آنان ارائه شده است.

سرهنگ شیرانی گفت: با توجه به حضور گسترده عموم مردم در مراسم‌های مذهبی هیئت‌ها، حسینیه‌ها، مساجد و تکایا و برپایی تکیه‌های عزاداری و چادرهای توزیع نذری لازم است به منظور رعایت ایمنی و پیشگیری از هرگونه حادثه ترافیکی و حفظ نظم تردد در معابر موارد ذیل رعایت شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا بیان کرد: ایستگاه‌های صلواتی نباید در نزدیکی تقاطع‌ها و میادین اصلی دایر شود و هنگام نصب داربست‌ها و ایجاد ایستگاه‌های صلواتی در محل مناسب به گونه‌ای اقدام شود که با کمترین اشغال سطح پیاده راه‌ها و سواره روها، مشکلات ترافیکی برای تردد عابران (عزاداران) و وسایل نقلیه عبوری ایجاد نشود.

وی گفت: برای جانمایی ایستگاه‌های صلواتی دقت لازم انجام گیرد تا هرگونه احتمال ایجاد ترافیک یا احتمال برخورد وسایل نقلیه وجود نداشته باشد.

سرهنگ شیرانی افزود: هنگام پخش نذورات به نحوی اقدام شود که از ایجاد گره‌های ترافیکی جلوگیری و به مأموریت خودروهای امدادی نیز خللی وارد نشود.

وی ادامه داد: از نصب هرگونه بنر، پارچه نوشته و مشابه آنکه موجب پوشش تابلوها، چراغ‌ها و دیگر علائم راهنمایی و رانندگی می‌شود جدا خودداری شود.

رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور فراجا بیان کرد: متولیان هیأت‌ها و دستجات عزاداری می‌بایست با بکارگیری نیروهای داوطلب مردمی همیار پلیس مجهز به جلیقه و علائم شب نما در قسمت جلو و انتهای کاروان‌های عزاداری علاوه بر ایجاد ایمنی بیشتر عزاداران، نسبت به جلوگیری از تداخل با خودروهای عبوری اقدام شود.

وی ادامه داد: برابر مفاد آئین نامه راهور عبور و تردد خودروها و موتورسیکلت‌ها از بین دستجات و جمعیت ممنوع است؛ بنابراین رانندگان به منظور پیشگیری از هرگونه حادثه با فاصله مناسب از دستجات عزاداری حرکت کنند.

سرهنگ شیرانی افزود: در حرکت کاروان‌های عزاداری پیش بینی سهم مسیر تردد خودروها انجام گیرد و خصوصاً همکاری لازم برای تردد سریع و بدون توقف وسایل نقلیه امدادی انتظامی به عمل آید.

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله مردم عزیز با خدمتگزاران خود در مجموعه پلیس راهور همکاری لازم را برای انضباط بخشی و ایمن سازی مسیرها داشته باشند و امیدواریم با رعایت توصیه‌های پلیس و همکاری مردم در این ایام، عزاداری محرم به صورت باشکوه برگزار و شاهد حوادث ناگوار رانندگی و ایراد خسارت یا مجروح و مصدوم شدن عزاداران نباشیم.

کد خبر 865127
منبع: مهر

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار پليس

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    2 0
    آقای سردار این چیزهایی که شما می گویید نشانه فرهنگ ماست ، اگر ما واقعاً نیت داریم رسم عزاداری اهل بیت را زنده نگهداریم باید به این مسائل توجه کنیم که متأسفانه خیلی جاها توجه نمیشه ، پس ما پای دسته ها چی داریم یاد میگیرم ؟؟؟ این سوال مهم هست ، چون خیلی ها غافل هستیم از اینکه این مجالس و محرم باید نقشی در اعتلای فرهنگ ما و رفتار ما داشته باشد. یک پیرمردی در جلسه قرآن به ما گفت چه دلیلی دارد یک دسته عزاداری با این همه بلندگو های پرقدرت ساعت 11 شب در اطراف منازل سروصدا کند ؟ خوب واقعاً این برای من هم سوال است چه دلیلی دارد ؟ ما می توانیم تا صبح هم عزارداری کنیم ، اما رفتار ما باید درست باشد ، باید چیزی یادبگیریم در این مجالس و سنت ها ، اصلا شما ساعت 1 شب با بلندگوی خاموش عزاداری کن داد هم نمی خواهد بزنی ، همین سکوت این سروصدا ها عزاداری را زیباتر نمایش میدهد .
  • US ۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۱۷
    0 0
    برن تو مسجد،...